فناوری اعجاب‌انگیز گوشی آنر: کنترل خودرو با حرکات چشم! [تماشا کنید]

فناوری اعجاب‌انگیز گوشی آنر: کنترل ماشین با حرکات چشم! [تماشا کنید]


گوشی آنر مجیک ۶ پرو از نرم‌افزار GazeSense منفعت می‌گیرد؛ نرم‌افزاری که قوت آن را پردازند‌ه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ فراهم می‌کند. این گوشی تجهیزبه قابلیت‌های هوش مصنوعی است و فناوری ردیابی چشم را دراختیار کاربران قرار می‌دهد.

فناوری ردیابی چشم آنر میانه رانندگی به کاربران امکان می‌دهد که تنها با خیره‌شدن، مقصد خود را از روی نقشه انتخاب و سپس روی آن زوم کنند.

بر پایه گزارش Autocar، رانندگان می‌توانند تنها با نگاه‌کردن به آیتم‌های مرتبط روی نمایشگر گوشی آنر مجیک ۶ پرو، ماشین خود را روشن و برخی از ویژگی‌های آن را کنترل کنند. این ویژگی تازه به کاربران امکان می‌دهد که ماشین را به حرکت درآورند و متوقف کنند و به عقب یا جلو برانند. آنر مجیک ۶ پرو تجهیزبه حسگر سه‌بعدی زمان پرواز (ToF) است که داخل حفره‌ی کپسولی بالای نمایشگر شده است.

مدل تازه آیپد مینی زمستان امسال از راه می‌رسد؟_آینده نوین
ادامه مطلب

ملزوم نیست حتماً راننده در ماشین وجود داشته باشد تا بتواند از این ویژگی منفعت گیری کند و به‌راحتی می‌توان بدون وجود در ماشین از این قابلیت منفعت برد. یکی از کاربردهای سودمند این فناوری در مواقعی است که راننده می‌خواهد ماشین را از پارک بیرون بکشد و فضای مقداری برای این کار دارد.

مثالی آزمایشی فناوری ردیابی چشم فعلاً تنها در چین فعال است. با این فناوری حتی دیگر ملزوم نیست میانه رانندگی دست خود را از روی فرمان بردارید یا از دستورهای صوتی منفعت گیری کنید. به گمان زیادً این فناوری در آینده عملکردهای دیگر ماشین را نیز به کنترل خود درخواهد آورد.



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها