قیمت پارکینگ

قیمت پارکینگ از سوی‌ شورای شهر تهران در سال ۱۴۰۳ چه مقدار تعیین شد؟


اعضای شورای شهر تهران در روزهای پایانی بهمن‌ماه ۱۴۰۲، قیمت پارکینگ عمومی شهر تهران در سال ۱۴۰۳ را به مقدار ۴۰ درصد افزایش دادند. این خبر را «سیدجعفر تشکری هاشمی»، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران خبرداد. تصمیم برای افزایش ۴۰ درصدی قیمت پارکینگ در دویست و شانزدهمین جلسه شورا گرفته شد. این نرخ‌ها برای خودروهای سواری، اتوبوس، مینی‌بوس و تریلر به‌ازای هر ساعت و روز اظهار شده است. شورای شهر تهران علت افزایش قیمت پارکینگ‌های شهرداری تهران را هزینه‌های نگهداری و تأسیسات، هوشمندسازی و دیگر هزینه‌ها اظهار کرده است.

نرخ قیمت پارکینگ تهران در سال ۱۴۰۳:

پارکینگ‌های شهرداری تهران بر پایه مقدار کیفیتشان به چند رده تقسیم خواهد شد. در رده یکم، پارکینگ‌های مسقف و تجهیزهمچون پارکینگ برج میلاد می باشند. نرخ توقف در پارکینگ‌های رده یکم در ساعت اول ۹ هزار و ۵۰۰ تومان و به‌ازای هر ۳۰ دقیقه هزار و ۹۰۰ تومان و در ساعات شبانه هزار و ۳۰۰ تومان هزینه دارد.

تصاویر و مشخصات کامل گلکسی M55 لو رفت؛ بین رده دلنشین سامسونگ_آینده نوین
ادامه مطلب

در پارکینگ‌های رده دوم نرخ ورودی پنج هزار و ۶۰۰ تومان و به‌ازای هر ۳۰ دقیقه هزار و ۳۰۰ تومان و برای ساعت ۱۲ تا ۲۴ هر ساعت ۶۰۰ تومان و نرخ توقف شبانه روزی ۴۹ هزار تومان اظهار شده است. این چنین در تعیین حقوق قانونی برای خودروهای پارک‌شده اگر تکالیف قانونی برای شهرداری در نظر گرفته بشود، به این رقم افزوده خواهد شد. پارکینگ‌های مکانیزه نیز نرخ بیشتری نسبت به پارکینگ‌های رده یکم دارند. قیمت پارکینگ‌های مکانیزه ۱.۵ برابر نرخ پارکینگ‌های رده یکم اظهار شده است.

قیمت پارکینگ از سوی‌ شورای شهر تهران در سال ۱۴۰۳ چه مقدار تعیین شد؟ ۴

نرخ پارکینگ برای موتورسیکلت‌ها نیز اظهار شده. این نرخ معادل ۱۱ هزار تومان (برای توقف شبانه‌روزی) پیش‌بینی شده است. این چنین مبلغ ورودی در ساعت اول سه هزار و ۱۰۰ تومان که به‌ازای هر ۳۰ دقیقه هزار و ۵۰۰ تومان افزایش می‌یابد.

هر دقیقه ۱۲۰ نفر از مجله دکتردکتر جواب می‌گیرند!
ادامه مطلب

نرخ توقف خودروهای حامل مواد غذایی و بار در پایانه‌های مسافربری مطابق با پارکینگ‌های رده دوم خواهد می بود. نرخ توقف در پایانه‌های سازمان پایانه‌ها به‌ازای هر روز توقف و هر بار ورود تا ۲۴ ساعت، ۶ هزار تومان برای سواری، هفت هزار و ۶۰۰ تومان برای مینی‌بوس و ون و ۱۱ هزار تومان برای اتوبوس خواهد می بود.



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها