جدول پیشبینی افزایش قیمت محصولات SSD در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۴

قیمت SSD به‌زودی ۱۵ درصد افزایش اشکار می‌کند_آینده نوین


نوشته و ویرایش شده توسط آینده نوین

مطابق تازه ترین پیش‌بینی‌ مؤسسه‌ی ترندفورس، در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۴، در همه دسته‌بندی‌های محصولات NAND همانند SSD ناظر افزایش دو رقمی قیمت‌ها خواهیم می بود.

به‌حرف های‌ی ترندفورس، قیمت SSD-های مخصوص کاربران عادی در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی، حداکثر ۱۵ درصد افزایش می‌یابد؛ این محصولات در سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۴ نیز دچار افزایش قیمت ۲۳ تا ۲۸ درصدی شدند.

این افزایش قیمت‌ در بازار درایو‌های مصرفی، فراتر از افزایش قیمت در ویفرهای فلش NAND سه‌بعدی است. ترندفورس این نوشته را به عواملی همانند استراتژی‌ تولیدکنندگان SSD، افت فروش محصولات مرتبط و ذخیره‌نکردن تولیدات در انبار نسبت می‌دهد.

درحالی که افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت نیز برای مصرف‌کنندگان خوشایند نیست؛‌ اما اوضاع بدتر از این هم می‌توانست باشد. ترندفورس انتظار دارد که قیمت‌های SSD-های سازمانی در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۴، بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش اشکار کنند.

بنچمارک‌های مقدماتی اسنپدراگون ایکس الیت؛ لپ‌تاپ‌های اپل به دردسر می‌افتند؟_آینده نوین
ادامه مطلب

از جمله عوامل مؤثر بر قیمت‌ SSD تجاری می‌توان به تقاضای قوی از سوی شرکت‌های مخابراتی مستقر در ایالات متحده و چین، خواست‌های تکمیل‌نشده برای درایو‌های با ظرفیتِ بالا و انتظار برای انباشت موجودی برخی شرکت‌ها اشاره کرد.

مقاله‌های مرتبط

افزایش قیمت‌، دیگر محصولات فلش NAND را نیز بی‌نصیب نخواهد گذاشت. پیش‌بینی می‌بشود که فضاهای ذخیره‌سازی موبایل همانند حافظه‌های eMMC و UFS نیز درست همانند قیمت SSD مصرف‌کننده، ناظر افزایش قیمت ۱۰ تا ۱۵ درصدی باشند.

افزایش مداوم قیمت‌ها از افتاراعه‌ی فلش NAND نشئت می‌گیرد. با‌ این که بازیگران مهم این حوزه همانند کیوکسیا و وسترن دیجیتال تولیدات خود را افزایش داده‌اند، اما تا بحال دیگر تولیدکنندگانِ بهترین SSD ها همانند سامسونگ، رویکرد‌های محافظه‌کارانه‌تری را برای تشکیل و اراعه در پیش گرفته‌اند.

دسته بندی مطالب

آخرین مطالب
یوتیوب با این قابلیت تازه گیمرها را مقصد می‌گیرد
ادامه مطلب

کسب وکار

تکنولوژی

اموزشی

سلامت



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها