رئیس سامسونگ ثروتمندترین فرد در کره جنوبی شد

رئیس سامسونگ ثروتمندترین فرد در کره جنوبی شد_آینده نوین


نوشته و ویرایش شده توسط آینده نوین

لی جائه‌یونگ، رئیس هیئت‌مدیره‌ی سامسونگ الکترونیکس، برای اولین بار توانست جایگاه نخست را در فهرست ثروتمندترین‌ افراد کره‌ی جنوبی به خود تعلق دهد. بر پایه گزارش فوربز، قیمت دارایی لی با رشدی ۳٫۵ میلیارد دلاری، به ۱۱٫۵ میلیارد دلار آمریکا (معادل ۱۵٫۸۱ تریلیون وون کره) رسیده و او را به صدر فهرست رسانده است.

علت مهم افزایش ثروت لی عمدتاً به جهش تازه قیمت سهام سامسونگ نسبت داده می‌بشود؛ افزایش سهام بعد از آن رقم خورد که سامسونگ موفق به عقد قراردادی با انویدیا به‌منظور فراهم تراشه‌های HBM برای پردازش هوش مصنوعی شد.

۲۰۲۳ سالی چالش‌برانگیز می بود و سود سامسونگ تا بیشتر از ۹۵ درصد افت یافت، اما حالت مالی این شرکت از سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۴ روال رو به بهبودی را از خود نشان داده است.

چین درصدد نصب دوربین‌های نظارتی برای مواظب از ایستگاه قمری آتی خود است
ادامه مطلب

کیم بیونگ‌جو، رئیس هیئت‌مدیره‌ی شرکت اندوخته‌گذاری ام‌بی‌کی پارتنرز که سال قبل در رتبه‌ی نخست فهرست قرار داشت، اکنون با دارایی خالص ۹٫۷ میلیارد دلاری در جایگاه دوم قرار گرفته است.

در رتبه‌ی سوم سئو جونگ‌جین، رئیس هیئت‌مدیره‌ی شرکت فیلم‌سازی سلتریون، با دارایی خالص ۷٫۵ میلیارد دلار جای گرفته است و چو جونگ‌هو، رئیس هیئت‌مدیره‌ی گروه مالی مِریتز، با دارایی خالص تقریباً ۶٫۲ میلیارد دلار در جایگاه چهارم قرار دارد.

لی جائه‌یونگ چهار سال بعد از درگذشت پدرش، لی کان‌هی، به مقام ریاست هیئت‌مدیره‌ی سامسونگ الکترونیکس رسید. کان‌هی از زمان راه‌اندازی فهرست فوربز در سال ۲۰۰۵ مدام در صدر فهرست ثروتمندترین افراد کره‌ی جنوبی قرار داشت.

مسیر رسیدن لی به جایگاه نخست بدون حاشیه نبوده است. در سال‌های تازه، او در ربط با اتهامات تقلب مالی مرتبط با پرونده‌ی ادغام صنایع چیل و سامسونگ C&T، با مشکلات حقوقی از جمله دستگیری و زندان مواجه شد. لی در نهایت بعد از دریافت عفو ریاست‌جمهوری از زندان آزاد و به‌علت نبوده است شواهد کافی، از همه اتهامات تبرئه شد.

هوش مصنوعی در اینستاگرام؛ با دستور متنی، عکس‌ها را ویرایش کنید
ادامه مطلب

دسته بندی مطالب

کسب وکار

تکنولوژی

اموزشی

سلامت



منبع