خودروهای برقی ارزان‌قیمت

تسلا رقابت خودروهای برقی ارزان‌قیمت را به چینی‌ها باخت_آینده نوین


نوشته و ویرایش شده توسط آینده نوین

رشد فزاینده تشکیل و اراعه خودروهای برقی ارزان‌قیمت از سوی خودروسازان چینی، علتشده است تا تسلا برنامه تشکیل مدل ارزان‌قیمت خود را کنار بگذارد. این شرکت تصمیم داشت تا مدلی ارزان‌تر از تسلا مدل ۳ را با قیمت ۲۵ هزار یورو به بازار اراعه کند. برخی منبع های این ماشین را تسلا مدل ۲ نام نهاده بودند. بااین‌حال اکنون انگارً برنامه تسلا برای تشکیل مدل ۲ یا هر مدل ارزان‌قیمت دیگر کنار گذاشته شده است، هرچند ایلان ماسک این چنین موضوعی را تکذیب کرده است.

به نقل از رسانه‌های معتبر خودرویی، مشکلات فرد دیگر نیز برنامه اراعه ماشین ارزان قیمت تسلا را لغو کرده‌اند. یکی از این مشکلات، افت تقاضای جهانی برای خرید خودروهای الکتریکی است. تسلا به‌جای تشکیل ماشین برقی ارزان‌قیمت، اندوخته و دقت خود را معطوف گسترش تاکسی بدون راننده خواهد کرد. به حرف های ایلان ماسک، روبوتاکسی در ۱۸ مردادماه معارفه می‌بشود.

پزشکان چطور معمای کودکی را که بی‌وقفه گریه می‌کرد، حل کردند؟
ادامه مطلب

شرکت‌های چینی، بی‌رقیب در تشکیل خودروهای برقی ارزان‌قیمت

تشکیل تاکسی بدون راننده، یکی آرزوهای ایلان ماسک به حساب می‌آید که چندین دفعه آن را گفتن کرده است. این پروژه چندین دفعه در میانه راه گسترش به علت محدودیت‌های نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری راه‌اندازی سیستم خودران کامل، متوقف شده است. مدتی پیش مدیران تسلا ایلان ماسک را قانع کردند تا به‌جای تشکیل تاکسی خودران، بودجه‌اش را صرف تشکیل یک ماشین الکتریکی اقتصادی با قیمت ۲۵ هزار دلار کند. قرار می بود این ماشین در سال ۲۰۲۵ به بازار بیاید که اکنون و بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، برنامه گسترش آن به‌صورت کامل لغو شده است. این پروژه با کد NV91 در درون تسلا شناخته می‌شد.

تسلا رقابت خودروهای برقی ارزان‌قیمت را به چینی‌ها باخت_آینده نوین ۴

 بزرگ‌ترین رقیب تسلا در بازار خودروهای برقی، شرکت چینی بی‌وای‌دی است. این شرکت به طور بی‌وقفه خودروهای برقی ارزان‌قیمت تشکیل می‌کند. تعداد بسیاری از خودروهای برقی بی‌وای‌دی، بین ۱۰ الی ۱۴ هزار دلار قیمت دارند. هیچ شرکت غربی قادر به تشکیل خودروهای برقی با این قیمت پایین نیست.

عنکبوت‌ها چگونه در تارهای خود گرفتار نمی‌شوند؟
ادامه مطلب

در سه ماهه اول سال جاری، تسلا ۳۸۶ هزار و ۸۱۰ دستگاه خودروی برقی در سراسر جهان فروخت که ۸.۵ درصد کمتر از فروش در ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ می بود. تسلا هم‌اکنون یک افت جدی را بعد از دوره طویل رشد و رونق سپری می‌کند. کارشناسان اقتصادی باور دارند این افت در ماه‌های آینده ادامه خواهد داشت. تسلا در برخی کشورها همچون چین با اراعه وام‌های بدون منفعت، تلاش دارد تا منحنی کاهشی فروش خود را به روال ثابت قبلی بازگرداند.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

تکنولوژی

آخرین مطالب
اینتل با هوش مصنوعی وضوح بازی‌ها را ارتقا می‌دهد_آینده نوین
ادامه مطلب

اموزشی

سلامت



منبع