دیتاسنترها برای میزبانی از هوش مصنوعی اپل صف کشیدند

هوش مصنوعی آیفون در ابتدا از اینترنت بی‌نیاز خواهد بود_آینده نوین


نوشته و ویرایش شده توسط آینده نوین

خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی اختصاصی می‌گوید اولین دسته از قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل در سیستم‌عامل iOS 18، مبتنی‌بر سرورهای ابری نخواهند می بود و قرار است به‌صورت محلی روی گوشی آیفون اجرا شوند.

در بخشی از گزارش بلومبرگ می‌خوانیم: «در همین میانه که دنیا چشم به راه رونمایی هوش مصنوعی اپل در ۱۰ ژوئن (۲۱ خرداد) است، به‌نظر می‌رسد که موج اولیه‌ی قابلیت‌ها به‌طور کامل روی دستگاه اجرا خواهند شد. این یعنی مدل زبانی بزرگ اپل هیچ بخشی برای پردازش ابری ندارد.»

اپل به گمان زیادً مدتی بعد از انتشار کردن iOS 18، قابلیت‌های فرد دیگر برپایه‌ی هوش مصنوعی داخل این سیستم‌عامل می‌کند. این قابلیت‌ها قرار است از هوش مصنوعی گوگل یا شرکتی دیگر قوت بگیرند.

گزارش‌های تأییدنشده می‌گویند که اپل با گوگل و بایدو (در چین) و OpenAI داخل مذاکره شده است تا با آن‌ها قرارداد هوش مصنوعی امضا کند. سیستم‌عامل iOS 18 به گمان زیادً شامل چت‌بات اختصاصی اپل نخواهد می بود و اشکار نیست که در‌نهایت چت‌بات جمنای گوگل داخل آیفون می‌بشود یا نه.

تاریخ رونمایی کامل‌ترین گوشی تاریخ آنر اشکار شد
ادامه مطلب

مقاله‌های مرتبط

به‌حرف های‌ی برخی منبع های، اپل به‌طور فعالانه در حال خرید سرورهای هوش مصنوعی است. بدین‌ترتیب، گمان دارد که در آینده برخی از قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل ازطریق سرورهای ابری پردازش شوند.

شایعه‌ها می‌گویند که سیستم‌عامل iOS 18 هوش مصنوعی را داخل ابزار جست‌و‌جو Spotlight آیفون، سیری، سافاری، قسمت شورتکات، اپل موزیک، اپل مسیجز و نرم‌افزارهای Health و Numbers و Pages و Keynote می‌کند.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

تکنولوژی

وان پلاس واچ ۲ رونمایی شد؛ رقیب ساعت‌های سامسونگ و شیائومی با شارژدهی ۱۰۰ ساعته
ادامه مطلب

اموزشی

سلامت



منبع