گوگل تأیید کرد: از پست‌های ردیت برای تعلیم هوش مصنوعی استفاده می‌کنیم

گوگل قبول کرد: از پست‌های ردیت برای آموزش هوش مصنوعی منفعت گیری می‌کنیم


گوگل در بیانیه‌ای مطبوعاتی با قبول شایعه‌های چند روز تازه خبرداد که قرارداد جدیدی با ردیت امضا کرده است تا از داده‌های حاضر در این پلتفرم برای آموزش هوش مصنوعی منفعت گیری کند. ردیت در بیانیه‌ای جداگانه می‌گوید که «راه‌های کارآمدتری به گوگل برای آموزش مدل‌ها» اراعه خواهد داد.

به جهت قرارداد تازه، گوگل به API داده‌های ردیت دسترسی اشکار خواهد کرد. این API محتواهای پلتفرم ردیت را به‌صورت بلادرنگ به‌نمایش می‌گذارد تا گوگل بتواند به روشای کارآمد و ساختاریافته به داده‌های عظیم حاضر در ردیت دسترسی اشکار کند. API موردبحث این چنین گوگل را قادر می‌سازد که محتواهای ردیت را به روشی جدیدی در سرویس‌های خود به‌نمایش بگذارد.

در بخشی از قرارداد آمده است که ردیت به پلتفرم Vertex AI گوگل دسترسی اشکار خواهد کرد (Vertex AI سرویسی بر پایه‌ی هوش مصنوعی است که به شرکت‌ها برای بهبود نتایج جست‌و‌جو پشتیبانی می‌کند).

مهم‌ترین لحظات دادگاه پرحاشیه گوگل؛ از قرارداد با اپل تا توجیه انحصارگرایی
ادامه مطلب

ردیت می‌گوید که امضای قرارداد با گوگل به معنی تحول خط مشی این شرکت درمورد‌ی API داده‌ها نیست. مطابق قوانین تدوین‌شده توسط ردیت، هیچ شرکت یا گسترش‌دهنده‌ای نمی‌تواند بدون کسب مجوز، از API داده‌های این پلتفرم برای اهداف تجاری منفعت گیری کند.

هفته‌ی قبل خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی اختصاصی او گفت ردیت با شرکتی ناشناس قرارداد ۶۰ میلیون دلاری امضا کرده است تا داده‌هایش را برای آموزش هوش مصنوعی بفروشد.

موتور جست‌و‌جو گوگل هم‌اکنون در حال آزمایش فیلتر تازه Forums است که به شما امکان می‌دهد نتایج مدنظرتان را فقط در پلتفرم‌هایی همانند ردیت و استک اورفلو و هکر نیوز جست‌و‌جو کنید.

مقاله‌های مرتبط

با وجود امضای قرارداد تازه، رابطه‌ی گوگل و ردیت همیشه خوب نبوده است. ردیت قبلا تهدید کرده می بود که جلوی استخراج داده‌های پلتفرمش توسط موتور جست‌وجوی گوگل را می‌گیرد چون نمی‌خواهد شرکت‌ها بدون کسب مجوز، از داده‌هایش برای آموزش هوش مصنوعی منفعت گیری کنند.

ابزار Magic Editor پیکسل ۸ چه محدودیت‌هایی دارد؟
ادامه مطلب

ردیت در هفته‌های آینده سهامش را اراعه‌ی عمومی می‌کند و به گمان زیاد امضای قرارداد با گوگل کاری برای بالابردن قیمت بازار است. در سال ۲۰۲۱ اظهار شد که قیمت ردیت به بیشتر از ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد.



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها