مقاله‌ای که ادعا می‌کرد هرم ۲۵هزار ساله اندونزی ساخت انسان است، سلب اعتبار شد

مقاله‌ای که ادعا می‌کرد هرم ۲۵هزار ساله اندونزی ساخت انسان است، سلب اعتبار شد_آینده نوین


نوشته و ویرایش شده توسط آینده نوین

نویسندگان مقاله نوشته‌اند: «ما از جامعه‌ی دانشگاهی، سازمان‌های علمی و افراد مرتبط خواست داریم تا در چالش با این تصمیم و مراعات اصول صداقت، شفافیت و انصاف در تحقیقات و انتشارات علمی، در کنار ما بمانند.»

دنی هیلمن ناتاویدجاجا، زمین‌شناس زلزله و نویسنده‌ی مهم مطالعه، بلافاصله به خواست برای اظهار‌نظر جواب نداد. وایلی (ناشر)، ایلین ارننوین و گرگوری سوکاس، دبیرهای مجله‌ی Archaeological Prospection نیز به خواست‌های نیویورک‌تایمز برای اظهارنظر پاسخی نداده‌اند.

گراهام هنکوک، روزنامه‌نگار و یکی از حامیان برجسته‌ی تحقیقات ناتاویدجاجا در بیانیه‌ای خبرداد که او این عقب‌نشینی را به گفتن «علم با لیاقت، موجه یا منصفانه» نمی‌شناسد. او می‌گوید مجله به جای انتشار کردن اعلامیه‌ی سلب اعتبار باید انتقادات وارده به این مقاله را انتشار می‌کرد، به حرف های‌ی او این عمل به خوانندگان امکان می‌داد که خودشان تصمیم بگیرند.

کم‌‌خوابی اثرات منفی تعداد بسیاری در ما تشکیل می‌کند
ادامه مطلب

هنکوک، سازنده‌ی مجموعه مستند نت‌فلیکس «آخرالزمان باستانی» است و در سال ۲۰۲۲، برای ساخت اپیزودی درمورد‌ی گونونگ پادانگ، با ناتاویدجاجا مصاحبه کرد. او می‌گوید: «علم نباید سرکوب بشود.»

برخی باستان‌شناسان از سلب اعتبار مطالعه استقبال کردند

انجمن باستان‌شناسی آمریکا حرف های است که مستند نتفلیکس آقای هنکوک «با اشاعه‌ی ادعاهای نادرست و اطلاعات غلط، حرفه‌ی باستان‌شناسی را بی‌قیمت می‌کند.» او با رد این نظر، استدلال می‌کند که باستان‌شناسان باید نسبت به نظریه‌هایی که اصالت علمی را به چالش می‌کشند، بازتر عمل کنند. نت‌فلیکس نیز به خواست برای اظهار‌نظر درمورد سلب اعتبار جواب نداد.

مردم اندونزی زمان‌ها است که برای برگزاری مراسمات مذهبی اسلامی و هندو به گونونگ پادانگ سفر می‌کنند. یکی از روایت‌های ملی که این تپه را به‌ گفتن هرمی زیاد قدیمی به عکس می‌کشد، در دوران سوسیلو بامبانگ یودهویونو، رئیس‌جمهور اسبق که در سال ۲۰۱۴ از قوت کناره‌گیری کرد، از سوی دولت مرکزی حمایتو فراهم مالی می‌شد. اما جانشین او، رئیس‌جمهور جوکو ویدودو، این بودجه را قطع کرد.

پوپولیسم چیست؟ وضعیت آن در جهان چگونه است؟
ادامه مطلب

دسته بندی مطالب

کسب وکار

تکنولوژی

اموزشی

سلامت



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها