هوش مصنوعی اکنون می‌تواند به تشخیص اظهارات دروغین کمک کند

هوش مصنوعی اکنون می‌تواند به تشخیص اظهارات دروغین پشتیبانی کند_آینده نوین


نوشته و ویرایش شده توسط آینده نوین

محققان به‌تازگی ابزاری برای پشتیبانی به هوش مصنوعی جهت تشخیص افترا‌گفتن توسط کاربران ساخته‌اند. یقیناً این ابزار فعلاً محدود به حوزه‌های مالی می‌بشود و انتظار می‌رود که مؤسسه‌های بیمه و بانک‌ها به‌زودی عمل به اغاز منفعت گیری از آن کنند.

تشخیص افترا با هوش مصنوعی چه کاربردی دارد؟

نرم‌افزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در عرصه‌ها و کسب‌وکارهای گوناگونی مورد منفعت گیری قرار می‌گیرند. برای مثال این چنین برنامه‌هایی می‌توانند توان مالی یک فرد را برای دریافت وام برسی کنند یا هزینه بیمه یک شخص را تعیین نمایند. الگوریتم‌های مورد منفعت گیری با این چنین منظوری طبق معمولً از آمارهای متنوع جهت انجام کار خود منفعت گیری می‌کنند و به‌همین علت، امکان دستکاری نتایج با اراعه اطلاعات غلط از سوی کاربران وجود دارد. برای مثال افراد می‌توانند وام‌های زیاد تر از توان مالی خود دریافت کنند یا حق بیمه خود را افت دهند.

نه! تلسکوپ جیمز وب تا این مدت حیات فرازمینی را کشف نکرده است
ادامه مطلب
هوش مصنوعی اکنون می‌تواند به تشخیص اظهارات دروغین پشتیبانی کند_آینده نوین ۴

پژوهشگران دانشگاه کارولینای شمالی به منظور از بین بردن این مشکل، به سراغ ویرایش الگوریتم‌های مورد منفعت گیری در برنامه‌های حاضر رفتند. آن‌ها پارامترهای تمرینی جدیدی تعیین کردند که هوش مصنوعی از آن‌ها برای آموزش خود جهت برسی و پیش‌بینی منفعت گیری می‌کند. پارامترهای مذکور به نحوی طراحی شده‌اند که قوت هوش مصنوعی در تشخیص داده‌های غلط، مخصوصاً در ربط با درآمد افراد را بهبود خواهند داد.

در آزمایش‌های صورت گرفته، هوش مصنوعی آموزش‌یافته با پارامترهای تازه، توانست کارکرد قابل قبولی در تشخیص داده‌های غیرواقعی ثبت‌شده از سوی کاربران نشان دهد. یقیناً ناگفته نماند که تا این مدت هم داده‌های غلط با اختلاف نامحسوس نسبت به داده‌های واقعی توسط این چنین نرم‌افزارهایی قابل تشخیص نیستند و تنها می‌توان اختلاف‌های نسبتاً فاحش را تشخیص داد.

پژوهشگران این پروژه اظهار کرده‌اند که به‌زودی پارامترهای مورد منفعت گیری در تخقیق خود را به طور عمومی انتشار خواهند کرد تا دیگر گسترش‌دهندگان و متخصصان نیز بتوانند از مزایا آن منفعت‌مند شوند. نتایج این پژوهش در Journal of Business & Economic Statistics به چاپ رسیده است.

بیلبوردهای تبلیغاتی مراسم آنپکد ۲۰۲۴ سامسونگ به‌نمایش درآمدند
ادامه مطلب

دسته بندی مطالب

کسب وکار

تکنولوژی

اموزشی

سلامت



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها