پوستر بازی ‌GTA6

شایعه تأخیر GTA 6 و عکس العمل بازار سهام؛ چرا نگرانی در این عرصه بی‌مورد است؟_آینده نوین


نوشته و ویرایش شده توسط آینده نوین

هفته‌ی قبل وبسایت کوتاکو با انتشار کردن گزارشی خبرداد که بازی GTA 6 به‌جای سال ۲۰۲۵، به گمان زیادً در سال ۲۰۲۶ انتشار می‌بشود. این نوشته، موجی از نگرانی را در بین طرفداران بازی تشکیل کرد که یقیناً، فقط به همین نگرانی ختم نشد.

به‌جستوجو انتشار کردن گزارش کوتاکو، سهام Take-Two، ناشر بازی Grand Theft Auto VI، نزدیک به ۵٫۲ درصد سقوط کرد. اتفاقی که کاملاً برعکس روال رشد سهام این شرکت در پاییز سال قبل و بعد از انتشار کردن تریلر جی تی ای ۶ می بود.

نوشته تأخیر در زمان انتشار کردن هشتمین نسخه از سری پرطرفدار Grand Theft Auto بعداً توسط یکی از افشاگران سرشناس اینسایدر گیمینگ تکذیب شد؛ اما باز هم تأثیر خود را روی سهام ناشر این بازی گذاشت.

تأخیر در زمان انتشار کردن بازی‌های مورد انتظار، اتفاقی معمول در صنعت ویدئوگیم است

پی‌دی‌اف‌خوان Foxit را همین اکنون آپدیت کنید؛ از بین بردن ۵۰ صدمه‌پذیری امنیتی
ادامه مطلب

تأخیر در انتشار کردن بازی‌ها، اتفاق ناآشنایی در دنیای ویدئوگیم نیست و تعداد بسیاری از بازی‌های مشهور دیگر نیز با یک یا چند بار تأخیر روانه‌ی بازار شدند. براین‌مبنا، سقوط یا رشد سهام تولیدکنندگان و ناشران فعال در صنعت ویدئوگیم، نباید عامل نگرانی کاربران باشد.

حقیقت این است که جاه‌طلبانه و مورد انتظار بودن بازی GTA 6، توجیه خوبی برای تأخیر در اراعه‌ی این بازی است. راک‌استار دو مرتبه تاریخ اراعه‌ی بازی Red Dead Redemption 2 را تحول داد و این بازی که ابتدا قرار می بود در سال ۲۰۱۷ انتشار بشود، در ۲۶ اکتبر ۲۰۱۸ (۴ آبان ۱۳۹۷) در دسترس قرار گرفت.

از طرف دیگر، تا آخر سال ۲۰۲۵ زمان بسیاری باقی‌مانده است و ۲۱ ماه تا آن موقع، زمان قابل‌توجهی برای به آخر رساندن مرحله های تشکیل Grand Theft Auto VI خواهد می بود؛ اگرچه حتی در صورت عالی بودن همه‌چیز، باز هم فردی نمی‌تواند تأخیر را پیش‌بینی کند.

گوشی اسرارآمیز گوگل با پردازنده تنسور G4 رؤیت شد
ادامه مطلب

Grand Theft Auto VI هشتمین بازی مجموعه‌ی GTA است؛ بازی جنایی جهان‌بازی که در میامی جریان دارد و نسخه‌ی قبلی آن با فروش بیشتر از ۱۹۵ میلیون نسخه، بعد از Minecraft در جایگاه دوم فهرست پرفروش‌ترین بازی‌های تاریخ قرار دارد.

فروش بالا و محبوبیت سری GTA، انتظار برای اراعه‌ی نسخه‌ی تازه را آن هم سپس از گذشت ۱۱ سال از انتشار کردن نسخه‌ی قبلی، بیش‌ازپیش افزایش می‌دهد و طبیعی است که کاربران با شنیدن خبر تأخیر در زمان اراعه‌ی این گفتن محبوب، تا این اندازه آشفته شوند.

دلایل مختلفی برای تأخیر در انتشار کردن GTA 6 وجود دارد؛ اما سیاست‌های تازه راک‌استار برای الزام به وجود کارمندان و گسترش‌دهندگان GTA در دفتر مهم این شرکت از ۱۵ آوریل ۲۰۲۴ (۲۷ فروردین ۱۴۰۳) می‌تواند یکی از عوامل مؤثر در به‌تعویق‌افتادن انتشار کردن بازی باشد.

سرویس ارسال سریع تکنولایف در تبریز راه‌اندازی شد_آینده نوین
ادامه مطلب

راک‌استار تصمیم خود را به پخش گسترده‌ی گیم‌پلی اولیه‌ی GTA 6 در سال ۲۰۲۲ و انتشار کردن زودهنگام تریلر این بازی ربط می‌دهد و می‌خواهد با الزام به کارِ حضوری گسترش‌دهندگان، مانع از تشکیل نقص‌های امنیتی شبیه در آینده بشود.

جنیفر کولبه، مدیر اجرایی راک‌استار، علاوه بر نگه داری امنیت پروژه، افزایش منفعت‌وری تیم را به‌گفتن مقصد دیگر از این تصمیم‌گیری گفتن می‌کند. او می‌گوید که بعد از ۲۷ فروردین، گسترش‌دهندگان GTA 6 فقط از داخل دفتر این شرکت امکان ورود به شبکه‌ی راک‌استار را خواهند داشت.

حضوری اجباری گسترش‌دهندگان GTA 6 در دفتر راک‌استار، یکی از دلایل احتمالی تأخیر این بازی است

برگشت به دفتر برای کارمندان راک‌استار چندان خوشایند نیست و احتمالا آن‌ها را به کار کردن در روزهای تعطیل ناچار کند؛ اما گویا تصمیم‌گیرندگان راک‌استار، امنیت پروژه را به دورکاری و راحتی کارمندان خود ترجیح خواهند داد.

اهمیت وقت‌گذرانی با همسر؛ ۹ پیشنهاد جذاب و ۳ نشانه زیاده‌روی
ادامه مطلب

گسترش‌ی یک بازی، مسیری است پر از چالش‌های فنی و هنری که در نهایت، باید به تشکیل اثری منجر بشود که نه‌تنها مطابق انتظار سازندگان باشد، بلکه بتواند به اندازه‌ی کافی برای کاربران سرگرم‌کننده، قشنگ و دلنشین به نظر برسد.

در مسیر گسترش‌ی بازی Grand Theft Auto VI، هزاران نفر دخیل می باشند؛ از برنامه‌نویسانی که کدهای مربوط به فیزیک محیط و آب‌وهوای بازی را می‌نویسند تا بازیگران مهم. همه این افراد، در قالب تیم‌هایی کار می‌کنند که به یکدیگر وابستگی بسیاری دارند. این وابستگی تا حدی است که تأخیر در انجام ماموریت های یک تیم، تبدیل تشکیل تأخیر در کل پروژه خواهد شد.

تصمیم تازه راک‌استار مبنی بر کارِ حضوری برای همه کارکنان خود که به گمان زیادً علتایجاد اختلال در ربط کارکنان در خارج از محیط شرکت یا حتی از دست‌دادن کارکنان کلیدی می‌بشود، می‌تواند علتبرهم‌خوردن روال کاری تیم‌های گوناگون GTA 6 و در نهایت، تأخیر در اراعه‌ی این بازی بشود.

مشکل نرم‌افزاری پمپ بنزین؛ فرد آمریکایی ۲۷ هزار دلار بنزین رایگان زد
ادامه مطلب

مقاله‌های مرتبط

راک‌استار هم چنان این تصمیم خود را سازنده می‌داند و ادعا می‌کند که کارِ تیمی به شکل بهتری در قیاس با دورکاری گسترش‌دهندگان و دیگر کارکنان این شرکت پیش می‌رود؛ ادعایی که کاملاً با نظر کارمندان این شرکت متفاوت است.

با وجود همه‌ی اخبار ضدونقیض درمورد‌ی انتشار کردن مورد انتظارترین بازی جهان‌باز جاری دنیا، باید حداقل تا آخر سال ۲۰۲۵ برای توانایی‌ی این بازی چشم به راه بمانیم. بازی GTA 6 برای کنسول‌های پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس انتشار خواهد شد.


دسته بندی مطالب

کسب وکار

تکنولوژی

اموزشی

سلامت



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها