ترکیب ضدسرطان کلم بروکلی مزیت دیگری نیز برای سلامت دارد

ترکیب ضدسرطان کلم بروکلی مزیت فرد دیگر نیز برای سلامت دارد_آینده نوین


نوشته و ویرایش شده توسط آینده نوین

گروهی از پژوهشگران به سرپرستی تیمی از دانشگاه سیدنی استرالیا، آزمایش‌های آزمایشگاهی بسیاری را روی ۲۳ ترکیب گیاهی انجام دادند تا مقدار میل آن‌ها را برای اتصال با پلاکت‌های خونی را اشکار کنند.

پلاکت‌ها نقش مهمی در پر کردن زخم‌ها به‌منظور توقف خونریزی دارند، اما تحت شرایط خاص می‌توانند لخته‌های خونی خطرناکی را راه اندازی دهند که جریان خون را به کلی مسدود می‌کنند. در بافت‌های حیاتی همانند مغز و قلب، از دست‌رفتن اکسیژن حتی برای مدتی مختصر، صدمه‌های جبران‌ناپذیری را به جستوجو دارد.

ماده شیمیایی که طبق معمول در سبزیجات چلیپایی همانند کلم بروکلی، گل کلم و جوانه‌های کلم بروکلی یافت می‌بشود، امکان پذیر بتواند به گفتن عامل ضدانعقاد خون عمل کند. این ترکیب که سولفورافان نام دارد، در قبل به علت پتانسیل آن در پیشگیری از سرطان و افت کلسترول مورد دقت قرار گرفته است.

رئیس جمهور چین خواستار رشد بیشتر این کشور در حوزه فناوری شد_آینده نوین
ادامه مطلب

ماده شیمیایی که در سبزیجات چلیپایی یافت می‌بشود، امکان پذیر بتواند به‌گفتن عامل ضدانعقاد خون عمل کند

به‌گزارش ساینس‌آلرت، تجزیه‌و‌تحلیل دقیقی از تاثییر سولفورافان در سطح مولکولی نشان داده است این ترکیب انگار ازطریق تحول فعالیت پروتئینی به نام PDIA6 می‌تواند شدت تجمع پلاکت‌ها را کم کند و از راه اندازی لخته جلوگیری کند. ژویو لیو، دانشمند زیست‌پزشکی از دانشگاه سیدنی می‌گوید: «این ترکیب نه تنها در بهبود کارکرد داروهای تجزیه‌کننده لخته خون بعد از سکته موثر است، بلکه می‌تواند به‌گفتن عامل پیشگیری‌کننده‌ای برای بیمارانی که درمعرض خطر بالای سکته قرار دارند، منفعت گیری بشود.»

با دقت به یافته‌های مطالعه تازه، بازدید سولفورافان به‌گفتن راهی برای افت خطر سکته در برخی از گروه‌هایی که زیاد تر از همه مستعد سکته می باشند، مورد قیمت است. سولفورافان به‌طورطبیعی در غذاهایی همانند بروکلی یافت می‌بشود که از قبل اشکار شده است برای سلامت قلبی و محافظت در برابر بیماری‌ها سودمند است.

اسنپدراگون ایکس الیت با ۱۲ هسته قوی به جنگ M3 می‌رود
ادامه مطلب

سولفورافان این چنین می‌تواند در موارد اضطراری منفعت گیری بشود: درمان‌هایی که با مقصد به حداقل‌رساندن اثرات سکته بر مغز، به بیمارانی داده می‌بشود که سکته مغزی کرده‌اند. این درمان‌ها می‌توانند ازنظر صدمه ناشی از لخته‌های خونی تفاوت چشمگیری تشکیل کنند و درنهایت جان بیماران را نجات دهند.

داروی جاری تجزیه‌کننده لخته که فعال‌کننده بافتی پلاسمینوژن (tPA) نامیده می‌بشود، تنها در ۲۰ درصد از اوقات در محافظت دربرابر صدمه مغزی موثر است. پژوهشگران در آزمایش‌های انجام‌شده روی موش‌ها، فهمید شدند سولفورافان در ترکیب با فعال‌کننده بافتی پلاسمینوژن می‌تواند نرخ پیروزی را به ۶۰ درصد رساند. لیو می‌گوید: ‌«این ترکیب طبیعی نشانه‌ای از خونریزی تشکیل نمی‌کند. خونریزی یکی از عوارض جانبی رایج مرتبط با عوامل رقیق‌کننده خون است که در درمان سکته آزمایش شده‌اند.»

نرم‌افزار حرفه‌ای Expert RAW سامسونگ با فیلتری تازه آپدیت شد
ادامه مطلب

تا این مدت مرحله های اولیه پژوهش است و آزمایشی روی انسان‌ها انجام نشده است. تا این مدت یقین نیستیم که آیا رژیم غذایی حاوی کلم بروکلی به تنهایی می‌تواند برای افت خطر سکته سودمند باشد یا خیر، اما مطالعات آینده می‌توانند این نوشته را بازدید کنند.

سکته اکنون دومین علت مرگ در سراسر جهان است. نزدیک به ۱۵ میلیون نفر هر سال دچار سکته خواهد شد و نزدیک به یک سوم از این موارد به مرگ و نزدیک به یک سوم به نوعی ناتوانی دائمی منجر خواهد شد. لیو می‌گوید: «به بازدید این نوشته ادامه خواهیم داد که چطور ترکیبات خالص‌سازی‌شده سبزیجات امکان پذیر اثرات مفیدی در فرایندهای بیماری داشته باشد.»

یافته‌های پژوهش در مجله‌ی ACS Central Science انتشار شده است.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

تکنولوژی

اموزشی

آدم فضایی سبز را فراموش کنید؛ حیات فرازمینی امکان پذیر بنفش باشد_آینده نوین
ادامه مطلب

سلامت



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها