پنل جلو و پشت گوشی موبایل گلکسی A35 سامسونگ بنفش روشن / Samsung Galaxy A35

قیاس‌ گلکسی A35 با گلکسی A34 و گلکسی A54؛ جنگ داخلی


گلکسی A35، بین‌رده‌ی تازه و خوش‌قیمت سری A سامسونگ، درحالی پا به میدان گذاشت که نه فقط از لحاظ ظاهری بلکه در قسمت سخت‌افزاری نیز دست‌خوش تغییراتی جدی و یقیناً دلنشین‌ دقت شده است.

تغییرات در حدی است که بین‌رده‌ی تازه سامسونگ را در جایگاهی مناسب برای رقابت با یکی از پرفروش‌ترین و بهترین گوشی‌ های بین رده یعنی A54 قرار می‌دهد. در طرف دیگر این رقابت سه‌گانه ناظر وجود گلکسی A34 هستیم.

در ادامه همراه زومیت باشید تا ببینیم برنده‌ی جدال بین سه بین‌رده‌ی دلنشین سامسونگ کدام گوشی خواهد می بود.

طراحی و کیفیت ساخت

سامسونگ برخلاف انتظار طرفداران، به‌طور کامل به طراحی مدل قبلی گلکسی A35 وفادار نماند و بین‌رده‌ی تازه خود را با تغییراتی همانند حذف ناچ روی نمایشگر و جانشین‌کردن آن با حفره‌ی دایره‌ای رونمایی کرد.

فریم گلکسی A35 تخت‌تر از قبل است و به علت سیاست سامسونگ برای منفعت گیری از طراحی تازه Key Island، در اطراف دکمه‌های تنظیم صدا و پاور ناظر طراحی برآمده هستیم. این سبک طراحی پیش‌ازاین در دو گوشی گلکسی A25 و گلکسی A15 به‌کار گرفته شده می بود.

قسمت پشتی و فریم گلکسی A35، کماکان از جنس پلاستیک است؛ اما جلوی بدنه به‌جای گوریلا گلس ۵ با گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌بشود. تحول نسلی در ابعاد گلسی A35 نیز دیده می‌بشود و این مدل، ۰٫۴ اینچ (نزدیک به یک سانتی‌متر) از گلکسی A34 کشیده‌تر است.

در فرد روبه رو، قسمت پشتی و جلویی بدنه‌ی گلکسی A54 با گوریلا گلس ۵ پوشیده است؛ لایه‌ای محافظ که گلکسی A34 را تنها در قسمت جلویی همراهی می‌کند. قسمت پشتی و فریم گلکسی A34 همانند A35 از جنس پلاستیک است. گلکسی A54 نیز همانند دو گوشی دیگر از دریافت فریم فلزی محروم است و سامسونگ به منفعت گیری از پلاستیک بسنده کرده.

ابزار Magic Editor پیکسل ۸ چه محدودیت‌هایی دارد؟
ادامه مطلب
پنل پشتی گلکسی A54

هر سه بین‌رده‌ی سری A سامسونگ از گواهی IP67 حمایتمی‌کنند و در روبه رو گردوغبار مقاوم می باشند و می‌توانند به زمان ۳۰ دقیقه در عمق یک متری آب دوام بیاورند.

تغییرات سامسونگ در نمایشگر بین‌رده‌های سری A بعضی اوقات آن‌قدر کم است که عملاً می‌توان از آن چشم‌پوشی کرد؛ سیاستی که در رابطه گلکسی A35 و نسل قبل‌اش حتی شامل همان تغییرات اندک هم نمی‌بشود و هر دو مدل، نمایشگر کاملاً یکسانی دارند.

نمایشگر گلکسی A35 بزرگ‌تر از A54 است

نمایشگر گلکسی A35 و گلکسی A34 سامسونگ ۶٫۶ اینچی از نوع اولد (با نام تجاری Super AMOLED) است و می‌تواند تصاویر را با وضوح ۲٬۳۴۰ در ۱٬۰۸۰ پیکسل نمایش دهد. نرخ نوسازی پنل گلکسی A35 به ۱۲۰ هرتز می‌رسد و همانند نمایشگر نسل قبل‌ی خود، دارای حداکثر روشنایی ۱٬۰۰۰ نیت است.

در بازدید گلکسی A34 توسط زومیت، علاوه‌بر کارکرد قابل‌ قبول نمایشگر، روشنایی خودکار آن زیاد تر از عدد مورد ادعای سامسونگ می بود و توانستیم به روشنایی حداکثری ۱٬۳۳۲ نیت برسیم؛ نتایجی که پیش‌بینی می‌کنیم گلکسی A35 نیز به آن دست یابد.

تماشای فیلم با گلکسی A34 سامسونگ

گلکسی A54 تجهیزبه پنلی با مشخصات کاملاً شبیه با دو رقیب خود اما با اندازه‌ی ۶٫۴ اینچی است. کارکرد این صفحه‌نمایش در سطحی کاملاً ایدئال برای یک گوشی بین‌رده قرار دارد و به‌لطف دستیابی به حداکثر روشنایی نزدیک به ۱٬۳۱۷ نیت در بازدید‌های زومیت، مشکل بسیاری برای کار با این گوشی در زیر نور آفتاب نخواهید داشت.

مراقبت تسکینی؛ همه‌چیز درمورد مراقبت حمایتی
ادامه مطلب

تشابه مشخصات گلکسی A35 با نسل قبل، در قسمت دوربین نیز کمابیش وجود دارد. بین‌رده‌ی تازه کره‌ای‌ها تجهیزبه دوربین ۵۰ مگاپیکسلی عریض، دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق‌ عریض، دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو و دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی است.

تغییرات پیکربندی دوربین‌های گلکسی A35 با A34 تنها محدود به دوربین مهم می‌بشود و سامسونگ، حسگر ۴۸ مگاپیکسلی گلکسی A34 را با حسگری ۵۰ مگاپیکسلی جانشین کرده است.

عکاسی با گلکسی A54

با فکر ارتقاء نسبی کارکرد دوربین‌ها در گلکسی A35، می‌توانیم امیدوار باشیم که این گوشی همانند نسل قبل، توانایی خوبی در ثبت تصاویر باکیفیت، پرجزئیات و تقریباً بدون نویز با هر دو دوربین مهم و سلفی در نور زیاد و نور کم داشته باشد. کاربران سامسونگ امیدوارند که مشکل تشکیل نویز و اشباع کردن رنگ‌های تصاویر در دوربین فوق‌ عریض گلکسی A34، در بین‌رده‌ی تازه سری A تکرار نشود.

دوربین‌های گلکسی A35 به گمان زیادً کارکرد بهتری در قیاس با نسل قبل دارند

در فرد روبه رو، گوشی گلکسی A54 از سه دوربین عریض، فوق‌ عریض و ماکرو با وضوح ۵۰، ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی به‌گفتن مجموعه‌دوربین‌های پشتی در کنار یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی منفعت گیری می‌کند.

کارکرد دوربین‌ در بازدید گلکسی A54 رضایت‌قسمت می بود و این گوشی به‌خوبی از بعد ثبت عکس‌هایی با کیفیت مناسب، جزئیات دقیق، نوردهی خوب و رنگ‌ نزدیک به حقیقت برآمد.

سخت‌افزار و پردازنده

سامسونگ به‌جای منفعت گیری از پردازنده‌های مدیاتک، گلکسی A35 را به پردازنده‌ای تجهیزکرد که پیش‌ازاین در گلکسی A54 به کار گرفته شده می بود، یعنی اگزینوس ۱۳۸۰.

اگزینوس ۱۳۸۰ پردازنده‌ای ۸ هسته‌ای بر پایه‌ی لیتوگرافی ۵ نانومتری است که از چیدمان ۴+۴ با ترکیب کلاسترهای قوی و کم‌مصرف منفعت می‌برد و جی‌پی‌یو Mali-G68 MP5 مسئولیت‌دار انجام پردازش‌های گرافیکی است.

نوآورانه‌ترین محصولات نمایشگاه CES 2024؛ از لپ تاپ بدون نمایشگر تا خودروهای آینده
ادامه مطلب

گلکسی A54 به لطف پردازنده‌‌اش در اجرای بازی Genshin Impact با ارفاق سربلند بیرون آمد و توانست این بازی چالشی را با وضوح Low و نرخ میانگین ۴۸ فریم‌برثانیه اجرا کند و یقیناً در این حالت، خبری از تشکیل گرمای قابل‎‌دقت در بدنه‌ی دستگاه نبوده است.

گیمینگ با گلکسی A54

در فرد روبه رو، گلکسی A34 با پردازنده‌ی مدیاتک مدل دیمنسیتی ۱۰۸۰ اراعه شد. این پردازنده، از چیدمان ۶+۲ منفعت گیری می‌کند که ترکیبی از کلاسترهای قوی و کم‌مصرف است.

گلکسی A35 موبایل گیمینگ نیست؛ اما از بعد اجرای قابل قبول بازی‌های سنگین بر می‌آید

زومیت با اجرای بازی Genshin Impact کارکرد پردازشی گلکسی A34 را به چالش کشید. این گوشی باتکیه‌بر توان پردازنده‌ی بین‌رده‌ی مدیاتک توانست بازی را با نرخ فریم میانگین ۴۱ فریم‌برثانیه و تنظیمات گرافیکی Low اجرا کند و یقیناً، بدنه‌ی دستگاه مقداری گرم شد که قابل‌ انتظار می بود.

گلکسی A35 با فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی و رم ۶ یا ۸ گیگابایتی اراعه می‌بشود. در فرد روبه رو، گلکسی A34 و گلکسی A54 گزینه‌های بیشتری را پیش روی مخاطب می‌گذارند. هر دو گوشی در پیکربندی‌های ۱۲۸ / ۴ گیگابایت، ۱۲۸ / ۶ گیگابایت، ۱۲۸ / ۸ گیگابایت، ۲۵۶ / ۶ گیگابایت و ۲۵۶ / ۸ گیگابایت به‌فروش می‌رسند.

نرم‌افزار و رابط کاربری

گلکسی A35 با اندروید ۱۴ و رابط کاربری One UI 6.1 اراعه می‌بشود؛ این در حالی است که دو رقیب دیگر این گوشی به‌صورت پیش‌فکر با اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI 5.1 روانه‌ی بازار شده‌اند؛ اما هر دو، قابلیت دریافت به‌روزرسانی‌های تازه اندروید را دارند.

رابط کاربری گلکسی A34 سامسونگ

گلکسی A35 همانند دیگر بین‌رده‌ی تازه سامسونگ یعنی گلکسی A55 به پلتفرم Samsung Knox که پیش‌ازاین فقطً در پرچمداران این برند منفعت گیری می‌شد تجهیزشده است و امکانات بهتری برای محافظت از اطلاعات حیاتی گوشی و جلوگیری از نفوذ بدافزارها در اختیار دارد.

کارخانه فوق پیشرفته شیائومی با توانایی یادگیری و تکامل خودکار افتتاح شد
ادامه مطلب

قابلیت‌های امنیتی گلکسی A35 زیاد تر از رقیب ها است

سامسونگ گوشی گلکسی A35 را به ابزار جدیدی به‌نام Auto Blocker تجهیزکرده است که در کنار اسکن برنامه‌ها از نظر وجود بدافزار، از نصب هر نوع برنامه‌ از منبع های غیرمجاز یا دستگاه‌های متصل‌شده به گوشی از طریق کابل USB جلوگیری خواهد کرد.

هر سه گوشی گلکسی A34، گلکسی A35 و گلکسی A54 تا چهار سال به‌روزرسانی اندروید را دریافت می‌کنند و تا پنج سال، همراهی سامسونگ را در اراعه‌ی به‌روزرسانی‌های امنیتی خواهند داشت.

بین‌رده‌های سامسونگ به‌ندرت تجهیزبه باتری‌هایی می باشند که با نسل قبل یا حتی چند نسل قبلشان متفاوت باشد؛ یقیناً این نوشته، ویژگی بدی نیست و حداقل می‌دانیم که ظرفیت باتری افت اشکار نمی‌کند و به لطف پردازنده‌های بهتر، می‌توانیم به شارژدهی طویل‌تر و شدت شارژ بالاتر امیدوار باشیم.

نمایی از رندر رسمی گوشی گلکسی A35

گلکسی A35 همانند نسل قبل و شبیه گلکسی A54 تجهیزبه باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است که با آداپتور سیم‌دار ۲۵ واتی شارژ می‌بشود. این گوشی همچون گلکسی A54 و گلکسی A34 از فناوری‌های شارژ بی‌سیم و شارژ معکوس حمایتنمی‌کند.

مقاله‌های مرتبط

بازدید کارکرد باتری روی دو گوشی گلکسی A34 و A54، شارژدهی قابل‌ قبولی را برای هر دو دستگاه ثبت کرد. در تست‌های انجام شده توسط زومیت، گلکسی A54 در منفعت گیری‌های روزمره ۱۲ ساعت و ۲۲ دقیقه دوام آورد و این زمان برای گلکسی A34 به ۱۳ ساعت و ۲۲ دقیقه افزایش یافت. زمان زمان شارژ شدن باتری با آداپتور ۲۵ واتی در گلکسی A54 و A34 به ترتیب نزدیک به یک ساعت و یک ساعت و ۲۶ دقیقه می بود.

نمای دیگری از پنل پشتی گلکسی A34

باتوجه‌به منفعت گیری از پردازنده‌ی گلکسی A54 در بین رده‌ی تازه سامسونگ، به گمان زیادً مقدار شارژدهی و شدت شارژ گلکسی A35 چیزی مابین دو رقیب خود باشد و رسیدن به نتیجه‌ای دقیقاً شبیه یکی از این دو مدل، دور از انتظار است.

زردک چیست و چه تفاوتی با هویج دارد؟ فواید، روش پخت و مصرف آن
ادامه مطلب

گلکسی A35 طراحی شبیهی با نسل قبلی خود و برادر معنوی‌اش یعنی گلکسی A54 دارد؛ اما شیشه‌‌ای‌بودن پشت بدنه‌ی گلکسی A54، احتمالا نظر برخی را برای انتخاب A35 عوض کند. یقیناً می‌توانیم امیدوار باشیم که منفعت گیری از سبک طراحی تازه سامسونگ در این بین‌رده، کفه‌ی ترازو را در سمت A35 سنگین‌تر کند.

هر سه رقیب سامسونگی، در قسمت نرم‌افزار، نمایشگر و باتری، در حالت نسبتاً شبیهی می باشند و اگر کارکرد نمایشگر و باتری گلکسی A35 در حد و اندازه‌ی دو بین‌رده‌ی دیگر باشد، برنده‌‌ی رقابت‌شان فقطً بر مبنای سلیقه‌ی نهایی کاربران تعیین می‌بشود. یقیناً تجهیزبودن گلکسی A35 به ابزارهای امنیتی پیشرفته که دو رقیب دیگر از آن نصیب می باشند، مقداری اوضاع را تحول می‌دهد و در قسمت نرم‌افزار، امتیاز زیاد تر به A35 می‌رسد.

مقاله‌های مرتبط

در قسمت سخت افزار به لطف منفعت گیری از پردازنده‌ی یکسان و با کارکرد قابل‌ قبول، ورق به سود گلکسی A35 و A54 برمیگردد؛ جایی که A34 به‌علت منفعت‌مندی از تراشه‌ی مدیاتک از گردونه حذف می‌بشود؛ یقیناً اگر تنوع کانفیگ‌ها را ملاک قرار دهیم، رقبای گلکسی A35 دست بالاتر را در اختیار دارند.

در نهایت، سه رقیب به دوربین‌هایی با اختلاف جزئی در وضوح تجهیزشده‌اند که کارکرد آن‌ها در گلکسی A34 و A35 قابل‌قبول می بود و به گمان زیادً در نماینده‌ی تازه بین‌رده‌های سامسونگ نیز ناظر عملکردی شبیه باشیم.

قیمت گوشی سامسونگ مدل گلکسی A35 در کانفیگ پایه نزدیک به ۴۱۵ دلار است که تقریباً شبیه قیمت گلکسی A34 (نزدیک به ۴۲۶ دلار) و ارزان‌تر از قیمت گلکسی A54 (نزدیک به ۵۳۶ دلار) در نسخه‌های پایه است.



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها