بدون شرکت «سگا» احتمالا انویدیا ورشکست می‌شد

بدون شرکت «سگا» به گمان زیاد انویدیا ورشکست می‌شد_آینده نوین


نوشته و ویرایش شده توسط آینده نوین

هیچ زمان آسان نیست که انسان به نادرست خود اعتراف کند یا برای اصلاح آن پشتیبانی بخواهد، اما به‌حرف های‌ی جن‌سون هوانگ، مدیرعامل انویدیا، انجام هر دوی این کارها شرکتش را از فروپاشی نجات داده است.

اکنون قیمت انویدیا به‌لطف رونق هوش مصنوعی و تقاضای بالا برای کارت گرافیک انویدیا بیشتر از ۲٫۲ تریلیون دلار شده است، اما در سال ۱۹۹۶ که سه سال از عمر آن می‌گذشت، به‌علت فسخ قرارداد با یکی از شرکای مهم‌اش یعنی سگا، با افت تعداد کارمندان روبه رو شد و در اغاز‌ی ورشکستگی قرار گرفت.

آن‌طور که هوانگ در سخنرانی تازه خود در جمع فارغ‌التحصیلان دانشگاه ملی تایوان گفت، انویدیا در بخشی از قرارداد خود با سگا ملزم به ساخت تراشه‌هایی برای رندر محتوای گرافیکی سه‌بعدی روی کنسول‌های بازی می بود. این قرارداد برای انویدیا مهم می بود و در واقع شرکت را فراهم مالی می‌کرد.

دورانی که از آن می‌ترسیم؛ برای اشتراکی‌شدن نرم‌افزار تلفنها آماده شوید
ادامه مطلب

تیم سبز برای دست‌یابی به‌مقصد خود، تراشه‌های ارزان‌قیمتی ساخت که با استانداردهای نرم‌افزاری صنعت متفاوت بودند. هوانگ می‌گوید: «سپس از یک سال فهمید شدیم که نادرست استراتژیک ما مربوط به معماری ضعیف پردازنده‌ها بوده است.»

اتفاق بدتر این می بود که در همان زمان، مایکروسافت رابط نرم‌افزاری DirectX خود را معارفه کرد که به یک استاندارد برای پلتفرم‌های بازی تبدیل شد و با گرافیک‌های انویدیا سازگار نبوده است.

مدیرعامل سگا خواست هوانگ برای حمایتمالی را پذیرفت

مدیر تیم سبز می‌افزاید: «اگر کنسول بازی سگا را تکمیل می‌کردیم، فناوری ضعیفی را ساخته بودیم که با ویندوز سازگار نبوده است و زیاد از آن عقب می‌ماندیم. از طرفی، چنانچه قرارداد با سگا را فسخ می‌کردیم دیگر پول نداشتیم. در هر صورت بازنده بودیم.»

هوانگ در آن زمان تصمیم گرفت که با سگا صادقانه حرکت کند و به آن شرکت بگوید که شریک فرد دیگر اشکار کند. در همین حال، او گفت: «من نیاز داشتم که سگا به ما پول بدهد، وگرنه انویدیا ورشکسته می‌شد.»

پردازنده پرقدرت Intel Gaudi 3 معارفه شد؛ خط‌و‌نشان برای انویدیا در بازار هوش مصنوعی_آینده نوین
ادامه مطلب
آخرین مطالب

هوانگ می‌گوید: «من شرمسار بودم که خواست پول کنم، اما در کمال شگفتی، مدیرعامل سگا تقاضای من را پذیرفت. فهمیدن و سخاوت او به ما ۶ ماه زندگی داد.»

سگا در نهایت از تراشه‌های PowerVR شرکت Imagine Technologies برای کنسول‌های Dreamcast خود منفعت گیری کرد. هوانگ از پول قرارداد سگا برای ساخت تراشه جدیدی موسوم‌به RIVA 128 که با DirectX سازگار می بود، منفعت گرفت.

تراشه‌ی تازه از گرافیک واقع‌گرایانه‌تری نسبت‌به رقبای خود حمایتمی‌کرد و انویدیا ظرف زمان چهار ماه در سال ۱۹۹۷ بیشتر از یک میلیون تراشه فروخت. این اولین محصول پرفروش تیم سبز می بود و شرکت را از بحران خارج کرد.

رقیب استارلینک از راه رسید؛ آمازون اولین گروه از ماهواره‌های پروژه کویپر را پرتاب کرد
ادامه مطلب

هوانگ می‌گوید: «اعتراف به نادرست و خواست فروتنانه از یک مشتری برای فهمیدن شرایط، کار آسانی نبوده است. این توانایی‌ها برای باهوش‌ترین و موفق‌ترین افراد، زیاد دشوار می باشند.» هوانگ معتقد می بود که شکستن غرور خودش روش درستی برای نجات شرکتش است.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

تکنولوژی

اموزشی

سلامت



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها