ابرخودرو جدید تسلا در کمتر از یک ثانیه به سرعت ۹۷ کیلومتربر‌ساعت می‌رسد

ابرخودرو تازه تسلا در کمتر از یک ثانیه به شدت ۹۷ کیلومتربر‌ساعت می‌رسد


۶ سال بعد از اولین سخن بگویید‌ها درمورد‌ی نسخه‌ای به‌روز‌شده از نخستین ماشین تسلا که در سال ۲۰۰۸ اراعه شد، ایلان ماسک باردیگر از تشکیل نسل تازه رودستر خبر داد.

ایلان ماسک با انتشار کردن رشته‌توییتی در شبکه‌ی اجتماعی ایکس، مجدد آتش او گفت و گو درمورد‌ی مدل تازه‌ی رودستر را برافروخت. او او گفت: «حتی اگر بتوان آن را ماشین نامید، هیچ زمان خودرویی شبیهش وجود نخواهد داشت.»

ماسک: رودستر تازه در کمتر از یک ثانیه به شدت ۹۷ کیلومتر‌برساعت می‌رسد

ماسک ادعا کرد که رودستر تازه «حیرت‌انگیزترین نمایش محصول در همه دوران» را خواهد داشت و این نوشته دلنشین‌ترین ویژگی‌اش نیست که می‌تواند در کمتر از یک ثانیه سرعتش را به ۶۰ مایل‌بر‌ساعت (۹۷ کیلومتربرساعت) رساند.

مدیرعامل پرحاشیه‌ی تسلا برای اولین‌بار در رویدادی در سال ۲۰۱۷ برنامه‌های خود برای رودستر تازه را رونمایی کرد و قول اراعه‌ی آن در سال ۲۰۲۰ را داد. او بعدتر در سال ۲۰۱۸ او گفت که احتمالا مدلی از رودستر تازه به رانشگرهای موشکی کوچکی تجهیزبشود که ضمن بهبود شدت و ترمزگیری، به ماشین تسلا «امکان پروازکردن» بدهند.

شیشه نه، نمایشگر گوشی بعدی شما از «چوب شفاف» ساخته می‌بشود
ادامه مطلب

با‌این‌حال، در همه این سال‌ها رودستر تازه با تأخیرهای بسیاری رو‌به‌رو شده است و تسلا نیز بدون اظهار برنامه‌ی وقتی خاص یا ساخت خط‌تشکیل آن، وضعیتش را «در حال گسترش» ذکر می‌کند.

تبلیغات گسترده‌ی تازه ماسک را می‌توان به خبر اراعه‌ی ابرخودرو برقی چینی BYD U9 با حداکثر شدت ۱۹۲ مایل‌برساعت (۳۰۹ کیلومتربرساعت) مرتبط کرد. با‌ این که BYD برنامه‌ای برای اراعه‌ی خودروهایش در ایالات متحده ندارد، نبرد این دو خودروساز برای کسب سهم بیشتری از بازار چین ادامه دارد. مطابق آخرین آمار، با وجود ثابت‌بودن سهم ۲۹٫۲ درصدی BYD، سهم تسلا از بازار چین به ۶٫۱ درصد افت یافته است.

آخرین مطالب
ناسا کاوشگر آیریس را به مدار پرتاب کرد_آینده نوین
ادامه مطلب

قولهای توخالی ماسک تازگی ندارند

قولی بزرگ و تأخیر‌های گاه‌وبی‌گاه برای مدیرعامل اسپیس‌ایکس تازگی ندارند. درواقع، بد‌تعهدی‌های زیاد او علتشده است تا وب‌سایتی به نام ElonMusk.Today برای ردیابی قولهای عمدتاً توخالی ماسک تشکیل بشود. مطابق این وب‌سایت، از وقتی‌که ماسک از وجود فناوری موشکی خبر داد که به رودستر تازه اجازه‌ی پروازکردن خواهند داد، ۱٬۸۷۶ روز می‌گذرد.

درمقابل، برخی تحلیلگران به‌طور کامل اراعه‌ی ابرخودرویی چون مدلی تازه از رودستر را رد می‌کنند. وارن آهار، کارشناس فناوری ماشین او گفت: «[عرضه‌ی رودستر جدید] زیاد تر برای خودنمایی است.» به‌حرف های‌ی او، اکثر رانندگان همین‌اکنون هم از کنترل ماشین قدرتمندی همانند تسلا مدل اس Plaid عاجزند.

راس گاربر، سهام‌دار تسلا، با این نظر موافق است که دور از انتظار است مدلی تازه از رودستر افزایش درآمد‌های این شرکت را به‌جستوجو داشته باشد. او باور دارد که تسلا باید به‌جای آن روی مدل‌های مقرون‌به‌صرفه‌ترش تمرکز کند. گاربر از صراحت لهجه‌ی سیاسی ماسک نیز انتقاد کرد و او گفت که این نوشته علتشده است تا اندوخته‌گذاری‌اش روی تسلا را کمتر کند.

علت خواب ندیدن؛ آیا امکان پذیر اصلا خواب نبینیم؟_آینده نوین
ادامه مطلب





منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها