تاریخ انتشار One UI 6 برای گوشی‌های مختلف سامسونگ اعلام شد

نحوه آپدیت‌شدن گوشی های سامسونگ تحول می‌کند


اندروید سال‌ها قبل به‌روزرسانی‌های یکپارچه را معارفه کرد اما سامسونگ هم چنان سرسختانه از این ویژگی اجتناب کرده است. غول کره‌‌ای تا بحال آپدیت‌های نرم‌افزاری را بدون منفعت گیری از روش مذکور برای تلفنها و تبلت‌هایش اراعه داده، اما امکان دارد در آینده نتواند به‌راحتی این کار را ادامه دهد.

اگر گوشی گوگل پیکسل دارید، با به‌روزرسانی‌های یکپارچه آشنا هستید. این قابلیت به کاربر اجازه می‌دهد زمان دانلود و نصب آپدیت‌های نرم‌افزاری هم چنان از دستگاه خود منفعت گیری کند. این‌کار با اجرای پارتیشن فعال درکنار پارتیشن غیرفعال که فرایند به‌روزرسانی را در بعد‌عرصه‌ی دستگاه تکمیل می‌کند، انجام می‌بشود؛ درنهایت هنگامی‌که زمان راه‌اندازی مجدد گوشی فرا برسد، دستگاه به پارتشین آپدیت‌شده سوییچ می‌کند.

سامسونگ تا بحال از اراعه‌ی به‌روزرسانی‌های یکپارچه خودداری کرده و هم چنان به روش سنتی پایبند بوده است. ابتدا حرف های می‌شد اندروید ۱۳ این شرکت را ناچار خواهد کرد از آپدیت یکپارچه منفعت گیری کند اما گوگل منفعت گیری از این راهکار را اجباری نکرد. اکنون بازدید پروژه‌ی منبع‌باز اندروید (AOSP) مشخص می کند این روال به گمان زیادً تحول خواهد کرد.

پردازنده هوش مصنوعی تازه چین ۹۰ درصد ارزان‌تر از GPU است_آینده نوین
ادامه مطلب

سایت ۹to5Google برای اولین‌بار ادعا کرد اندروید خود را برای آخر‌دادن به حمایتاز آپدیت‌های غیر A/B آماده می‌کند؛ منظور از A/B، دو پارتیشن مورد منفعت گیری برای به‌روزرسانی یکپارچه است. اگر حمایتاز آپدیت‌های غیر A/B روی اندروید آخر یابد، سامسونگ و دیگر شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌ ازنظر فنی دیگر نمی توانند به‌روزرسانی‌های تازه را با روش سنتی اراعه دهند.

سامسونگ کارکرد مساعد در انتشار کردن آپدیت‌های معمولی دارد و احتمالا راهکاری برای ادامه‌‌دادن این روش اشکار کند. این شرکت می‌تواند روش به‌روزرسانی خاص خود را تشکیل کند یا تغییرات گوگل را نادیده بگیرد.

روش سنتی اراعه‌ی آپدیت‌های نرم‌افزاری اندروید که سامسونگ از آن منفعت گیری می‌کند مزیت‌هایی دارد؛ برای مثالً این راهکار فضای ذخیره‌سازی کمتری اشغال می‌کند و فرآیند آپدیت را در زمان مختصر‌تری انجام می‌دهد. به‌هر حال منفعت گیری از روش مذکور یعنی کاربر باید به صفحه‌ی بارگیری به‌روزرسانی خیره بشود تا فرآیند آپدیت به‌آخر برسد.

طراحی گوگل کروم اصلاح شد؛ حذف گزینه مربوط‌ به پنل کناری_آینده نوین
ادامه مطلب



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها