قانون‌گذار ایالات متحده: خودروهای چینی «تهدید وجودی» برای صنعت خودرو آمریکا هستند

قانون‌گذار ایالات متحده: خودروهای چینی «تهدید وجودی» برای صنعت ماشین آمریکا هستند_آینده نوین


نوشته و ویرایش شده توسط آینده نوین

مقامات ارشد ایالات متحده خواست‌های خود را از رئیس‌جمهور جو بایدن برای ممنوعیت ورود خودروهای ساخت چین به بازار آمریکا تشدید کرده‌اند و آن‌ها را «تهدیدی وجودی» برای صنعت خودروسازی داخلی می‌دانند.

تازه ترین دعوا از سوی سناتور شرود براون، رئیس کمیته‌ی بانکداری سنا، صورت گرفت که در یک مطلب ویدئویی از بایدن خواست تا «ممنوعیت کامل خودروهای برقی چینی در آمریکا» را اعمال کند. او این چنین در نامه‌ای به رئیس‌جمهور سرزمین نوشت: «خودروهای الکتریکی چینی تهدیدی وجودی برای صنعت خودروسازی ایالات متحده می باشند.»

براون که یک دموکرات از ایالت اوهایو (ایالتی مشهور به تشکیل ماشین) است و در ماه نوامبر (آبان و مهر) در انتخابات شرکت می‌کند، او گفت: «ما نمی‌توانیم اجازه دهیم چین تقلب‌های مورد حمایتدولت خود را به صنعت خودروسازی آمریکا بیاورد.»

فروش هدست اپل ویژن پرو به گمان زیادً تا 2026 به 10 میلیون دستگاه می‌رسد
ادامه مطلب

براون تنها یک مورد از جمع رو به رشدی از قانون‌گذاران و گروه‌های صنعتی است که در رابطه پتانسیل خودروهای ارزان‌قیمت چینی و خودروهای برقی «متصل» برای تضعیف خودروسازان آمریکایی هشدار خواهند داد. نگرانی‌ آن‌ها بعد از اظهار برنامه‌های BYD، غول خودروسازی برقی چینی، برای ساخت کارخانه‌ای در مکزیک که به گفتن «درِ پشتی» بالقوه برای دسترسی بدون تعرفه به بازار آمریکا تحت توافق‌نامه‌های تجاری دیده می‌بشود، تشدید شد.

در ماه فوریه‌ی ۲۰۲۴ (بهمن و دی ۱۴۰۲)، دولت بایدن تحقیقاتی را در رابطه این که آیا فناوری حاضر در خودروهای ساخت چین با جمع‌آوری داده‌های حساس خطرات امنیت ملی تشکیل می‌کند یا خیر، اغاز کرد. این تحقیقات می‌تواند تبدیل محدودیت‌های تازه یا ممنوعیت کامل واردات بشود.

بایدن در ماه مارس (اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳) او گفت: «چین مصمم است تا بر آینده‌ی بازار ماشین تسلط یابد، از جمله با منفعت گیری از روشهای ناعادلانه… سیاست‌های چین می‌تواند بازار ما را با خودروهای خود پر کند و خطراتی را برای امنیت ملی ما تشکیل کند. من نمی‌خواهم در دوره‌ی نظارت من این اتفاق بیفتد.»

علت گرم نشدن رادیاتور پکیج چیست؟
ادامه مطلب

اتحادیه‌ی تولیدکنندگان آمریکایی هشدار داد که «سیل خودروهای برقی چینی با قیمت‌های مصنوعی پایین در ایالات متحده، هزاران شغل آمریکایی را از بین خواهد برد و بقای صنعت خودروسازی ایالات متحده را به طور کلی به‌خطر خواهد انداخت.»

خودروسازان چینی همانند BYD با یارانه‌های دولتی به شدت رشد کرده‌اند و اکنون بر بازار جهانی خودروهای برقی تسلط دارند. قیمت ماشین برقی کوچک BYD Seagull، حتی با تعرفه‌های سنگین ایالات متحده بر واردات چین، از تنها ۱۱٬۴۰۰ دلار اغاز می‌بشود که کسری از هزینه‌ی مدل‌های شبیه ساخت آمریکا است.

دسته بندی مطالب

آخرین مطالب
توتالیتاریسم چیست؟ ویژگی حکومت تمامیت خواه چیست؟
ادامه مطلب

کسب وکار

تکنولوژی

اموزشی

سلامت



منبع