انسان‌های اولیه پس از ترک آفریقا تا ده‌ها هزار سال در فلات ایران سکونت کردند

انسان‌های اولیه بعد از ترک آفریقا تا ده‌ها هزار سال در فلات ایران سکونت کردند_آینده نوین


نوشته و ویرایش شده توسط آینده نوین

بعد از این که گروه‌هایی از انسان‌های خردمند آفریقا را ترک کردند، آثار اندکی از محل سکونت خود باقی گذاشتند تا این که ۲۰هزار سال سپس مجدد در اوراسیا ظاهر شدند. بعد، آن‌ها در این فاصله به کجا رفتند؟ مطالعه‌ای تازه نظر می‌کند که انسان‌های خردمندی که از آفریقا خارج شدند، در این زمان در فلات ایران سکونت کردند.

شواهد فسیلی از مهاجرت‌های اولیه‌ی انسان خردمند مشخص می کند که اعضای گونه‌ی ما دست‌کم ۲۱۰هزار سال پیش از آفریقا خارج شدند، درحالی‌که شواهد ژنتیکی مشخص می کند موج بزرگی از مهاجرت‌ها در نزدیک به ۷۰هزار سال پیش از همه موفق‌تر می بود و در انتقال ژن‌ها به همه‌ی مردم غیرآفریقایی امروزی نقش داشت.

افتوسیع فسیل‌های انسان خردمند در سراسر اوراسیا در فاصله ۶۰هزار تا ۴۵هزار سال پیش وجود دارد و این کار پژوهشگران مطالعه تازه را بر آن داشت تا دریابند انسان‌های مدرن در این زمان به کجا رفته بودند. بر پایه یافته‌ها که ۲۵ مارس در مجله‌ی گزارش شد، پژوهشگران با منفعت گیری از مدل‌های اقلیمی و داده‌های ژنتیکی دریافتند که فلات ایران مناسب‌ترین مکان برای سکونت انسان‌ها در این زمان بوده است.

مراکز معاینه فنی تهران در تعطیلات نوروز فعال خواهند بود_آینده نوین
ادامه مطلب

بااین‌حال همه‌ی پژوهشگران با یافته‌های تازه موافق نیستند و می‌گویند به شواهد بیشتری نیاز است.

اجداد همه‌ی غیرآفریقایی‌های امروزی بین ۷۰هزار تا ۴۵هزار سال پیش در فلات ایران زندگی می‌کردند

فلات ایران در مطالعه‌ای قبلی، از سوی پژوهشگران به‌گفتن یک مرکز جمعیتی تعریف شد که زیاد تر نقاط ایران امروزی و این چنین خلیج فارس و بین‌النهرین را دربرمی‌گیرد. تیم پژوهشی اکنون نظر می‌کند که اجداد همه‌ی غیرآفریقایی‌های امروزی بین ۷۰هزار تا ۴۵هزار سال پیش در آن جا زندگی می‌کردند.

پژوهشگران قبلا اطلاعات ژنوم‌های اوراسیایی‌های پارینه‌سنگی را بازدید کرده بودند و این داده‌ها را با شواهد باستان‌شناسی از تحول در فناوری ابزارهای سنگی مرتبط کرده بودند. آن‌ها فهمید شدند انسان‌های امروزی به گمان زیاد جمعیتی مرکزی را راه اندازی داده بودند که به‌گفتن پایگاهی برای مهاجرت‌های متعدد در سراسر اوراسیا عمل کرد. اما استنباط زادگاه از روی مرکز جمعیتی به افزودن مدل دیرین‌اقلیم‌شناسی نیاز داشت که در مطالعه‌ی تازه گنجانده شده است.

۷ عامل ناکامی رابطه لانگ دیستنس_آینده نوین
ادامه مطلب

دسته بندی مطالب

کسب وکار

تکنولوژی

اموزشی

سلامت



منبع