۹ بازی مشابه برتر برای کسانی که عاشق کمپین کال آو دیوتی هستند - ویجیاتو

۹ بازی شبیه برتر برای افرادی که عاشق کمپین کال آو دیوتی هستند_آینده نوین


نوشته و ویرایش شده توسط آینده نوین

با وجود این که پیروزی سری کال آو دیوتی زیاد تر مدیون قسمت مولتی پلیر آن است، هیچ زمان محبوبیت امروزی خود را بدون داشتن کمپین سینماتیک و دلنشین عناوینش به دست نمی‌آورد. از همان روزهای اول که بازی در جنگ جهانی دوم جریان داشت و مراحلی دلنشین همانند Storming of Stalingrad را در نسخه اول سری دیدیم، تا یکی از نمادین‌ترین لول‌های مجموعه یعنی All Ghillied Up در بازی Call of Duty 4: Modern Warfare، همه انها لحظاتی بی‌نظیر برای طرفداران رقم زدند.

با این که قسمت کمپین سری اکثرا خطی و مختصر بوده است، اما لحظات بلاک باستری محشری را برای طرفداران داشته که آثار مقداری به خوبی آن‌ها بوده‌اند. بازی‌های این لیست عناوینی از ژانرهای دیگر می باشند که صحنه‌های حماسی زیاد و لحظات سینماتیک خاصی را در خود جای دادند که طرفداران سری کال آو دیوتی قطعا از آن‌ها استقبال می‌کنند. با ویجیاتو همراه باشید.

Killzone: Shadow Fall

۹ بازی شبیه برتر برای افرادی که عاشق کمپین کال آو دیوتی هستند_آینده نوین ۷۱

استودیو گوریلا گیمز توانایی خاصی در ساخت عناوین اکشن سینماتیک دارد که در دو بازی Horizon به خوبی ناظر آنان بودیم. بازی Killzone: Shadow Fall از همین استودیو مقداری از هورایزن‌ها ندارد. این بازی یک تاثییر شوتر اول شخص علمی تخیلی است که از لحاظ بصری، گرافیک و انیمیشن‌هایش جز پیشروهای زمان خود می بود. بازیکنان در این بازی کنترل یک مبارز سایه به اسم لوکاس کلان را در جنگی در برابر Helghast در دست دارند.

طراحی مرحله های بازی به خوبی مسیر نسخه قبل خود را ادامه داده است، به نوعی که شما چندین راه برای همه کردن ماموریت‌ها دارید، خواه این روش به رگبار بستن دشمنان باشد، یا مخفیانه از شر آنان خلاص شدن. طرفداران صحنه سازی‌های کال آو دیوتی قطعا از سناریوهای گوناگون این بازی به شدت استقبال می‌کنند و مشخصا با این تاثییر ربط خوبی خواهند گرفت.

8 علت برای خرید سولانا در موج بعدی بازار ارزهای دیجیتال_آینده نوین
ادامه مطلب

Max Payne 3

۹ بازی مشابه برتر برای کسانی که عاشق کمپین کال آو دیوتی هستند - ویجیاتو
۹ بازی شبیه برتر برای افرادی که عاشق کمپین کال آو دیوتی هستند_آینده نوین ۷۲

مکس پین ۳ یک تاثییر شوتر سوم شخص قوی است که ما در آن کنترل مکس را در اختیار داریم. داستان بازی در سائوپائولوی برزیل جریان دارد، جایی که مکس مشغول جنگ در نایت کلاب‌ها، لابی هتل‌ها و محله زاغه‌نشین‌ها است. اکشن بازی بی‌رحم، سریع و شیک است و حالت اسلوموشن بولت تایم ما را به خوبی یاد فیلم ماتریکس می‌اندازد.

همه نبردهای مکس همانند صحنه‌های یک فیلم سینمایی اکشن می باشند و ما در این جنگ‌ها دست تنها با گنگسترها و پلیس‌های فاسد به مبارزه می‌پردازیم و پرده از فساد پشت اتفاقات شهر بر می‌داریم. مکس پین ۳ به جرئت یکی از بهترین عناوین بلاک باستری است که طرفداران کال آو دیوتی را به شدت به سمت خود ترغیب می‌کند. این چنین بد نیست بگوییم سازنده دو نسخه اول سری یعنی استودیو رمدی مشغول ریمیک کردن عناوین ذکر شده برای نسل جاری گیمرها است.

Titanfall 2

۹ بازی مشابه برتر برای کسانی که عاشق کمپین کال آو دیوتی هستند - ویجیاتو
۹ بازی شبیه برتر برای افرادی که عاشق کمپین کال آو دیوتی هستند_آینده نوین ۷۳

تایتان فال ۲ یکی از بهترین عناوین سال ۲۰۱۶ می بود که توسط ریسپاون و گسترش‌دهندگان اسبق سری کال آو دیوتی ساخته شد. با این که تفاوت بسیاری بین فضای این دو سری با هم وجود دارد، اما این بازی قاب‌هایی بی‌نظیر و قابل قیاس با کال آو دیوتی تشکیل کرد و طراحی مرحله های و ماموریت‌هایی حتی برتر از مجموعه COD داشت.

اسنپدراگون ایکس الیت با ۱۲ هسته قوی به جنگ M3 می‌رود
ادامه مطلب

تایتان فال ۲ داستانی قشنگ و دوست داشتنی را روایت می‌کند که ترکیب آن با گیم‌پلی محشر و خاصش که برخی از بهترین مکانیک‌های شوتینگ را در کل ژانرش دارد بسیار است. داستان این شاهکار زمان بیشتری از عناوین شوتر اکتیویژن در دل گیمر‌ها ماندگار می‌بشود. متاسفانه تا الان دنباله‌ای برای تایتان فال ۲ ساخته نشده، اما بهترین گزینه برای علاقمندان به قسمت آنلاین این بازی Apex Legends است که روح و هویت این تاثییر را در خود به خوبی جای داده است.

Battlefield 1

۹ بازی مشابه برتر برای کسانی که عاشق کمپین کال آو دیوتی هستند - ویجیاتو
۹ بازی شبیه برتر برای افرادی که عاشق کمپین کال آو دیوتی هستند_آینده نوین ۷۴

درست همانند سری کال آو دیوتی، بتلفیلد هم در قسمت مولتی پلیر خود زیاد تر معروف است. اما بازی بتلفیلد ۱ در خود ۶ قسمت داستانی متفاوت را دارد که در جنگ جهانی اول روایت خواهد شد و احتمالا بهترین قسمت کمپین کل سری باشد. با این که با سیستم‌های این نسل بهترین کارکرد را بر این شاهکار بصری دارند، کامپیوترهای مقداری قدیمی‌تر نیز گزینه خوبی برای اجرای این تاثییر می باشند.

بتلفیلد ۱ قاب‌های سینماتیک و محشری را به نمایش می‌گذارد که قوت موتور بازی‌سازی Frostbite را به خوبی به نمایش می‌گذارد. داستان‌های بازی مربوط به ۶ شخصیت متفاوت با سناریو و گیم‌پلی‌های متنوع می باشند که هر کدام ماموریتی خاص را بر مسئولیت دارند، از عملیات‌های مخفیانه گرفته تا هدایت تانک به خط مقدم جنگ.

گلکسی A35 سامسونگ؛ بین‌رده پرادعا برای مقصد‌ گرفتن قلب ایرانی‌ها
ادامه مطلب

Spec Ops: The Line

۹ بازی مشابه برتر برای کسانی که عاشق کمپین کال آو دیوتی هستند - ویجیاتو
۹ بازی شبیه برتر برای افرادی که عاشق کمپین کال آو دیوتی هستند_آینده نوین ۷۵

بازی Spec Ops: The Line یک تاثییر شوتر سوم شخص است که بر پایه رمان کوتاهی از جوزف کنراد به نام The Heart of Darkness ساخته شده است. این بازی در دبی جریان دارد و در خود چندین مورد از بهترین صحنه‌های سینماتیک ژانر خود را به همراه داشت. این بازی جاه‌طلبانه لحظاتی را برای ما رقم می‌زند که علتمی‌بشود زیاد تر به ظلم و جنایاتی که در تعداد بسیاری از جنگ‌ها ناظر آنان هستیم فکر کنیم.

چهار آخر متفاوت در بازی وجود دارد که در هر کدام از خود منطقی بودن جنایاتی که مرتکب شدیم را چندین دفعه می‌پرسیم. با این که Spec Ops: The Line به یک پیروزی تجاری تبدیل نشد، اما هم چنان تعداد بسیاری از بازیکنان به خودشان قول داده‌اند تا این تاثییر خاص را برای شوتینگ پخته و نمود‌های بصری محشرش توانایی کنند.

Splinter Cell: Blacklist

۹ بازی مشابه برتر برای کسانی که عاشق کمپین کال آو دیوتی هستند - ویجیاتو
۹ بازی شبیه برتر برای افرادی که عاشق کمپین کال آو دیوتی هستند_آینده نوین ۷۶

متضاد یک بازی شوتر همانند کال آو دیوتی چیست؟ درست است یک بازی مخفی‌کاری. سری اسپلینتر سل همیشه برای مخفی کاری بی‌نظیری که داشته توسط بازیکنان تحسین شده، اما دو نسخه آخر مقداری متفاوت ظاهر شدند. نسخه Conviction به شدت اکشن بازی را بالا برد اما Blacklist تعادلی خوب بین اکشن و مخفی کاری در خود تشکیل کرد. این چنین از لحاظ بصری این بازی یک شاهکار سینماتیک می بود که دومی ندارد.

طرفداران کال آو دیوتی مطمئنا از به دست گرفتن سم فیشر و جنگ با ارگان تروریستی The Engineers لذت خواهند برد. صداگذاری این بازی واقعا معرکه و شیک است و صداپیشگی اریک جانسون به گفتن سم فیشر و کارلو روتا به گفتن مجید صادق آنتاگونیست بی‌نظیر این تاثییر لذت توانایی این شاهکار را دو چندان می‌کند.

راستی‌آزمایی معروف‌ترین افسانه‌ها در رابطه باتری گوشی
ادامه مطلب

Ghost Recon: Future Soldier

۹ بازی مشابه برتر برای کسانی که عاشق کمپین کال آو دیوتی هستند - ویجیاتو
۹ بازی شبیه برتر برای افرادی که عاشق کمپین کال آو دیوتی هستند_آینده نوین ۷۷

تاثیرگذاری مجموعه کال آو دیوتی سپس از نسخه مدرن وارفر و پیروزی تجاری عظیم آن بر دیگر ویدیوگیم‌ها غیر قابل تکذیب است. Ghost Recon: Future Soldier با قاب‌های سینماتیک و تیراندازی‌های محشرش مدرک دالی بر این قضیه می باشند. هر چند اگر بخواهید در این بازی همانند کال آو دیوتی همه دشمنان را زیر تیربار بگیرید بهای سنگینی در مرحله های چالش برانگیز آن خواهید پرداخت.

بازیکنان باید استراتژی‌های گوناگون را به کار ببرند و از عنصر غافلگیر کردن دشمنان به درستی منفعت گیری کنند تا دشمنان را از سر راه بردارند. فیوچر سولجر، یک شوتر متعادل می بود که ربط خوبی بین استراتژی و شوتینگ برقرار کرده می بود و این چنین قاب‌های سینماتیک معرکه‌اش واقعا از عناوین جهان باز تازه این سری یعنی Wildlands و Breakpoint بهتر می بود.

The Gears of War Franchise

۹ بازی مشابه برتر برای کسانی که عاشق کمپین کال آو دیوتی هستند - ویجیاتو
۹ بازی شبیه برتر برای افرادی که عاشق کمپین کال آو دیوتی هستند_آینده نوین ۷۸

سری گیرز آف وار یک مجموعه بازی شوتر سوم شخص است که همراه خود مکانیزم کاور شوتینگ را آورد که الان هم زیاد محبوب است. این سری اکشنی مجذوب‌کننده همراه با تم علمی تخیلی ترسناک در خود دارد که فضایی همانند فیلم‌های Alien و Predator را به وجود اورده است. درست همانند فیلم Predator، این بازی فضایی همانند به عناوین اکشن دهه ۸۰ تشکیل می‌کند، جایی که دشمنان بر قهرمانان داستان با تعداد زیادشان تسلط کرده‌اند.

راهکار باورنکردنی بیپر: برای فعال‌سازی آی‌مسیج اندروید، آیفون بخرید
ادامه مطلب

کمپین تک نفره این سری همیشه صحنه‌های سینماتیک بی‌نظیری داشته که حتی می‌بشود او گفت از کال آو دیوتی هم بهتر می باشند. تک تک لحظات این بازی پر از سکانس‌های ترسناک و حماسی می باشند که ما باید هزاران هیولای هولناک را برای بقای خود از بین ببریم. به نظر من توانایی سری گیرز آو وار برای افرادی که عاشق عناوین اکشن سینماتیک می باشند واجب است.

The Uncharted Series

۹ بازی مشابه برتر برای کسانی که عاشق کمپین کال آو دیوتی هستند - ویجیاتو
۹ بازی شبیه برتر برای افرادی که عاشق کمپین کال آو دیوتی هستند_آینده نوین ۷۹

سری آنچارتد احتمالا پادشاه عناوین سینماتیک و اکشن ادونچر باشد. این مجموعه از فیلم‌های ایندیانا جونز الهام‌برداری کرده است، به ما کنترل یک فرد ماجراجو را به نام نیتن دریک می‌دهد که حاضر است کل جهان را برای یافتن گنج و چیز‌های باارزش گوناگون بگردد. آنچارتد پر از لحظات سینماتیک ناب و قشنگ است که با آمدن نسخه‌های تازه و بهتر شدن گرافیک عناوین به زیبایی آن‌ها نیز افزوده می‌شد.

در این آثار قاب‌های تعداد بسیاری می باشند که علتخواهد شد بازیکنان حس بودن در یک فیلم اکشن بلاک باستری را داشته باشند. گسترش‌دهندگان مشغول در ناتی داگ استاد تشکیل اعتدال در گیم‌پلی شوق انگیز و قاب‌های سینماتیک می باشند و با ساخت هر دنباله برای این سری، این قضیه نیز بهتر و بهتر شد.

خب دوستان نظر شما چیست؟ دیگر چه عناوینی می باشند که کمپینی به خوبی و جذابیت سری کال آو دیوتی دارند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 زیاد تر بخوانید:

دسته بندی مطالب

کسب وکار

تکنولوژی

اموزشی

سلامت



منبع