پرندگان هنگام پرواز بر فراز اقیانوس کجا استراحت می‌کنند؟

پرندگان زمان پرواز بر فراز اقیانوس کجا استراحت می‌کنند؟_آینده نوین


نوشته و ویرایش شده توسط آینده نوین

برخی از اعضای دنیای پرندگان می‌توانند بدون بال زدن برای بیشتر از پنج ساعت پرواز کنند و برخی می‌توانند بدون توقف به زمان بیشتر از ۱۰ ماه به طور متوالی پرواز کنند. با‌این‌حال، پروازی تا این حد طویل می‌تواند خسته‌کننده باشد، بعد هنگامی پرندگان بر فراز اقیانوس درحال پرواز می باشند، کجا استراحت می‌کنند؟

برای برخی از پرندگان، بهترین استراتژی توقف نکردن است. مطالعه‌ای در سال ۲۰۲۱ پنج گونه پرنده را بازدید کرد که در جریان مهاجرت پاییزی خود مسافت‌های طویل را پرواز می‌کردند. پژوهشگران دریافتند این گونه‌ها که شامل شاهین بَحری (Falco peregrinus) و عقاب ماهی‌گیر (Pandion haliaetus) می‌شد، به شرایط باد پایدار نیاز داشتند تا بدون بال زدن در هوا بمانند و انرژی خود را برای سفرهای طویل خود ذخیره کنند.

سوتی عجیب و غیرمنتظره اپل در تصویر تبلیغاتی مک بوک پرو جدید!
ادامه مطلب

به‌گزارش آی‌اف‌ال ساینس، پژوهش جدیدی نشان داده است پرندگان مهاجر مسیرهای پرواز خود را طوری تنظیم می‌کنند که از بهترین شرابط باد و بالا رفتن منفعت ببرند. این کار به آن‌ها پشتیبانی می‌کند صدها کیلومتر پرواز کنند. تخمین زده می‌بشود که دوهزار گونه یا ۲۰ درصد از کل گونه‌های پرندگان در جهان به‌طور منظم مهاجرت می‌کنند، اگرچه برخی تعداد آن‌ها را از این هم زیاد تر می‌دانند.

درحالی‌که برخی از مهاجران خشکی‌زی مناطق توقفی را تعیین کرده‌اند که برای نسل‌ها مورد منفعت گیری قرار گرفته‌اند، تعداد بسیاری از پرندگان از کشتی‌ها به گفتن ایستگاه استراحت منفعت گیری می‌کنند.

زیاد تر بخوانید

درحالی‌که توقف پرنده‌ها روی کشتی‌ها اتفاق نادری برداشت می‌بشود، پژوهشگران با انجام سفر تحقیقاتی ۲۵ روزه در دریای مدیترانه، ۱۳ گونه گوناگون پرنده را شناسایی کردند که روی قایق آن‌ها فرود آمدند. متوسط زمان توقف پرندگان در قایقشان ۴۲ دقیقه می بود و بنا به باور پژوهشگران، این زمان امکان پذیر نسبتا مختصر باشد، چون در قایق منبع غذایی برای پرندگان وجود ندارد.

فوری: اپل دعوت‌نامه‌ مراسم ۸ آبان را ارسال کرد؛ مک‌های جدید در راهند
ادامه مطلب

پژوهشگران براین باورند که زیاد تر پرندگان به علت روبه رو با شرایط آب‌و‌هوایی نامساعد یا این که حالت بدنی خوبی نداشتند و به استراحت نیاز داشتند، توقف کردند. آن‌ها تخمین می‌زنند تقریبا چهار میلیون پرنده می‌توانند از کشتی‌ها در مدیترانه مرکزی به گفتن مکان توقف منفعت گیری کنند. برای مطالعه تاثییر ترافیک دریایی بر مهاجرت پاییزی پرندگان به انجام پژوهش‌های بیشتری نیاز است.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

تکنولوژی

اموزشی

سلامت



منبع