آمار دانلود اینستاگرام از تیک‌تاک عبور کرد؛ جنگ شبکه‌های اجتماعی داغ‌تر از همیشه

آمار دانلود اینستاگرام از تیک‌تاک عبور کرد؛ جنگ شبکه‌های اجتماعی داغ‌تر از همیشه


به‌گزارش گاردین به‌نقل از سنسور تاور، اینستاگرام در سال قبل در تعداد دانلود تازه اپلیکیشن‌ از تیک‌تاک پیشی گرفت. پیروزی اینستاگرام به‌پیروی از ویدئوهای مختصر تیک‌تاک و راه‌اندازی قسمت ریلز نسبت داده می‌بشود.

بر‌مبنا آمار، تعداد کل دانلود‌های اپلیکیشن‌ اینستاگرام در سال ۲۰۲۳ با رشد سالانه‌ی ۲۰ درصدی به ۷۶۸ میلیون رسید که آن را به پردانلودترین اپلیکیشن در جهان تبدیل کرد. تعداد دانلودهای تیک‌تاک در زمان شبیه ۴ درصد افزایش یافت تا عدد ۷۳۳ میلیون ثبت بشود.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، رشد تیک‌تاک را یکی از تهدیدهای بزرگ‌ برای اینستاگرام دانسته است. در سال ۲۰۲۰، اینستاگرام با همانند‌سازی ویدئوهای تیک‌تاک، ریلز را معارفه کرد. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد تا کلیپ‌های مختصر را به‌اشتراک بگذارند.

آبراهام یوسف، از مدیران ارشد مؤسسه‌ی سنسور تاور می‌گوید: «اینستاگرام در چند سال قبل به‌علت محبوبیت ویژگی ریلز به‌همراه قابلیت‌های قدیمی، کارکرد بهتری از تیک‌تاک داشته است.» انگارً رشد تیک‌تاک از زمان راه‌اندازی در سال ۲۰۱۶ برای اولین‌بار سیر خطی گرفته است.

تاریخ رونمایی رسمی شیائومی ۱۴ و سیستم‌عامل HyperOS اعلام شد
ادامه مطلب

تعداد کاربران فعال ماهانه‌ی اینستاگرام با افزایش ۱۳ میلیونی در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۲۳ به ۱٫۴۷ میلیارد نفر رسیده است. کاربران فعال تیک‌تاک با افت ۱۲ میلیونی در سه‌ماهه‌ی پایانی سال قبل به ۱٫۱۲ میلیارد نفر رسید.

انگارً تعامل های یک‌میلیارد کاربر فعال تیک‌تاک بهتر شده است. کاربران در سه‌ماهه‌ی چهارم سال قبل به‌طور متوسط ۹۵ دقیقه در تیک‌تاک زمان صرف کردند؛ در‌حالی‌که این عدد در اینستاگرام ۶۲ دقیقه و در ایکس ۳۰ دقیقه و در اسنپ‌چت ۱۹ دقیقه می بود.



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها