ربات چهارپای «اسپات» برای ترساندن حیوانات استخدام شد!

ربات چهارپای «اسپات» برای ترساندن حیوانات استخدام شد!_آینده نوین


نوشته و ویرایش شده توسط آینده نوین

اسپات، ربات چهارپای بوستون داینامیکس، زیاد چابک است و به‌گفتن همکار رباتیک از چهار سال قبل تابه‌حال در کارهای گوناگون منفعت گیری شده است؛ از بازرسی و ضبط داده‌ها گرفته تا امداد و نجات. بیشتر از ۱٬۰۰۰ دستگاه از این ربات ۷۴،۵۰۰ دلاری در ۳۵ سرزمین سراسر دنیا مشغول انجام مأموریت‌های مخصوص به خود می باشند.

وزارت حمل‌و‌نقل آلاسکا با انتشار کردن پستی در اینستاگرام، از استخدام رباتی به نام Aurora (شفق قطبی) خبر داد. این ربات که همان اسپات بوستون داینامیکس است، به استخدام فرودگاه بین‌المللی آلاسکا درآمده است.

مقام‌های فرودگاه امیدوارند که دیدن این ربات برای ترساندن پرندگان و دیگر موجودات که به باند فرودگاه نزدیک خواهد شد، کافی باشد. برخورد پرندگان به موتورهای هواپیما همیشه نگرانی جدی برای اپراتورهای فرودگاه است.

گوگل با آپدیت بزرگ تلفنهای پیکسل، سال ۲۰۲۳ را بدرقه کرد
ادامه مطلب

منفعت گیری راه حلهای بازدارنده ازجمله تشکیل صداهای بلند همانند زنگ هشدار و آژیر، یکی از راه حلهای مرسوم دورکردن حیوانات و پرندگان از باند فرودگاه‌ها است؛ ولی مشکلاتی همچون آلودگی صوتی و ناکارآمدی این روش برای حیوانات بزرگ همانند خرس‌ها، منفعت گیری از راه حلهای جانشین همانند ربات‌های نگهبان را دلنشین می‌کند.

ربات Aurora می‌تواند با پوشش‌هایی همانند به گرگ یا روباه، تأثیرگذاری خود را برای دور‌کردن حیوانات افزایش دهد. اگر این روش پیروزی‌آمیز باشد، امکان پذیر در دیگر فرودگاه‌ها نیز برای بهبود امنیت به‌کار گرفته بشود.

در‌این‌بین، Aurora نه‌تنها به‌گفتن ابزار امنیتی عمل می‌کند؛ بلکه نمایانگر پیشرفت‌های دیدنی درزمینه‌ی رباتیک و هوش مصنوعی است. با توانمندیهایی همانند تشخیص الگوهای حرکتی حیوانات و عکس العمل‌های سریع، این ربات می‌تواند نقش مهمی در نگه داری امنیت و کارآمدی فرودگاه‌ها ایفا کند.

ساخت سرویس‌های کاربردی برای تردز به‌زودی مقدور می‌بشود
ادامه مطلب

در‌حال‌حاضر، ربات Aurora در مرحله‌ی آزمایش و یادگیری است و به‌حرف های‌ی مقام‌های فرودگاه، این ربات کار خود را در فصل پاییز، دقیقاً زمان وجود پرندگان مهاجر، اغاز می‌کند.


دسته بندی مطالب

کسب وکار

تکنولوژی

اموزشی

سلامت



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها