نیمی از گونه‌های مهاجر دراثر فعالیت‌های انسان در معرض خطر انقراض هستند

نیمی از گونه‌های مهاجر دراثر فعالیت‌های انسان در معرض خطر انقراض می باشند


بر پایه جامع‌ترین برسی که تا بحال درمورد‌ی گونه‌های مهاجر انجام شده، انسان تعداد بسیاری از حیوانات مهاجر همانند لاک‌پشت‌های دریایی، شامپانزه‌ها، شیرها و پنگوئن‌ها را در کنار ده‌ها گونه‌ی دیگر به سمت انقراض سوق داده است.

گزارش تازه درمورد‌ی حالت گونه‌های مهاجر جهان که به دست دانشمندان حافظ محیط‌زیست و زیر نظر مرکز نظارت بر حفاظت از محیط‌زیست سازمان ملل متحد تهیه شده است، افت جمعیت را به‌گفتن عامل عرصه‌ساز انقراض، در تقریبا نیمی از ۱۲۰۰ گونه‌ی فهرست‌شده در کنوانسیون گونه‌های مهاجر (CMS) مشخص می کند. مقصد این کنوانسیون که در سال ۱۹۷۹ امضا شد، محافظت از گونه‌هایی است که از مرزهای بین‌المللی عبور می‌کنند.

یافته‌های گزارش با دیگر برسی معتبر سازمان ملل، یعنی گزارش برسی تنوع زیستی و خدمات اکوسیستم جهانی در سال ۲۰۱۹ مطابقت دارد. بر پایه آن گزارش، تقریبا یک میلیون گونه از ۸ میلیون گونه‌ی جانوری زمین به علت فعالیت‌های انسانی در معرض خطر انقراض قرار دارند. از دهه‌ی ۱۹۷۰، گوناگونی زیستی و تنوع حیات روی زمین، ۷۰ درصد افت یافته است.

در سایه تحریم، چین حالا پیشرفته‌ترین حافظه 3D NAND دنیا را می‌سازد
ادامه مطلب

گونه‌های مهاجر به علت وابستگی به اکوسیستم‌های متعدد که مرزهای ملی کشورها را فرامی‌گیرند، با خطرات بی همتا و شدیدی مواجه می باشند و الگوهای قابل پیش‌بینی مهاجرت، آن‌ها را در برابر شکارچیان صدمه‌پذیر می‌کند. بر پایه تازه ترین گزارش، از هر پنج گونه‌ی فهرست CMS، یکی در معرض خطر انقراض قرار دارد و این آمار برای ماهی‌ها به ۹۷ درصد می‌رسد.



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها