اولین قدم برای بازگشت فورتنایت به آیفون؛ اپل مجبور به پذیرش قوانین شد

اولین قدم برای برگشت فورتنایت به آیفون؛ اپل ناچار به پذیرفتن قوانین شد


اپیک گیمز مدتی قبل اظهار کرده می بود که می‌خواهد فروشگاه بازی اختصاصی را از سال ۲۰۲۴ برای سیستم‌عامل iOS راه‌اندازی کند؛ اما در آن زمان، اشکار نبوده است که اپل حساب گسترش‌دهنده‌ی این شرکت را باز می‌گرداند یا نه.

اپیک گیمز در بخشی از گزارش سالانه‌ی کارکرد خود در سال ۲۰۲۳ او گفت که اپل حساب گسترش‌دهنده را بازگردانده است و کاربران به‌زودی می‌توانند بازی فورتنایت را به‌طور مستقیم با گوشی آیفون‌ خود دانلود کنند.

در سال ۲۰۲۰، اپیک گیمز گزینه‌ی پرداخت درون برنامه‌ای را برای نسخه‌ی iOS بازی فورتنایت فعال کرد؛ کاری که بلافاصله به حذف‌ شدن حساب گسترش‌دهنده‌ی این شرکت توسط اپل منجر شد و دعوای حقوقی طویل‌مدتی را بین این دو شرکت به راه انداخت.

مقاله‌های مرتبط

بعد از آخر کشمکش‌ها بین اپل و اپیک گیمز، اپل از بعد‌ دادن حساب گسترش‌دهنده‌ی این شرکت خودداری کرد؛ اما اکنون، قانون بازارهای دیجیتال اروپا، اپل را ناچار به انجام این کار کرده است.

سقوط شهاب‌سنگ نخلا در مصر_آینده نوین
ادامه مطلب

تیم سوئینی، مدیرعامل اپیک گیمز، یکی از مخالفان سرسخت قوانین انحصارگرایانه‌ی اپل است؛ قوانینی که کارمزدهای قابل‌توجهی را از گسترش‌دهندگان برنامه‌های iOS دریافت می‌کنند و اکنون با اجبار اتحادیه اروپا، تا حد بسیاری کم‌رنگ خواهند شد.



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها