مغزهای باستانی ۱۲هزار ساله چگونه هنوز نپوسیده‌اند؟

مغزهای باستانی ۱۲هزار ساله چطور تا این مدت نپوسیده‌اند؟_آینده نوین


نوشته و ویرایش شده توسط آینده نوین

ماندگاری بافت‌های نرم که در طبیعت قرار داده خواهد شد (نه مثالهایی که به‌طور مصنوعی ازطریق مومیایی کردن یا انجماد نگه داری خواهد شد) اتفاقی نادر است. مطالعات تجربی انجام‌شده درزمینه‌ی پوسیدگی جسد نشان داده که مغز یکی از اولین ارگان‌هایی است که تجزیه می‌بشود.

فکر می‌شد نگه داری مغز انسان در بدنی که همه چیز آن به جز استخوان‌ها پوسیده است، اتفاق زیاد نادری باشد. پژوهشگران می‌خواستند بدانند این اتفاقات تا چه حد نادر است، به این علت جستجویی جهانی را یافتن برای مغزهای نگه داری‌شده انسان اغاز کردند.

پژوهشگران متون علمی منتشرشده‌ای را که به آن دسترسی داشتند، بازدید و این چنین با مورخان سراسر جهان مشورت کردند. آن‌ها ۴۴۰۵ مغز انسانی نگه داری‌شده را از ۲۱۳ منبع گزارش‌شده از هر قاره به جز جنوبگان در سوابقی که به اواسط قرن ۱۷ به سپس می بود، مستند کردند.

لاکهید مارتین اولین ماهواره فضایی 5G نوآورانه خود را در 2024 پرتاب می‌کند
ادامه مطلب

مغزها از محیط‌های متنوعی جمع‌آوری شد؛ ازقبیل گور جمعی مربوط به جنگ داخلی اسپانیا که در آن مغزها حتی با جراحات ویرانگر ناشی از گلوله نگه داری شده می بود تا بیابان‌های شنی مصر باستان، قربانیان مراسم اعطای قربانی اینکاها در آتفششان خاموش لوللیلاکو درحدود ۱۴۵۰ بعد از میلاد، مرد تولوند متعلق به ۲۲۰ قبل از میلاد که در باتلاقی اشکار شده می بود و اجساد کشف‌شده سواحل دریاچه‌ای در عصر سنگ سوئد. از ۴۴۰۵ مغز، تقریبا درحدود یک سوم آن‌ها مغز تنها ساختار بافت نرمی می بود که در باقی مانده اسکلت‌شده باقی مانده می بود و همه انها آن‌ها از قدیمی‌ترین مغزها با قدمت نزدیک به ۱۲ هزار سال بودند.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

تکنولوژی

اموزشی

سلامت

آخرین مطالب
آدم فضایی سبز را فراموش کنید؛ حیات فرازمینی امکان پذیر بنفش باشد_آینده نوین
ادامه مطلب



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها