انویدیا همچنان رهبر بازار کارت گرافیک است

انویدیا هم چنان رهبر بازار کارت گرافیک است_آینده نوین


نوشته و ویرایش شده توسط آینده نوین

استیم نظرسنجی ماهانه‌ی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود را انتشار کرده است. مطابق نتایج نظرسنجی این پلتفرم محبوب، کارت گرافیک انویدیا در ماه مارس ۲۰۲۴ (اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳) بار دیگر بر بازار تسلط اشکار کرده است.

مطابق آمار تازه استیم، حداقل ۷۸ درصد از کل کاربران این پلتفرم از کارت‌های گرافیک انویدیا منفعت گیری می‌کنند. کارت گرافیک GeForce RTX 3060 انویدیا با سهم ۶٫۹۲ درصد پیشتاز است و بعد از آن، RTX 2060 با سهم ۴٫۱ درصد و GTX 1650 با سهم ۴٫۰۷ درصد قرار دارند؛ آماری که با درنظر گرفتن اراعه‌ی گرافیک تازه RTX 4060 در تابستان سال قبل مقداری شگفت‌انگیز به‌نظر می‌رسد.

باوجود تمرکز مایکروسافت بر قابلیت‌های گیمینگ ویندوز ۱۱، مطابق نتایج نظرسنجی ماه قبل استیم، ویندوز ۱۰ هم چنان به‌گفتن محبوب‌ترین سیستم‌عامل این پلتفرم شناخته می‌بشود. درواقع ۵۴٫۴ درصد از کل کاربران استیم از نسخه‌ی ۶۴ بیتی ویندوز ۱۰ منفعت گیری می‌کنند که نسبت‌به سهم ۴۱٫۶۱ درصدی نسخه‌ی ۶۴ بیتی ویندوز ۱۱ در جایگاه بالاتری قرار می‌گیرد؛ روندی که از چندسال قبل تا بحال هم چنان ادامه دارد.

گوشی اوپو فایند X7 با طراحی شگفت دوربین‌ها به‌نمایش گذاشته شد
ادامه مطلب

استیم اغاز سال جاری میلادی به آخر‌ حمایتاز ویندوز ۷ و ۸ اشاره کرد، تا این مدت هم تعداد مقداری از کاربران این پلتفرم از ویندوز ۸ منفعت گیری می‌کنند که یقیناً سهم آن‌ها فقط ۰٫۰۸ درصد است.

استیم هر ماه داده‌هایی را درمورد محبوب‌ترین کارت‌های گرافیک، سیستم‌‌های عامل‌، مانیتورها، فضای ذخیره‌سازی، سی پی یو، رم‌ و حتی هدست‌های حقیقت مجازی که کاربرانش از آن‌ها منفعت گیری می‌کنند، جمع‌آوری و انتشار می‌کند.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

تکنولوژی

اموزشی

سلامت



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها