ای‌ام‌دی بی‌سروصدا دو تراشه جدید بدون گرافیک داخلی رونمایی کرد

ای‌ام‌دی بی‌سروصدا دو تراشه تازه بدون گرافیک داخلی رونمایی کرد_آینده نوین


نوشته و ویرایش شده توسط آینده نوین

AMD در سکوت خبری دو پردازنده‌ی Ryzen 5 7235HS و Ryzen 7 7435HS را بدون واحد گرافیکی برای دو پلتفرم لپ‌تاپ و دسکتاپ معارفه کرد (به گمان زیاد منظور ای‌ام‌دی از دسکتاپ، فقط مینی‌کامپیوتر باشد). هردو پردازنده از خانواده‌ی رایزن ۷۰۳۰ می باشند و بر پایه معماری Rembrandt Refresh ساخته شده‌اند.

مدل‌های تازه پردازنده AMD از هسته‌های Zen 3 پلاس منفعت می‌برند که با اهمیت ترین عامل تفاوت آن‌ها با پردازنده‌های سری رایزن ۷۰۴۰ محسوب می‌بشود.

Ryzen 5 7235HS به چهار هسته و هشت رشته و Ryzen 7 7435HS به هشت هسته و ۱۶ رشته تجهیزاست و هر دو با سوکت FP7r2 سازگاری دارند. توان مصرفی این پردازنده‌ها به‌صورت پیش‌فکر ۴۵ وات است و می‌تواند به‌حداکثر ۵۳ وات هم برسد.

شدت کلاک Ryzen 5 7235HS روی ۳٫۲ گیگاهرتز تنظیم شده است که در حالت بوست کلاک به ۴٫۲ گیگاهرتز می‌رسد. Ryzen 7 7435HS شدت کلاک ۳٫۱ گیگاهرتزی دارد و می‌تواند به حداکثر ۴٫۵ گیگاهرتز در حالت بوست کلاک برسد.

اولین رونمایی از نمونه سیارک بنو؛ مواد جمع‌آوری‌شده حاوی آب و کربن هستند
ادامه مطلب

AMD قیمت CPU های جدیدش را اظهار نکرده است. با دقت به عدم وجود گرافیک یکپارچه باید ناظر قیمت پایین‌تری باشیم که می‌تواند مستیقما روی قیمت لپ تاپ تاثییر بگذارد.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

تکنولوژی

اموزشی

سلامت



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها