اولین گاو تراریخته که در شیر خود انسولین انسانی دارد

اولین گاو تراریخته که در شیر خود انسولین انسانی دارد_آینده نوین


نوشته و ویرایش شده توسط آینده نوین

یک گاو قهوه‌ای از جنوب برزیل به گفتن اولین گاو تراریخته که قادر به تشکیل پروتئین‌های انسولین انسانی در شیر خود است، شناخته شد. این پروژه تحقیقاتی که توسط محققان دانشگاه ایلینویز آمریکا و دانشگاه سائوپولو برزیل انجام شده است، می‌تواند نویددهنده عصر جدیدی برای تشکیل انسولین باشد تا مشکلات افتو هزینه‌ بالای داروهای افراد مبتلا به دیابت رفع بشود.

بر پایه مقاله منتشرشده در Biotechnology Journal، محققان بخشی از DNA انسان را که مسئول ساخت پروانسولین (پروتئینی که به انسولین تبدیل می‌بشود) است، داخل هسته سلولی ۱۰ جنین گاو کردند. سپس این جنین‌ها را در رحم گاوهای عادی قرار دادند. تنها یک جنین رشد اشکار کرد و یک گوساله تراریخته متولد شد.

گاو تراریخته که شیر آن حاوی پروانسولین است

هنگامی که گوساله تراریخته به بلوغ رسید، محققان کوششهای مختلفی برای باردارکردن آن با لقاح مصنوعی کردند ولی ناموفق بودند. در نهایت با منفعت گیری از یک روش خاص از طریق القای هورمونی این گاو را وادار به شیردهی کردند.

آیا باید همه نیازهای فرزندمان را برآورده کنیم؟ راه درست چیست؟
ادامه مطلب
اولین گاو تراریخته که در شیر خود انسولین انسانی دارد_آینده نوین ۴

از آنجایی که شیردهی گاو به‌صورت طبیعی نبوده است، حجم شیر کمتر از حد انتظار می بود. یک واحد معمولی انسولین ۰.۰۳۴۷ میلی‌گرم محاسبه می‌بشود، به این علت اگر هر گاو بتواند در هر لیتر شیر یک گرم انسولین بسازد، ۲۸,۸۱۸ واحد انسولین ساخته خواهد شد. باتوجه به این که یک گاو نژاد هلشتاین معمولی در روز ۴۰ تا ۵۰ لیتر شیر می‌دهد، می‌توان انتظار داشت انسولین بسیاری با این روش تشکیل بشود.

محققان تصمیم دارند گاوهای نر تراریخته را برای جفت‌گیری با ماده‌ها تشکیل کنند تا گوساله‌های تراریخته متولد شوند؛ به مرور می‌توان به گله‌ای تراریخته رسید. این روش، می‌تواند جانشین راه حلهای مرسوم تشکیل انسولین از مخمرها و باکتری‌های تراریخته بشود.

مسئله قابل‌دقت این است که قبل از این که گاوهای تراریخته بتوانند انسولین بیماران دیابتی را فراهم کنند، به یک سیستم کارآمد برای جمع‌آوری و خالص‌سازی انسولین و یقیناً تأییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) نیاز است.

علت بی‌میلی همسر به رابطه جنسی و روش برخورد با آن چیست؟
ادامه مطلب

دسته بندی مطالب

کسب وکار

تکنولوژی

اموزشی

سلامت



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها