منابع آگاه: مسدودشدن تیک‌تاک در آمریکا تقریبا قطعی است

منبع های آگاه: مسدودشدن تیک‌تاک در آمریکا تقریبا قطعی است_آینده نوین


نوشته و ویرایش شده توسط آینده نوین

خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی به نقل از چهار منبع آگاه می‌گوید که بایت‌دنس، مالک تیک‌تاک، ترجیح می‌دهد این شبکه‌ی اجتماعی در ایالات متحده مسدود بشود اما آن را به شرکت فرد دیگر نفروشد.

بایت‌دنس تصمیم دارد ازطریق همه راه حلهای حقوقی، از مسدودشدن تیک‌تاک در آمریکا جلوگیری کند، اما اگر کوششهایش به ناکامی منتهی شوند، تا ۹ ماه آینده تیک‌تاک از اپ استور و گوگل پلی آمریکا حذف خواهد شد.

با درنظر گرفتن تصویب قانونی تازه در آمریکا، اگر واقعا بایت‌دنس تمایلی به فروش تیک‌تاک نداشته باشد، باید مسدودشدن این پلتفرم را قطعی بدانیم.

منبع های آگاه می‌گویند الگوریتمی که تیک‌تاک بر پایه‌ی آن بنا شده، اهمیت زیاد بسیاری برای بایت‌دنس دارد و همین نوشته علتمی‌بشود فروش تیک‌تاک بدون الگوریتم «زیاد غیرمحتمل» باشد.

رزرو اقامتگاه در شهرهای گیلان برای سفر در پاییز از جاباما
ادامه مطلب

بایت‌دنس درصورت ناکامی‌خوردن کوششهایش، مشکلی با مسدودشدن تیک‌تاک در آمریکا نخواهد داشت

تیک‌تاک قسمت کوچکی از درآمد و کاربران فعال روزانه‌ی بایت‌دنس را به خود تعلق می‌دهد؛ در همین جهت بایت‌دنس درصورت ناکامی‌خوردن کوششهایش، مشکلی با مسدودشدن تیک‌تاک در ایالات متحده نخواهد داشت و تحت هیچ شرایطی حاضر نیست تیک‌تاک را به شرکتی آمریکایی بفروشد.

منبع های آگاه به رویترز حرف های‌اند که تعطیل‌شدن تیک‌تاک در آمریکا «آثار محدودی» بر کسب‌و‌کار بایت‌دنس خواهد گذاشت. بایت‌دنس به خواست رویترز برای شفاف‌‌سازی درمورد‌ی این گزارش جواب نداده است.

مالک تیک‌تاک که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های چین محسوب می‌بشود، ساعاتی پیش او گفت که «هیچ برنامه‌ای برای فروش تیک‌تاک ندارد.» بیانیه‌ی بایت‌دنس در عکس العمل به نقل از سایت اینفورمیشن انتشار شد، جایی که ادعا شده می بود بایت‌دنس به فروش تیک‌تاک بدون الگوریتم نظر محتوا فکر می‌کند.

با میکروفون بیسیم موبایل یک استودیو ضبط صدا سیار بساز
ادامه مطلب
آخرین مطالب

مدیرعامل تیک‌تاک روز قبل در عکس العمل به امضای لایحه‌ی ممنوعیت این پلتفرم توسط رئیس‌جمهور آمریکا، او گفت که تیک‌تاک هیچ‌جایی نمی‌رود و با قوت در دادگاه از خود دفاع خواهد کرد. این شبکه‌ی اجتماعی هم‌اکنون ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکایی دارد.

مقاله‌های مرتبط

سال قبل بازار ایالات متحده نزدیک به ۲۵ درصد از کل درآمد تیک‌تاک را ثبت کرد. بایت‌دنس در سال ۲۰۲۳ موفق شد درآمدش را به تقریباً ۱۲۰ میلیارد دلار رساند.

انگارً تعداد کاربران فعال ماهانه‌ی تیک‌تاک در آمریکا مجموعاً پنج درصد از کل کاربران فعال بایت‌دنس را در سراسر دنیا راه اندازی می‌دهد.

روش پرواز مرغ مگس می‌تواند الهام‌قسمت ساخت پهپادهای پیشرفته باشد
ادامه مطلب

به حرف های‌ی منبع های آگاه، تیک‌تاک از همان الگوریتم مورد منفعت گیری در دیگر اپلیکیشن‌های مهم بایت‌دنس ازجمله Douyin (نسخه‌ی چینی تیک‌تاک) منفعت گیری می‌کند. آن‌ها می‌گویند بایت‌دنس تحت هیچ شرایطی حاضر نیست یکی از ارزشمندترین دارایی‌های خود یعنی الگوریتم نظر محتوا را به شرکت فرد دیگر بفروشد. منابعی که با رویترز او گفت‌و‌گو کردند، الگوریتم بایت‌دنس را «منبع مخفی» این شرکت نامیدند.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

تکنولوژی

اموزشی

سلامت



منبع