بررسی پیشنهاد شغلی برای سنجش امکان برقراری تعادل بین کار و زندگی

۱۰ مسئله مهم در بازدید نظر کاری_آینده نوین


نوشته و ویرایش شده توسط آینده نوین

بازدید نظر کاری امکان پذیر آشفته‌کننده باشد. بدون تردید انتخاب‌شدن شوق‌انگیز است و امکان پذیر دلواپس باشید که اگر فورا جواب مثبت ندهید، زمان از دست‌تان برود. بااین‌حال نگذارید که این شوق علتبشود عجولانه تصمیم بگیرید و حتما آن نظر شغلی را سر حوصله و با دقت بازدید کنید، چون امکان پذیر شغلی نصیبتان بشود که در ابتدا عالی به‌ نظر برسد، اما بعدا فهمید شوید با حقوق اندک باید در فضایی محدود روزانه ۱۰ ساعت کار کنید و همکاران شما شوخ‌طبع هم نیستند. بعد فهرستی از چیزهایی درست کنید که از شغل دلخواه خود می‌خواهید. برای مثال زندگی (و حساب بانکی) خود را در ۶ ماه آینده فکر کنید و اگر بهبود چشمگیری یافته می بود، آن نظر کاری را بپذیرید. در این مقاله دیگر نکاتی را که باید زمان بازدید نظر شغلی در نظر بگیرید، بازدید می‌کنیم. همراهمان بمانید.

۱. حقوق و مزایا

یکی از با اهمیت ترین جنبه‌های هر نظر کاری حقوق و مزایاست. با دقت نظر را بازدید کنید و یقین شوید که حقوق و مزایای آن مطابق با انتظارات و احتیاجات شما است. از نحوه پرداخت حقوق یقین شوید و این که از مزایای مهمی همانند بیمه سلامت و برنامه‌های بازنشستگی برخوردار خواهید شد یا نه. بازدید مقدار حقوق به‌خصوص وقتی اهمیت بیشتری اشکار می‌کند که شغل شما الزام سفر به شهرهای دیگر باشد یا روزانه باید مسیر بسیاری را تا محیط کار طی کنید. این چنین بازدید کنید که اضافه‌کاری بخشی از ماموریت های شما است یا خیر و در این چنین شرایطی چه مزایایی به شما داده خواهد شد.

تحول شغل در 40 سالگی؛ مزایا، چالش‌ها، راهکارها
ادامه مطلب

۲. فرهنگ شرکت

هر شرکت فرهنگ بی همتا خود را دارد و مهم است فهمید شوید که چطور در این فرهنگ جا خواهید گرفت. زمان بگذارید و درمورد قیمت‌های آن شرکت و بیانیه ماموریت آن تحقیق کنید. اگر دوستان یا همکارانی دارید که در آن شرکت کار می‌کنند، درمورد توانایی‌شان از آنها سوال کنید. آیا از کارکردن در آن محیط لذت می‌برند؟ آیا می‌توانند بین کار و زندگی خود اعتدال خوبی برقرار کنند؟ قبل از قبول نظر کاری یقین شوید که با فرهنگ شرکت مشکلی ندارید.

میانه بازدید نظر شغلی به آن شرکت بروید و بازدید کنید کجا خواهید نشست. آیا می‌توانید خودتان را در آن فضا میانه کار فکر کنید؟ قرار است کجا کار کنید؟ در اتاقی بزرگ یا فضایی محدود؟ آیا زمان استراحت یا ناهار جایی وجود دارد که بتوانید در آنجا بدون مزاحمت تماس تلفنی بگیرید؟ دیگر کارمندان راضی به‌ نظر می‌رسند یا آشفته؟ آیا داخل محیط نور طبیعی وجود دارد؟ پوشش کارمندان باید چطور باشد؟ این چنین درمورد زمان‌های پیشرفت شغلی، کسب گواهینامه و مدارک و آموزش‌های زیاد تر برای گسترش فردی و شغلی سوال کنید.

فروش آیفون ۱۴ پرو مکس ریفربیشد با قیمت زیاد پایین‌تر اغاز شد_آینده نوین
ادامه مطلب

۳. زمان‌های رشد شغلی

قبل از پذیرفتن نظر کاری، گمان رشد و گسترش شغلی در آن شرکت را بازدید کنید. آیا زمان ترقی جایگاه و دانش خود را دارید؟ آیا زمان‌هایی برای گسترش و آموزش حرفه‌ای وجود دارد؟ آیا مسیر پیشرفت در آن شرکت اشکار و آشکار است؟ مهم است که بدانید فقط نظر شغلی را قبول نمی‌کنید، بلکه خودتان را در مسیر پیروزی قرار می‌دهید.

۴. ماموریت های شغلی و مسئولیت‌ها

پیش از قبول نظر کاری، یقین شوید که به‌خوبی در جریان ماموریت های شغلی و مسئولیت‌ها قرار می‌گیرید. آیا این ماموریت های مطابق با اهداف شغلی و مجموعه توانایی‌های شما است؟ آیا در محیط کار به چالش کشیده می‌شوید؟ حتما بفهمید که چه وظایفی بر مسئولیت شما خواهد می بود.

۵. تشکیل اعتدال بین کار و زندگی

نگه داری اعتدال سالم بین کار و زندگی برای سلامت روان و بدن شما مهم است. حتما بازدید کنید که روزانه باید چه مقدار کار کنید و در چه ساعاتی در محیط کار حاضر و از آن خارج شوید. آیا با دقت به سختی کار می‌توانید بین زندگی و کار خود اعتدال سالمی برقرار کنید؟ در هفته چند ساعت باید کار کنید؟ آیا زمان کافی برای گذراندن با اعضای خانواده و دوستان یا سرگرمی‌های شخصی خود خواهید داشت؟ در ماه چند روز می‌توانید مرخصی بروید و حالت کار در روزهای تعطیل چطور خواهد می بود؟

قانقاریا چیست؛ از تشخیص تا درمان
ادامه مطلب

۶. مسیر منزل تا محیط کار

مسیری که روزانه از منزل تا محیط کار طی می‌کنید، روی کیفیت زندگی شما تاثییر قابل‌توجهی می‌گذارد. این مسیر را روزانه باید چطور طی کنید؟ هزینه منفعت گیری از وسایل حمل‌ونقل عمومی یا وسیله شخصی چه مقدار خواهد می بود؟ آیا این هزینه با دقت به حقوقی که خواهید گرفت، برایتان صرفه مالی خواهد داشت؟

۷. سبک مدیریت

مسئله مهم فرد دیگر که زمان بازدید نظر کاری باید در نظر بگیرید، سبک مدیریت است که روی توانایی شغلی شما تاثییر مهمی می‌گذارد. بازدید کنید که سبک مدیریت آن شرکت مناسب شما است یا خیر. آیا ترجیح می‌دهید در کار استقلال بسیاری داشته باشید یا مدیرانتان شما را زیاد تر راهنمایی و پشتیبانی کنند؟

دستگاه پیشرفته و ارزان شیائومی دندان‌ها را با روشی دلنشین تمیز می‌کند_آینده نوین
ادامه مطلب

۸. اعضای تیم

یکی از مسائل مهمی که توانایی شما در محیط کار را شکل می‌دهد، اعضای تیم و همکارانتان می باشند. شما باید با دیگر اعضای تیم هماهنگ باشید و بدانید که می‌توانید با آنها همراه با تعامل و رضایت پروژه‌ها را پیش ببرید. آیا از نظر کارکرد با همکاران خود اختلافی نخواهید داشت؟ آیا حرکت تیم شما دوستانه و همراه با حمایتخواهد می بود؟

۹. شهرت شرکت

شهرت شرکت بر حرفه شما تاثییر قابل‌توجهی می‌گذارد. زمان بازدید نظر کاری، درمورد شهرت آن شرکت تحقیق کنید و ببینید همسو با قیمت‌ها و اهداف شغلی شما است یا خیر. آیا به فعالیت در آن شرکت افتخار خواهید کرد؟ آیا امکان پذیر اتفاق‌هایی رخ دهند که بر آینده حرفه شما در درازمدت تاثییر منفی بگذارند؟

۱۰. امنیت شغلی

امنیت شغلی یکی دیگر از مسائل مهمی است که پیش از قبول نظر شغلی باید در نظر بگیرید. شما باید ارامش و پتانسیل آن شرکت را بازدید کنید و یقین شوید که در درازمدت امنیت شغلی خواهید داشت. تعداد سال‌های فعالیت آن شرکت را بازدید کنید و این که در حوزه فعالیت خود شهرت قابل‌قبولی دارد یا خیر.

جی تی ای ۶ یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های تاریخ خواهد می بود
ادامه مطلب

سخن نهایی

پذیرفتن نظر کاری تصمیم زیاد مهمی است که باید با دقت و احتیاط گرفته بشود. برای مثال آیا می‌توانید کار خود را از راه دور و در منزل نیز انجام دهید؟ ساعات کاری شما انعطاف‌پذیری ملزوم را دارد یا بابت تأخیر و مشکلات شخصی و غیبت امکان پذیر جریمه شوید؟ بعد عجله نکنید و موقع دریافت نظر شغلی با دقت به نکاتی که در این مقاله توضیح دادیم، آن را بازدید کنید تا بهترین و آگاهانه‌ترین تصمیم ممکن را برای آینده حرفه‌ای خود بگیرید.

شما بگویید

آیا به‌تازگی نظر کاری دریافت کرده‌اید؟ علاوه‌بر موارد حرف های‌شده، به چه چیزهایی دقت کرده‌اید و ملاک شما برای انتخاب شغل چیست؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. این چنین اگر این نوشته برایتان سودمند بوده است، می‌توانید آن را برای دوستان خود نیز ارسال کنید.

چطور با مدیر و همکاران خود تعامل موثری داشته باشیم.

چطور در سازمان خود پله‌های ترقی را به‌شدت طی کنیم.


دسته بندی مطالب

کسب وکار

تکنولوژی

اموزشی

سلامت



منبع