چین درصدد نصب دوربین‌های نظارتی برای مراقب از ایستگاه قمری آتی خود است

چین درصدد نصب دوربین‌های نظارتی برای مواظب از ایستگاه قمری آتی خود است


چین که علاقه‌ی وافری به نظارت بر شهروندان خود با دوربین‌های مداربسته دارد، اکنون بر پایه گزارش‌ها به‌جستوجو راه‌هایی به‌منظور نصب شبکه‌ی گسترده‌ای از حسگرها و دوربین‌ها برای نظارت بر پایگاه قمری آتی خود در ماه است.

«ایستگاه تحقیقاتی بین‌المللی قمری» یک پایگاه برنامه‌ریزی‌شده برای احداث روی ماه است که مطرح آن در سال ۲۰۲۱ از سوی سازمان ملی فضایی چین (CNSA) و روسکاسموس، آژانس فضایی روسیه اراعه شد. این پایگاه تصمیم دارد درطول چند دهه‌ی آینده به یک ایستگاه عملیاتی کامل در سطح ماه برای انجام پژوهش‌های علمی تبدیل بشود و مقصد نهایی وجود دائمی انسان در قمر زمین را محقق کند.

چندین سرزمین دیگر از جمله ونزوئلا، آفریقای جنوبی، جمهوری آذربایجان، بلاروس و پاکستان، علاقه‌ی خود را برای شراکت در پروژه‌ی ایستگاه قمری چین و روسیه ابراز کرده‌اند.

صفحه آبی مرگ به لینوکس می‌آید
ادامه مطلب

این چنین سازه‌ی مهمی در محیط فضا به درجاتی از محافظت نیاز دارد؛ به‌اختصاصی در وقتی که روابط بین‌الملل در سیاره زمین به‌نحوه روزافزون به سردی می‌گراید. مطابق گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست (SCMP)، دانشمندان CNSA، شرکت علوم و فناوری هوافضای چین و دانشگاه ججیانگ به‌تازگی طرحی را برای نظارت مداوم بر ایستگاه تحقیقاتی بین‌المللی قمری با منفعت گیری از صدها دوربین اراعه کرده‌اند.

بر پایه گزارش دانشمندان چینی، دوربین‌های کوچک ۱۰۰ گرمی به تراشه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی تجهیزخواهند شد که «قادر به شناسایی، مکان‌یابی، ردیابی و مقصد‌گیری اهداف مشکوک به‌طور جدا گانه می باشند». اگر هرگونه «ناهنجاری» شناسایی بشود، سامانه آماده است تا به شدت سیگنال‌های هشدار تشکیل و عمل های واکنشی مناسب را اغاز کند.

زیاد تر بخوانید

سامانه‌ی نظارتی چین اسکای‌نت ۲ نام‌گذاری شده است که به شبکه‌ی نظارت زیاد این سرزمین روی زمین اشاره دارد. تخمین‌ها متفاوت است؛ اما برآورد می‌بشود که چین صدها میلیون دوربین مداربسته که تعداد فزاینده‌ای از آن‌ها از قابلیت تشخیص چهره برخوردار می باشند، آماده‌ی نصب دارد.

چری آریزو 8 با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک عرضه خواهد شد_آینده نوین
ادامه مطلب

بر پایه گزارش SCMP، در مقاله‌ای که در مجله‌ی دانشگاهی چینی «آکتا اپتیکا سینیکا» انتشار شده، آمده است: «پروژه ساخت و منفعت‌برداری از سامانه‌ی نظارت بصری برای ایستگاه تحقیقاتی بین‌المللی قمری می‌تواند از توانایی‌ی پیروزی‌آمیز پروژه اسکای‌نت چین منفعت بگیرد.»

اگر بگوییم اکنون در عصر جاسوسی فضایی زندگی می‌کنیم، بیراه نگفته‌ایم. در سال‌های تازه، ناظر افزایش شمار ماهواره‌های شناسایی بوده‌ایم که دشمنان خارجی روی زمین را زیر نظر دارند. درهمین‌حال، شرکت‌های فضایی قرار است به هدفی رایج برای حملات سایبری خارجی تبدیل شوند.

آخرین مطالب
حتی هوش مصنوعی هم به داد مایکروسافت بینگ نرسید
ادامه مطلب

حتی درحالی‌که بشر درحال برداشتن قدم‌های فزاینده برای استعمار دیگر قسمت‌های منظومه شمسی است، به‌نظر می‌آید که نارضایتی‌ها و سوءظن‌ها از جانب سیاره‌ی زادگاهمان هم چنان با قوت پابرجا باقی خواهد ماند.



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها