چین متهم به پمپاژ سیانور به اقیانوس برای کشتن حیات دریایی است

چین متهم به پمپاژ سیانور به اقیانوس برای کشتن حیات دریایی است


اداره ماهیگیری و منبع های آبزی فیلیپین (BFAR) ماهیگیران چینی را به منفعت گیری از سیانید برای کشتن ماهی‌ها متهم کرده است و می‌گوید خسارت‌های ناشی از کشتی‌های چینی می‌تواند بیشتر از ۱۷٫۸ میلیون دلار باشد. سخنگوی BFAR در کنفرانسی مطبوعاتی او گفت: «ماهگیران چینی از سیانید منفعت گیری می‌کنند. آن‌ها عمدا اسکاربرو شول را نابود می‌کنند تا مانع از ماهیگیری قایق‌های ماهیگیری فیلیپینی در منطقه شوند.»

به‌گزارش فیوچریسم گارد ساحلی فیلیپین یقین نیست چه فردی مسئول منفعت گیری از سیانید در منطقه است. یکی از اعضای گارد ساحلی فیلیپین او گفت: «مطالعه علمی یا مدرکی نداریم که نشان دهد ماهیگیری سیانید در این منطقه را می‌توان به گردن ماهیگیران چینی یا فیلیپینی انداخت.»

اسکاربرو شول جزیره‌ای مرجانی است که نزدیک به ۲۰۰ کیلومتر دورتر از فیلیپین قرار دارد و تخمین زده می‌بشود غذا و درآمد ۳۸۵٬۳۰۰ نفر را تامین می‌کند.

خلط خونی نشانه چیست؛ از علت تا درمان
ادامه مطلب

اسکاربرو شول به دو علت اهمیت دارد. اول این که این جزیره غنی از حیات آبزی و ذخایر ماهیگیری زیاد است و دوم این که در آب و هوای طوفانی محل امنی برای استراحت قایق‌ها محسوب می‌بشود.

ماهیگیری سیانید که در قبل توسط ماهیگیران فیلیپینی برای بیهوش‌کردن یا کشتن ماهی‌ها منفعت گیری می‌شد، راهی آسان برای صید ماهی است؛ اما به صخره‌های مرجانی که دراثر تغییرات اقلیمی و این چنین روش ماهیگیری مخرب در خطر انقراض می باشند، صدمه می‌زند. به‌حرف های‌ی اتحادیه بین‌المللی حیات دریایی در فیلیپین، به ازای هر ماهی زنده‌ای که با منفعت گیری از سیانید صید می‌بشود، یک متر مربع از صخره‌های مرجانی از بین می‌رود.



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها