نیکون حالا مالک برند سرشناس RED است

نیکون اکنون مالک برند سرشناس RED است


نیکون از خریداری رِد دیجیتال سینما (RED Digital Cinema)، بازیگری برجسته در بازار دوربین‌های سینمایی حرفه‌ای، خبر داد؛ طی این خرید وفروش که جزئیاتش آشکار نشده، رِد به‌طور کامل تبدیل به زیرمجموعه‌ی غول ژاپنی می‌بشود.

حرکت استراتژیک نیکون با مقصد منفعت‌مندی از تخصص رد در دوربین‌های سینمایی دیجیتال، از جمله فناوری فشرده‌سازی عکس و علم رنگ‌شناسی شناخته‌شده‌‌ی این شرکت صورت می‌گیرد؛ نیکون امید دارد که از توانایی‌های رِد به گفتن سکوی پرتابی در صنعت فیلم‌سازی حرفه‌ای منفعت گیری کند.

دوربین‌های رِد در فیلم‌برداری تعداد بسیاری از آثار برجسته از جمله نگهبانان کهکشان ۳ و کاپیتان مارول از دنیای سینمایی مارول، مستند‌های حیات‌وحش همانند سیاره‌ی زمین ۲ و سریال‌های تحسین شده‌ای چون بازی مرکب، شکارچی ذهن، پیکی‌بلایندرز و کویینز گَمبیت نقش داشته‌اند.

شرکت رِد که در سال ۲۰۰۵ توسط جیم جانارد (مؤسس شرکت اوکلی فعال در عرصه‌ی تجهیزات ورزشی و عینک‌های آفتابی) تأسیس شد، درحال حاضر نزدیک به ۲۲۰ کارمند دارد و دفتر مرکزی‌اش در فوت‌هیل رنچ ایالت کالیفرنیا واقع است.

هوش مصنوعی تازه زمان مرگ افراد را پیش‌بینی می‌کند
ادامه مطلب

جرد لند، رئیس رِد، در بیانیه‌ای مطبوعاتی در فیسبوک او گفت: «این خرید، نقطه‌ی عطفی برای نیکون محسوب می‌بشود و میراث غنی این شرکت در تصویربرداری حرفه‌ای و مصرفی را با توانایی نوآورانه‌ی رِد ادغام می‌کند.» او هم‌این چنین از «تعریف مجدد بازار دوربین‌های سینمایی دیجیتال حرفه‌ای» از طریق کوششهای مشترک برای گسترش‌ی محصولات ابراز شوق کرد.

دلنشین‌تر آن‌که خرید وفروش‌ی مذکور کمتر از یک سال بعد از شکایت رِد از نیکون به علت ادعای نقض حقوق ثبت اختراع فناوری فشرده‌سازی ویدئوی این شرکت در دوربین عکاسی نیکون مدل Z9 صورت می‌گیرد؛ این شکایت در آوریل ۲۰۲۲ (فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۱) بعد از به‌چالش کشیده‌شدن اعتبار ثبت اختراع توسط نیکون، رد شد.

درحالی که رِد را بیتتر به‌خاطر دوربین‌های سینمایی حرفه‌ای‌اش می‌شناسند؛ اما این شرکت پیش از این در سال ۲۰۱۸، تلاش کرد تا با گوشی رِد هیدروژن وان به بازار تلفنهای هوشمند داخل بشود. این گوشی ماژولار با نمایشگر هولوگرافیک یک ناکامی تجاری می بود و ظرف یک سال تولیدش متوقف شد.

اتفاقات آنلاین نوآوری در کارت‌خوان‌های اندرویدی فناپ‌تک برگزار می‌بشود
ادامه مطلب

طی این خرید هیچ تعدیل نیرویی در رِد صورت نگرفت. نیکون اخیراً به جستوجو بازسازی ساختار خود، از قسمت‌های کم‌بازده صنعت دوربین خارج شده و حتی به تشکیل مدل‌های DSLR تازه نیز آخر داده است.



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها