خواب ناکافی موجب می‌شود احساس پیری کنید

خواب ناکافی جهت می‌بشود حس پیری کنید_آینده نوین


نوشته و ویرایش شده توسط آینده نوین

محققان می‌گویند اختلال در خواب و کم‌خوابی، علتمی‌بشود حس کنید چندین سال مسن‌تر از سن واقعی خود هستید. سنی که فرد حس می‌کند یا به عبارت دیگر، سن ذهنی او، می‌تواند از پیامدهای سلامت جسمانی و روانی گوناگون به اختصاصی افسردگی منشأ گیرد.

لئونی بالتر از مؤسسه‌ی کارولینسکا در سوئد می‌گوید: «سن چیزی فراتر از تصورات است. ما می‌دانیم افرادی که حس می‌کنند جوان‌تر از سن واقعی خود می باشند، سالم‌تر و طویل‌تر زندگی می‌کنند.»

بالتر و همکارش جان اکسلسون از مؤسسه‌ی کارولینسکا، با دقت به اهمیت خواب بر سلامت روان و جسم انسان، تصمیم گرفتند که تأثیر خواب بر سن ذهنی افراد را بازدید کنند. محققان از ۴۲۹ نفر بین رده‌های سنی ۱۸ تا ۷۰ سال، دعوت کردند تا از آن‌ها در رابطه حس پیری و مقدار خوابشان در ۳۰ روز قبل نظرسنجی کنند.

اغاز ناامیدکننده اپل در سال تازه؛ ۱۷۶ میلیارد دلار از قیمت بازار ناپدید شد
ادامه مطلب

هر یک روز کم‌خوابی ۰٫۲۳ سال به سن ذهنی اضافه می‌کند

محققان بعد از نظرسنجی دریافتند که گزارش خواب ناکافی با حس مسن‌تر بودن شرکت‌کنندگان در ربط است. به طور میانگین، هر یک روز کم‌خوابی ۰٫۲۳ سال به سن ذهنی افراد اضافه می‌کند. در روبه رو، سن ذهنی افرادی که در طول ۳۰ روز از خواب کافی برخوردار بودند، به طور میانگین ۵٫۸۱ سال جوان‌تر از سن واقعی آن‌ها می بود.

زیاد تر بخوانید

در قسمت دوم مطالعه، محققان ۱۸۶ نفر دیگر را نیز سنجیدند. شرکت‌کنندگان گروه دوم در طی دوره‌ی آزمایش دو هفته‌ای، باید در دو شب متوالی نه ساعت می‌خوابیدند. مقدار خواب شرکت‌کنندگان از طریق ثبت خواب و دستگاه مچ‌بند ردیاب خواب، ضبط شد. سپس از شرکت‌کنندگان خواست شد که خواب خود را برای دو شب متوالی، به چهار ساعت محدود کنند.

این لپ تاپ ۱۶ میلیونی پردازنده اینتل، نمایشگر ۱۵٫۶ اینچ و بدنه آلومینیومی دارد
ادامه مطلب

محققان گزارش کردند که شرکت‌کنندگان بعد از گذراندن دوره‌ی محدودیت خواب، حس می‌کردند که به طور میانگین ۴٫۴۴ سال پیرتر از سن واقعی خود می باشند، در حالی که سن ذهنی آن‌ها در شرایط خواب نه ساعته، ۰٫۲۴ سال جوان‌تر از سن واقعی می بود. افرادی با بیشترین مقدار خستگی در قیاس با افرادی که کمترین خستگی را توانایی کردند، حس می‌کردند که نزدیک به ۱۰ سال پیرتر از حقیقت می باشند.

یافته‌ها مشخص می کند که خواب برای برخی افراد، یک شاخص کلیدی برای سن ذهنی و مستقیماً با سلامت ما مرتبط است. بالتر می‌گوید اگر از خواب کافی برخوردار باشید، می‌توانید حس جوانی کنید.

گوگل امسال ساعت هوشمند ارزان اراعه می‌کند؟_آینده نوین
ادامه مطلب

یافته‌های مطالعه در مجله‌ی Proceedings of the Royal Society B: Biological Sciences انتشار شده است.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

تکنولوژی

اموزشی

سلامت



منبع