تراشه های هوش مصنوعی deepedge 10

پردازنده هوش مصنوعی تازه چین ۹۰ درصد ارزان‌تر از GPU است_آینده نوین


نوشته و ویرایش شده توسط آینده نوین

Intellifusion، تراشه‌ساز چینی، پردازنده‌ی ۱۴ نانومتری هوش مصنوعی موسوم‌به DeepEyes را رونمایی کرد. چین تلاش می‌کند ازطریق تحکیم صنعت نیمه‌هادی داخلی، با تحریم‌ها مقابله و رقابت‌پذیری خود را در بازار هوش مصنوعی جهانی نگه داری کند.

حرف های می‌بشود پردازنده‌ی DeepEdge10 Max اولین مدل از سری تراشه‌های DeepEyes با قوت پردازش ۴۸ تاپس (تریلیون عملیات‌برثانیه) برای سال ۲۰۲۴ خواهد می بود. در نیمه‌ی دوم سال DeepEdge10 Pro با حداکثر قوت ۲۴ تاپس رونمایی می‌بشود و در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۵ به گمان زیادً ناظر کارکرد ۹۶ تاپس از DeepEdge10 Ultra خواهیم می بود.

مطابق ادعای شرکت، DeepEyes می‌تواند بیشتر از ۹۰ درصد از سناریوها را پوشش دهد، دقت الگوریتم بیشتر از ۹۰ درصد داشته باشد و هزینه‌ی منفعت گیری از تراشه‌های هوش مصنوعی را ۹۰ درصد افت دهد تا به کسب‌وکارهای کوچک و متوسط پشتیبانی کند به‌راحتی از مدل‌های بزرگ منفعت گیری کنند.

خطر برای مک‌بوک؛ این پردازنده خواب را از چشم مدیران اپل می‌گیرد!
ادامه مطلب

دکتر چن نینگ، مدیرعامل اینتلیفیوژن، اظهار کرده است: «در سه سال آینده، ۸۰ درصد شرکت‌ها در سراسر جهان از مدل‌های هوش مصنوعی منفعت گیری خواهند کرد. با این حال، هزینه‌ی آموزش یک مدل بزرگ ده‌ها میلیون یوان است و زیاد تر کسب‌وکارها نمی توانند این چنین مبالغی را پرداخت کنند.»

مراسم اینتلیفیوژن - یک مرد در حال سخنرانی و تصویر سه باکس در پشت او

قیمت پردازنده DeepEdge10 نزدیک به ۱٬۰۰۰ یوان (۱۴۰ دلار) برای نسخه‌ی پایه تعیین شده است. چنانچه اینتلیفیوژن این بازه‌ی قیمتی را در آینده نگه داری کند، می‌تواند به مقصد «سخت‌افزار هوش مصنوعی ۹۰ درصد ارزان‌تر که ۹۰ درصد از حالت‌ها را پوشش می‌دهد» برسد.

پردازنده‌های هوش مصنوعی DeepEyes از واحد پردازش عصبی NNP400T ساخت اینتلیفیوژن منفعت می‌برند. تراشه‌ی DeepEdge10 Max به ۱۰ هسته‌ی CPU با معماری ریسک ۵ و فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز و GPU با فرکانس ۸۰۰ مگاهرتز تجهیزشده که آن را به گزینه‌ی جذابی در بازار تبدیل می‌کند.

سنگ درمانی؛ آیا سنگ های درمانی واقعا اثرگذارند؟
ادامه مطلب

DeepEdge10 Max قادر است مدل‌های بزرگی همانند SAM را با یک میلیارد پارامتر و Llama2 را با ۱۰ میلیارد پارامتر پردازش کند و می‌تواند در حوزه‌ی AIoT، ربات‌های متحرک و دیگر سناریوها منفعت گیری بشود.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

تکنولوژی

اموزشی

سلامت



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها