سافت‌بانک

سافت‌بانک به گمان زیادً برای ورود به بازار هوش مصنوعی به‌جستوجو اندوخته‌گذاری ۱۰۰ میلیارد دلاری است


شرکت سافت‌بانک درنظر دارد در صنعت نیمه‌رسانا فعالیت خود را اغاز کند. صنعتی که در گسترش سخت‌افزارهای هوش مصنوعی نقش مهمی ایفا می‌کند.

به نقل از «بلومبرگ»، علاوه‌بر شرکت‌های بزرگ و نام‌آشنا که در عرصه هوش مصنوعی اندوخته‌گذاری روزافزونی دارند، خود این فناوری علترونق کسب‌وکار شرکت‌های فعال در حوزه سخت‌افزار شده است. به‌همین علت شگفت نیست که با گذر زمان، رقابت در عرصه اندوخته‌گذاری هوش مصنوعی زیاد تر می‌بشود و شرکت‌ها مبالغ عظیمی را در این حوزه اندوخته‌گذاری می‌کنند.

اکنون حرف های می‌بشود «ماسایوشی سون»، مدیرعامل سافت‌بانک، تصمیم اندوخته‌گذاری عظیمی به مبلغ ۱۰۰ میلیارد دلار در حوزه هوش مصنوعی دارد. یقیناً این اندوخته‌گذاری به‌صورت مستقیم نیست و این کمپانی ثروتمند تصمیم دارد در زنجیره فراهم شرکت‌های نیمه‌رسانا فعالیت داشته باشد؛ این شرکت‌ها در حوزه تشکیل سخت‌افزارهای هوش مصنوعی فعالیت می‌کنند.

لیبل اصالت سامان سلامت - زومیت
ادامه مطلب

صنعت نیمه‌رساناها نیز اخیراً توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است، به‌طوری که برخی از مطرح‌های اندوخته‌گذاری شرکت‌ها تا حدی غیرمنطقی به‌نظر می‌رسند؛ همانند مطرح‌های اظهار‌شده توسط مدیرعامل «سم آلتمن» که انتقاداتی را به‌جستوجو داشته است. مدیرعامل OpenAI به تازگی اظهار کرده که به‌جستوجو اندوخته‌گذارانی است که ۷ تریلیون دلار جهت احداث واحدهای تشکیل تراشه اختصاصی‌، هزینه کنند.

گمان اغاز پروژه «ایزاناگی» سافت‌بانک

انتظار می‌رود شرکت سافت‌بانک پروژه نیمه‌رسانای خود، با اسم رمز «ایزاناگی» را در آینده اغاز کند. این پروژه شامل فراهم اجزای حیاتی برای شرکت‌های فعال در حوزه سخت‌افزارهای هوش مصنوعی خواهد می بود. به گمان زیادً سافت‌بانک خود ۳۰ میلیارد دلار در این پروژه اندوخته‌گذاری خواهد کرد و مابقی مبلغ توسط مشتریان بالقوه در خاورمیانه جمع‌آوری می‌بشود.

سافت‌بانک بزرگ‌ترین سهام‌دار شرکت طراحی تراشه ARM است و این کار برای آن‌ها مزیتی بزرگ محسوب می‌بشود. به این علت سافت‌بانک نه تنها از نظر مالی قوت زیاد بالایی دارد، بلکه از نظر فراهم سخت‌افزار و تکنولوژی نیز مشکلی نخواهد داشت. علاوه‌براین، ARM همکاری‌های گسترده‌ای با NVIDIA و AMD دارد، به این علت شاخص‌ها به‌سود سافت‌بانک است. باید چشم به راه ماند و دید که این کمپانی مالی چطور مطرح خود را اجرایی می‌کند.

خلط خونی نشانه چیست؛ از علت تا درمان
ادامه مطلب



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها