شرکتی مرموز می‌خواهد تحول انقلابی در بازار پردازنده ایجاد کند

شرکتی مرموز می‌خواهد تحول انقلابی در بازار پردازنده تشکیل کند


این روزها در دنیای پردازنده‌ها «منفعت‌وری مصرف انرژی» سخن اول را می‌زند و اپل توانسته است با تشکیل اعتدال کم‌نظیر بین قوت پردازشی و مصرف انرژی تراشه‌های مک بوک توجهات بسیاری را به خود جلب کند. تولیدکنندگان پردازنده‌ی لپ‌تاپ‌های ویندوزی نیز در مسیر شبیهی قدم گذاشته‌اند و به‌زودی رقابت در بازار زیاد شوق‌انگیزتر می‌بشود.

استارتاپ Efficient Computer در بیانیه‌ای مطبوعاتی می‌گوید که موفق شده است ۱۶ میلیون دلار بودجه کسب کند تا مطرح نوآورانه‌اش را برای ساخت پردازنده به‌شکل جدی‌تر پیش ببرد.

شرکت‌های حوزه‌ی تراشه با همه توان در کوششاند قوت پردازشی بیشتری را از انرژی کمتر استخراج کنند. Efficient Computer که استارتاپی مرموز به‌حساب می‌آید، منفعت‌وری مصرف انرژی را به سطح کاملاً جدیدی رسانده است.

استارتاپ Efficient Computer منفعت‌وری انرژی را به سطح کاملاً جدیدی می‌رساند

رانندگی با هدست ویژن پرو اپل؛ دولت آمریکا به مردم هشدار داد
ادامه مطلب

استارتاپ Efficient Computer می‌گوید که معماری تازه و متغیری با نام Fabric گسترش داده است. رویکرد نوآورانه‌ی Fabric علتتولید پردازنده‌ای می‌بشود که عملکردش هم‌سطح پردازنده‌های امروزی است؛ اما انرژی زیاد کمتری مصرف می‌کند.

Efficient Computer به‌طور اشکار‌تر اظهار می‌کند که معماری‌اش تا ۱۰۰ برابر بازدهی بیشتری از Von Neumann دارد و تا ۱٬۰۰۰ برابر از گرافیک‌های پرمصرف، مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

Efficient Computer در بیانیه‌اش می‌گوید که موفق شده است معماری تازه Fabric را داخل سیستم-روی-چیپ (SoC) کند. توضیحات معماری Fabric زیاد فنی است و فهمیدن آن به دانش تخصصی نیاز دارد؛ اما ایده‌ی پشت Fabric، طراحی تراشه‌ای است که در حوزه‌ی پردازش موازی بهینه‌سازی چشمگیری توانایی کند.



منبع

آخرین مطالب
به‌لطف تخفیف‌های دیدنی اپل، فروش آیفون در چین احیا شد_آینده نوین
ادامه مطلب
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها