ایلان ماسک: هوش مصنوعی ممکن است پایان بشر را رقم بزند

ایلان ماسک: هوش مصنوعی امکان پذیر آخر بشر را رقم بزند_آینده نوین


نوشته و ویرایش شده توسط آینده نوین

به حرف های‌ی ایلان ماسک، هوش مصنوعی می‌تواند بر زندگی انسان تسلط کند یا حتی آن را به‌آخر رساند. او گمان وقوع این اتفاق را بین ۱۰ تا ۲۰ درصد می‌داند. باوجوداین، ماسک معتقد است که باید پیشرفت‌های بیشتری در عرصه‌ی هوش مصنوعی انجام بشود.

ایلان ماسک به‌تازگی نظرات جنجالی خود را درمورد‌ی هوش مصنوعی ابراز کرده و آن را «بزرگ‌ترین انقلاب فناوری» خوانده است. او می‌گوید که تا سال ۲۰۲۵ انرژی کافی برای فراهم برق مورد نیاز این صنعت وجود نخواهد داشت و همین امر جهت محدودشدن شدت پیشرفت می‌بشود.

ماسک ادعا می‌کند که گمان به‌آخر رسیدن زندگی بشر به‌وسیله‌ی هوش مصنوعی وجود دارد و با وجود این که اشکار نیست چطور به این نتیجه رسیده، اما گمان این اتفاق را تا ۲۰ درصد گفتن کرده و در عین حال معتقد است که هم چنان باید عرصه‌های پیشرفت در هوش مصنوعی بازدید شوند.

مغز انسان اعداد ۴ و ۵ را به شکل زیاد متغیری پردازش می‌کند
ادامه مطلب

به‌حرف های‌ی رومان یامپولسکی، پژوهشگر ایمنی هوش مصنوعی و مدیر آزمایشگاه امنیت سایبری در دانشگاه لویی‌ویل، گمان این که هوش مصنوعی حیات بشر را تهدید کند زیاد زیاد تر از ادعای ماسک است. او اظهارات ماسک را زیاد محافظه‌کارانه می‌داند.

یامپولسکی می‌گوید که خطر زیاد بسیاری وجود دارد و از آن به‌گفتن p(doom) یاد می‌کند. p(doom) به گمان تسلط بر زندگی انسان‌ها یا حتی خاتمه‌دادن به آن توسط هوش مصنوعی مولد اشاره دارد.

ایلان ماسک پیش از این نگرانی‌های شبیهی را درمورد‌ی مدل GPT-4 شرکت OpenAI در شکایت خود علیه این استارتاپ هوش مصنوعی و مدیرعامل آن یعنی سم آلتمن اظهار داشته است. ماسک نبوده است تدبیرها دقیق و محافظتی در روبه رو از کنترل‌ خارج‌شدن این فناوری را عامل نگرانی خود گفتن کرده می بود.

برخی از پژوهشگران گمان خطر p(doom) را حتی تا ۵۰ درصد نیز ذکر کرده‌اند. از نظر دیگر، یامپولسکی می‌گوید که تقریباً غیرممکن است هوش مصنوعی بعد‌از به‌دست آوردن ذکاوت بسیار‌ی خود، قابل کنترل باشد.

۱۴ میوه و سبزی پاییزی که به بهبود سلامتی‌تان کمک می‌کنند
ادامه مطلب

دسته بندی مطالب

کسب وکار

تکنولوژی

اموزشی

سلامت



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها