مدیرعامل هواوی از به‌کاربردن عبارت «خیلی جلوتر» منع شد!

مدیرعامل هواوی از به‌کاربردن عبارت «زیاد جلوتر» منع شد!_آینده نوین


نوشته و ویرایش شده توسط آینده نوین

بنا بر شایعه‌ای دلنشین که نقل محافل فناوری چین شده است، رن ژنگفی، بنیان‌گذار هواوی، یکی از مدیران ارشد شرکت را از به‌کاربردن عبارتی خاص و خودستایانه منع کرده است.

مطابق گزارش‌ها، انگارً ریچارد یو، مدیرعامل کسب‌وکار محصولات مصرفی و رئیس واحد خودروهای هوشمند هواوی، از به‌زبان‌آوردن عبارت «زیاد جلوتر» زمان اشاره به محصولات یا موقعیت این شرکت در بازار منع شده است. از آن شگفت‌تر این است که به‌نظر می‌رسد قرار شده است هر بار که یو این ممنوعیت ادعایی را زیر پا بگذارد، ۱۰٬۰۰۰ یوان (نزدیک به ۱٬۳۸۰ دلار آمریکا) جریمه بشود.

به‌‌گزارش آی‌تی‌هوم، این شایعه‌ را نخستین‌بار ژائو هه جوان، بنیان‌گذار نشریه‌ی چینی تیتانیوم مدیا، نقل کرده است. ۳۰ مارس (۱۱ فروردین)، او در پستی نوشت که علاقه‌ی یو به اظهار تسلط هواوی در حوزه‌های گوناگون با منفعت گیری از آن عبارت خاص، رن ژنگفی را ناچار کرده است تا برای منع منفعت گیری‌اش دستوری صادر کند.

هوش مصنوعی آیفون در ابتدا از اینترنت بی‌نیاز خواهد بود_آینده نوین
ادامه مطلب

یو در جواب به پرسشی درمورد‌ی دستور بنیان‌گذار هواوی برای منفعت گیری‌نکردن از عبارت مذکور، آن را شایعه‌ای بی‌مبنا خواند که در وی‌چت در‌گردش است. با وجود تکذیب رسمی، این شایعه زیاد در کانون دقت قرار گرفت و در هفته‌ی تازه، جزو موضوعات‌ داغ شبکه‌ی اجتماعی ویبو می بود.

سال قبل، ریچارد یو تلاش کرد تا منفعت گیری‌ از عبارت «زیاد جلوتر» را توجیه کند. او او گفت تنها وقتی از این عبارت منفعت گیری می‌کند که هواوی به‌طور مشروع برتری چشمگیری در حوزه یا دسته‌بندی خاصی از محصولات داشته باشد. یو در‌ادامه افزود: «من فقط وقتی ادعا می‌کنم زیاد جلوتر هستیم که تسلط شایانی وجود داشته باشد.»

لی جون، مدیرعامل شیائومی، در کنفرانس اراعه‌ی ماشین شیائومی SU7، واکنشی طنزآمیز به این ماجرا نشان داد. او زمان توصیف عمر باتری اولین ماشین شرکتش از عبارت «زیاد جلوتر» منفعت گیری کرد؛ اما سپس با شوخی او گفت: «زیاد خب، یک نسل جلوتر! فکر می‌کنم یو پیر موفق شده تا «زیاد جلوتر» را در ذهن همه‌ی ما جا کند.»

مغزهای باستانی ۱۲هزار ساله چطور تا این مدت نپوسیده‌اند؟_آینده نوین
ادامه مطلب

دسته بندی مطالب

کسب وکار

تکنولوژی

اموزشی

سلامت



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها