آدم فضایی سبز را فراموش کنید؛ حیات فرازمینی ممکن است بنفش باشد

آدم فضایی سبز را فراموش کنید؛ حیات فرازمینی امکان پذیر بنفش باشد_آینده نوین


نوشته و ویرایش شده توسط آینده نوین

در مطالعه تازه که ۱۶ آوریل در مجله‌ی Monthly Notices of the Royal Astronomical Society انتشار شد، پژوهشگران دانشگاه کرنل مثالای از باکتری‌هایی را پرورش دادند که از نور فروسرخ منفعت گیری می‌کنند. آن‌ها، طول موج‌های نوری را که باکتری‌ها منعکس می‌کردند، اندازه گرفتند و این نوشته را همانند‌سازی کردند که این آثار از دنیاهای دوردست چطور دیده می‌بشود.

تلسکوپ‌های گسترش یافتهی نسل بعدی همانند تلسکوپ بسیار بزرگ اروپایی که در شیلی در دست ساخت است و رصدخانه جهان‌های سکونت‌پذیر که تا این مدت در مرحله های برنامه‌ریزی به‌سر می‌برد، می‌توانند این طیف‌های نوری را جستجو کنند.

زیاد تر بخوانید

باکتری‌های بنفش متعلق به شاخه‌ای از باکتری‌ها به نام Pseudomonadota می باشند و در محیط های کم‌اکسیژن رشد می‌کنند. پژوهشگران ۲۰ گونه از باکتری‌های بنفش تولیدکننده گوگرد و ۲۰ گونه باکتری بنفش غیرتولیدکننده گوگرد را رشد دادند. آن‌ها این گونه‌ها را از محیط های گوناگون، ازجمله از کلنی‌های حاضر در آزمایشگاه، آب‌های نزدیک دماغه کاد در ایالت ماساچوست و برکه‌ای در محوطه دانشگاه کرنل در شمال نیویورک جمع‌آوری کردند. این باکتری‌ها دارای رنگدانه‌های رنگی بسیاری به غیر از بنفش ازجمله کاروتنوئیدهای نارنجی و قرمز نیز می باشند.

نگرانی مهندس مایکروسافت: ابزار Copilot Designer را از دسترس خارج کنید
ادامه مطلب

پژوهشگران بعد از تعیین این نوشته که این باکتری‌ها کدام طول موج‌های نور را نیرومندتر منعکس می‌کنند، همانند‌سازی کردند که این طول موج‌ها از سیاره های فراخورشیدی احتمالی گوناگون چطور به‌نظر می‌رسند: محیطی همانند زمین با ۷۰ درصد اقیانوس و ۳۰ درصد خشکی، جهانی ۱۰۰ درصد اقیانوسی، جهانی کاملا یخ‌زده و جهانی با نیمی زمین خشک و نیمی پوشیده از برف.

پژوهشگران می‌گویند مدل‌های آن‌ها مشخص می کند بسته به پوشش سطحی ارگانیسم‌های زنده و این چنین پوشش ابر، طیف گسترده‌ای از سیاره‌های خاکی می‌توانند آثار رنگدانه‌های بنفش باکتری‌های روی سطح را نشان دهند.

هرچند اشکار نیست که آیا حیات به شکل باکتری‌های بنفش می‌تواند در دنیاهای دیگر تکامل اشکار کند، امکان پذیر بهتر باشد زمان جستجوی حیات فرازمینی، به جای رنگ سبز به جستوجو رنگ بنفش باشیم.

دسته بندی مطالب

ورزش بی هوازی؛ مزایا و تفاوت آن با ورزش هوازی
ادامه مطلب

کسب وکار

تکنولوژی

اموزشی

سلامت



منبع