نوشته و ویرایش شده توسط آینده نوین
در دنیای پرهیجان فرمول یک، جایی که هر ثانیه میتواند تفاوت بین پیروزی و ناکامی را رقم بزند، منفعت گیری از فناوریهای پیشرفته برای مدیریت اجزای خودروهای مسابقهای اهمیت حیاتی دارد. در این بین، تیم ویلیامز که سابقهای درخشان در این رقابتها دارد، اخیراً با چالشهایی در عرصهی فناوری و هماهنگی مواجه شده است.
بنابر گزارش The Race، در زمستان قبل تیم ویلیامز با معضلات بزرگی دستوپنجه نرم کرد و ادعا شد که تا ۲۰ سال از رقبای خود عقب است.
جیمز وولز، مدیر تیم ویلیامز و پت فرای، مدیر فنی، از ابتدای سال ۲۰۲۳ اغاز به بازسازی سیستمهای طراحی و ساخت ماشین تیم کردند. آنها در فرایند بازسازی، با یک مشکل اساسی مواجه شدند: منفعت گیری از نرمافزار مایکروسافت اکسل برای مدیریت نزدیک به ۲۰ هزار قطعه ماشین.
فایل عظیم اکسل که مدیریت و بهروزرسانی آن دشوار می بود، اطلاعاتی همانند هزینه و زمان تشکیل هر قطعه، حالت خواستها و برتریبندی قسمتهای گوناگون ماشین را در بر نمیگرفت. وولز اظهار داشت که برای پیگیری صدها هزار قطعه در سازمان، اکسل کارایی ملزوم را ندارد.
عواقب این آشفتگی و مشکلات ناشی از آن، شامل از دست دادن تستهای پیشفصل، جستوجو فیزیکی برای قطعات در کارخانه، برتریبندی نادرست قطعات، تأخیر در تحویل برخی قطعات و انباشتهشدن برخی دیگر می بود.
از طرف دیگر انتخاب یک سیستم رهگیری مدرن هزینههای بسیاری داشت و فرای او گفت که جبران این فرایند، نیاز به کوششهای انسانی فراتر از حد و شکستن محدودیتها دارد.
وولز این چنین تیم گسترش را به کارهای مشترک بیشتری واداشت، به طوری که فلسفهی طراحی ماشین تحول کرد. او این چنین برخی از قوانینی که در ساخت ماشین ۲۰۲۳ وجود داشت را ممنوع کرد؛ محدودیتهایی همانند منفعت گیری از قطعات قدیمی که برای ماشین تازه تحول داده شده بودند یا منفعت گیری از قطعات فلزی بهجای کربن.
تیم ویلیامز با رهبری تازه و تغییرات گسترده، امیدوار است که بتواند به سطح رقابتی بالاتری دست یابد. این تغییرات نشان خواهند داد که حتی در دنیای پرسرعت فرمول یک، تغیرات فناوریمحور میتوانند تأثیرات عمیقی داشته باشند.
دسته بندی مطالب
کسب وکار
تکنولوژی
اموزشی
سلامت
منبع