اروپا احتمالاً تغییرات NFC آیفون را تأیید می‌کند

اروپا به گمان زیادً تغییرات NFC آیفون را قبول می‌کند_آینده نوین


نوشته و ویرایش شده توسط آینده نوین

حرف های می‌بشود حداکثر تا ماه آینده قانون‌گذاران ضدرقابتی اتحادیه‌ی اروپا نظر اپل برای بازکردن دسترسی شرکت‌های رقیب به فناوری NFC آیفون را قبول خواهند کرد. فناوری NFC اپل امکان پرداخت‌های بدون تماس ازطریق گوشی آیفون و دیگر دستگاه‌های قابل‌حمل را فراهم می‌کند.

به‌نقل از رویترز، تلاش اپل برای حل‌و‌فصل تحقیقات چهارساله به این شرکت پشتیبانی خواهد کرد که از پیداشدن خطاهای قانونی و جریمه‌ی سنگینی که امکان پذیر تا ۱۰ درصد از درآمد سالیانه‌اش را شامل بشود جلوگیری کند.

کمیسیون اروپا دو سال پیش اپل را به فعالیت ضدرقابتی به‌علت ممانعت از دسترسی اپلیکیشن‌های کیف‌پول رقیب به فناوری NFC خود متهم کرد. در عکس العمل به این شرایط، تحقیقات اروپا به‌صورت رسمی اغاز شد.

اپل NFC خود را در ابتدای سال ۲۰۲۴ (دی و بهمن ۱۴۰۲) به رقیب ها اراعه داد تا بتوانند به‌‌رایگان و بدون نیاز به منفعت گیری از Apple Pay یا Apple Wallet، ازطریق آیفون‌ و آیپد‌ و ساعت هوشمند اپل و بر پایه معیارهای منصفانه و غیرتبعیض‌آمیز به آن دسترسی داشته باشند.

چطور در ورد پاورقی بنویسیم؟
ادامه مطلب

این چنین، نظر شد که امکانات بیشتری ازجمله انتخاب اپلیکیشن‌ پیش‌فکر پرداخت و دسترسی‌ به ویژگی‌های احراز هویت همانند Face ID برای کیف‌پول‌ متفرقه فراهم و مکانیزمی برای حل‌و‌فصل اختلافات در نظر گرفته بشود.

اتحادیه‌ی اروپا از اپل خواست کرد تا بر پایه بازخوردهایی که از رقیب ها و مشتریانش دریافت کرده، برخی از شرایط را تحول دهد. نظر اپل درمورد‌ی NFC تا ۱۰ سال معتبر خواهد می بود و کمیسیون تصمیم دارد تا ابتدای تابستان آن را قبول کند؛ اما تاریخ دقیق بستگی به این دارد که اپل تا چه وقتی جزئیات فنی را نهایی کند.

ماه قبل، اپل با جریمه‌ی ۱٫۸۴ میلیارد یورویی (نزدیک به ۲ میلیارد دلار)، به‌گفتن اولین جریمه‌ی ضدرقابتی اتحادیه‌ی اروپا برای مانع‌شدن از فعالیت اسپاتیفای و دیگر رقبای پخش موسیقی ازطریق محدودیت‌ در اپ استور روبه رو شد.

همه چیز درمورد شکایت تاریخی دولت آمریکا علیه اپل_آینده نوین
ادامه مطلب

دسته بندی مطالب

کسب وکار

تکنولوژی

اموزشی

سلامت



منبع