سگ رباتیک جدید شیائومی پشتک می‌زند و ۳ هزار دلار قیمت دارد [تماشا کنید]

سگ رباتیک تازه شیائومی پشتک می‌زند و ۳ هزار دلار قیمت دارد [تماشا کنید]


شیائومی اولین‌بار در سال ۲۰۲۱ از سگ رباتیک CyberDog به‌گفتن رقیب سگ رباتیک بوستون داینامیکس موسوم‌به اسپات رونمایی کرد. دومین نسل سایبرداگ شیائومی نیز تابستان سال قبل معارفه شد که ظاهرش نسبت‌به مدل قبلی مقداری بهبود یافته است. برند چینی از اتفاقات MWC 2024 برای نمایش سگ رباتیک نسل دومش منفعت گیری کرده است.

سایبرداگ ۲ شیائومی به نژاد سگ‌های دوبرمن شباهت دارد. این ربات قابلیت انجام حرکات موزون را دارد که ما را یاد سگ رباتیک اسپات بوستون داینامیکس می‌اندازد. از دیگر ویژگی‌های این ربات می‌توان به امکان تشخیص چهره‌ی کاربر، جستوجو کردن او و حتی اسکیت‌سواری اشاره کرد.

مطابق ویدیو رسمی شیائومی در یوتیوب، سایبرداگ ۲ به تعداد بسیاری حسگر ازجمله LiDAR تجهیزشده است تا بتواند محیط اطراف را درست همانند انسان‌ها فهمیدن کند و به مانع ها گوناگون در سریع‌ترین زمان ممکن جواب دهد.

ترس چیست؛ همه‌چیز درباره روانشناسی ترس
ادامه مطلب

سگ رباتیک شیائومی این چنین می‌تواند بچرخد و پشتک بزند. علاقه‌مندان می‌توانند این محصول را همین اکنون در اروپا با قیمت ۳٬۰۰۰ دلار خواست دهند.

شیائومی، سایبرداگ را به‌گفتن نوعی ربات خانگی درنظر می‌گیرد و احتمالا روزی این محصولات داخل خانه‌های تعداد بسیاری از مردم شوند.



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها