پین کردن صفحات در نسخه جدید کروم

طراحی گوگل کروم اصلاح شد؛ حذف گزینه مربوط‌ به پنل کناری_آینده نوین


نوشته و ویرایش شده توسط آینده نوین

گوگل در حال اعمال تغییراتی روی نوار کناری مرورگر کروم است که نحوه‌ی دسترسی به قسمت‌ بوکمارک و فهرست مطالعه و تاریخچه را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. با این تغییرات، دکمه‌ی دسترسی به پنل کناری که قبلاً در گوشه‌ی بالا سمت راست و کنار آیکون پروفایل قرار داشت، حذف می‌بشود.

گوگل درمورد‌ی تغییرات نوار کناری کروم او گفت: «ازطریق منو مهم کروم می‌توانید به اکثر قابلیت‌های پنل کناری دسترسی داشته باشید.» دکمه‌ی پنل کناری قبلاً به‌طور پیش‌فکر قسمت بوکمارک‌ها را باز می‌کرد و منو کشویی زیر آن امکان دسترسی به دیگر قسمت‌ها را اراعه می‌داد.

پین کردن صفحات در نسخه جدید کروم

با حذف دکمه‌ی پنل کناری از گوگل کروم، امکان دسترسی به قسمت‌های گوناگون آن ازجمله بوکمارک‌ها، فهرست مطالعه، تاریخچه، حالت مطالعه و جستجو هم چنان وجود دارد.

کاربران اکنون می‌توانند برای دسترسی سریع تر، پنل‌های مورد نظر را به قسمت جدیدی که در سمت‌ راست نوار آدرس تعبیه شده، سنجاق (Pin) کنند. این قسمت به‌نوعی همانند نحوه‌ی نمایش افزونه‌ها در کروم است.

نسخه قدیمی پنل کناری کروم
نسخه‌ی قدیمی پنل کناری کروم
نسخه جدید پنل کناری کروم
نسخه‌ی تازه پنل کناری کروم

به‌نوشته‌ی ۹to5Google، برای دسترسی به بوکمارک‌ها و فهرست مطالعه، باید ازطریق منو سه‌نقطه (تنظیمات) داخل قسمت Bookmarks and Lists شوید. گزینه‌ی Grouped History نیز در همین منو قرار دارد و حالت مطالعه با راست‌کلیک روی هر صفحه‌ای دردسترس است.

قیمت هدست اپل ویژن پرو در بازار سیاه به ۵۰۰ میلیون تومان رسید
ادامه مطلب

رابط کاربری پنل کناری کروم در سال ۲۰۲۲ به این مرورگر اضافه شد و به‌مرورزمان ناظر افزوده‌شدن قابلیت‌های فرد دیگر همانند گوگل لنز به آن بودیم. اکنون، حذف دکمه‌ی پنل کناری در نسخه‌ی پایدار کروم ۱۲۳ روی سیستم‌های عامل macOS، ویندوز و ChromeOS مشاهده می‌بشود. این تحول ازطریق فلگ chrome://flags/#side-panel-pinning نیز دردسترس قرار دارد.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

تکنولوژی

اموزشی

سلامت



منبع