خالق ChatGPT پس از هوش مصنوعی به بازار پردازنده هجوم می‌برد

خالق ChatGPT هم چنان درمورد پروژه رازآلود *Q سکوت می‌کند_آینده نوین


نوشته و ویرایش شده توسط آینده نوین

سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، با وجود این که قبلاً گفتن کرده می بود شرکتش همانند یک کشتی در حال غرق شدن است، تا این مدت درمورد‌ی پروژه‌ی مخفی کیواستار سکوت می‌کند.

برخی گمانه‌زنی‌ها اخراج آلتمن و کودتای ناموفقی که در اواخر سال ۲۰۲۳ در OpenAI انجام گرفت را به پروژه‌ی پر ابهام و دلواپس‌کننده‌ی کیواستار مربوط دانسته‌اند؛ با این حال، خالق ChatGPT از جواب به هرگونه سؤال درمورد‌ی کیواستار خودداری می‌کند. آلتمن در مصاحبه‌ی تازه خود با پادکست لکس فریدمن، پژوهشگر برجسته‌ی MIT نیز رویه‌ی سکوت را در ادامه گفت.

آلتمن در مصاحبه با فریدمن تلاش‌ کرد سیاست نهان‌کاری OpenAI در رابطه پروژه‌ی کیواستار را رد کند. او او گفت: «OpenAI توانایی خوبی در نگهداری اسرار ندارد، اما خوب می‌شد اگر ما قادر به داشتن این چنین چیزی می‌بودیم.»

ربات تازه آمازون دوست‌داشتنی‌ترین نگهبان دنیا است
ادامه مطلب

هنگامی که فریدمن سوال کرد که *Q دقیقاً چیست، لحن آلتمن تحول کرد و به‌طور جدی جواب داد: «ما آماده‌ی او گفت و گو درمورد‌ی این نوشته نیستیم.» فریدمن نیز در جواب او گفت: «این چنین پاسخی مشخص می کند که چیزی برای او گفت و گو وجود دارد و این زیاد رازآلود است، سم.»

مدیرعامل OpenAI اظهارنظرهای کلی و ابهام‌آمیزی راجع‌به تحقیقات حوالی موضوعات گوناگون اراعه داد و در نهایت اشاره‌ای به بهبود «استدلال منطقی» در سیستم‌های هوش مصنوعی کرد. حرف های می‌بشود استدلال منطقی و قوت حل مسائل ریاضی ویژگی نزدیک مدلی است که در پروژه‌ی کیواستار گسترش می‌یابد.

همانطور که The Information و رویترز قبلاً گزارش داده بودند، کیواستار به گمان زیادً توانایی حل مسائلی را دارد که پیش‌تر در مدل‌های هوش مصنوعی دیگر دیده نشده و پیشرفت‌هایی در کارکرد هوش مصنوعی اراعه می‌دهد که با آنچه تا بحال دیده‌ایم تفاوت خواهد داشت.

قهوه کاسنی چیست؛ خواص و روش تهیه چیکوری کافی
ادامه مطلب

با جمع‌بندی همه‌ی شایعه ها و تحلیل‌هایی که درمورد کیواستار نقل شده، به‌نظر می‌رسد که OpenAI واقعاً در حال خلق پیشرفت عظیمی در استدلال محاسباتی است، اما باید دید این پروژه چه مقدار بزرگ خواهد می بود. تا این لحظه، از بین جملات آلتمن نتیجه‌ی خاصی به‌دست نیامده است.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

تکنولوژی

اموزشی

سلامت



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها