اینتل با هوش مصنوعی وضوح بازی‌ها را ارتقا می‌دهد

اینتل با هوش مصنوعی وضوح بازی‌ها را ارتقا می‌دهد_آینده نوین


نوشته و ویرایش شده توسط آینده نوین

اینتل نسخه‌ی جدیدی از فناوری ترقی وضوح خود موسوم به XeSS 1.3 را با قولی بهبود کارکرد معارفه کرد. این فناوری وضوح تصاویر را با منفعت گیری از هوش مصنوعی افزایش می‌دهد و با DLSS انویدیا و AMD FidelityFX رقابت می‌کند.

بنچمارک‌های اینتل روی بازی‌هایی انجام شده‌اند که با نسخه‌ی آزمایشی XeSS تحول یافته‌اند و نشان خواهند داد وقتی‌که بازی‌ها در سیستمی با گرافیک Arc A750 اجرا خواهد شد، میانگین نرخ فریم ۱۰ درصد افزایش می‌یابد و اثرهای Aliasing (پله‌پله‌شدن عکس) و Ghosting (سایه‌اندازی عکس) افت اشکار می‌کنند.

نرخ فریم در بازی‌هایی که روی سیستم تجهیزبه گرافیک مجتمع اینتل با فناوری XeSS 1.3 اجرا شدند، به‌طور میانگین ۱۰ درصد درمقایسه‌با XeSS افزایش یافت. در برخی بازی‌ها افزایش بیشتری مشاهده شد. به‌گفتن مثال، در بازی Diablo 4 این مقدار به نزدیک به ۲۸ درصد رسید.

حتی گوگل مپ هم به هوش مصنوعی مجهز می‌شود
ادامه مطلب

نسخه‌ی تازه XeSS وقتی‌که روی سیستمی با پردازنده اینتل مدل Core Ultra 7 155H آزمایش شد، بهبودهایی را نشان داد؛ اما بهبودها به‌اندازه‌ی Arc A750 نبوده است. تیم آبی انتظار دارد XeSS 1.3 به‌طور میانگین ۸ درصد افزایش نرخ فریم را درمقایسه‌با XeSS اولیه فراهم کند.

اینتل فناوری XeSS 1.3 را با تمرکز بر بهینه‌سازی مدل‌ هوش مصنوعی و آموزش آن به‌واسطه داده‌های تصویری دشوار و پیچیده‌ گسترش داده است. مطابق حرف های‌ی اینتل، نتیجه‌ی نهایی در نسخه‌ی تازه شامل بهبود الگوریتم Anti-Aliasing و افت Ghosting و پایداری زیاد تر است.

در‌حال‌حاضر، بیشتر از ۱۰۰ بازی از XeSS اینتل حمایتمی‌کنند؛ اما این تعداد کمتر از ۳۰۰ گفتن بازی و نرم‌افزاری است که با DLSS انویدیا کار می‌کنند. گرافیک‌های نسل تازه اینتل زمان‌ها بعد از گرافیک انویدیا داخل بازار شدند؛ به این علت، می‌توان فهمیدن کرد که چرا اینتل در این عرصه عقب افتاده است. خبر تازه‌ای از مایکروسافت می‌تواند به اینتل پشتیبانی کند تا با انویدیا همگام بشود.

اهمیت نگه داری کارکنان؛ ۱۰ عاملی که کمکتان می‌کند
ادامه مطلب

مایکروسافت در ابتدای سال جاری میلادی DirectSR را معارفه کرد که با DLSS انویدیا و FidelityFX ای‌ام‌دی و XeSS اینتل سازگار است. این API به‌زودی داخل نسخه‌ی پیش‌نمایش عمومی ویندوز می‌بشود و می‌تواند به گسترش‌دهندگان پشتیبانی بسیاری کند تا سیستم‌های مبتنی‌بر اینتل را به‌راحتی مقصد قرار دهند.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

تکنولوژی

اموزشی

سلامت



منبع