قابلیت Generative Remove در ادوبی لایت‌روم

ادوبی لایت‌روم با پاک‌کن جادویی و زیاد تحسین‌برانگیز آپدیت شد_آینده نوین


نوشته و ویرایش شده توسط آینده نوین

ادوبی چند ابزار تازه هوش مصنوعی به لایت‌روم اضافه کرد که هدفشان آسان‌ترکردن منفعت گیری از این پلتفرم برای همه‌ی افراد با هر سطح دانش فنی حتی ازطریق گوشی است. ابزارهای تازه شامل ویژگی حذف سوژه‌ی موسوم‌ به Generative Remove می‌بشود که فعلاً به‌صورت آزمایشی دردسترس قرار می‌گیرد.

قابلیت Generative Remove که با هوش مصنوعی Firefly کار می‌کند، اکنون در همه نسخه‌های لایت‌روم (موبایل و وب و دسکتاپ) دردسترس است. ادوبی این ویژگی را «نیرومندترین ابزار حذف سوژه‌ در لایت‌روم تا‌به‌امروز» توصیف می‌کند. Generative Remove به کاربران امکان می‌دهد تا اشیاء یا افراد ناخواسته در تصاویر را انتخاب و آن‌ها را با یک کلیک حذف کنند.

Adobe

Generative Remove شباهت بسیاری به «پاک‌کن جادویی» در گوشی گوگل دارد. برخلاف ابزار محبوب Content-Aware Fill فتوشاپ که تلاش می‌کند با مطابقت‌دادن پیکسل‌های مجاور، فضاهای خالی را پر کند، ابزار تازه ادوبی سه نوع تحول گوناگون را برای جایگزینی سوژه‌ی حذف‌شده در نظر می‌گیرد و به کاربران اجازه می‌دهد تا گزینه‌ای را انتخاب کنند که به‌نظر طبیعی‌تر است.

بلیط هواپیما چارتر با لحظه آخری چه فرقی دارد؟
ادامه مطلب

مثالهایی که ادوبی به‌نمایش گذاشته است، فرایند حذف سوژه از عکس را زیاد طبیعی و راحت نمود خواهند داد. برخلاف تعداد بسیاری از ابزارهای شبیه، حذف سوژه در لایت‌روم هیچ‌گونه عناصر ناخواسته‌ای به عکس اضافه نمی‌کند و تصاویر ظاهر طبیعی خود را نگه داری می‌کنند.

قابلیت Lens Blur در ادوبی لایت‌روم

Adobe

ادوبی قابلیت فرد دیگر به‌ نام Lens Blur مبتنی‌بر هوش مصنوعی را برای همه کاربران لایت‌روم به‌صورت عمومی دردسترس قرار داد. این قابلیت می‌تواند با یک کلیک انواع مختلفی از نمود‌های تارشدگی را در هر تکه از عکس اعمال کند و به‌طور خودکار عمق میدان دید را تخمین بزند تا تاری بعد‌عرصه طبیعی‌تر به‌نظر برسد.

اکنون، منفعت گیری از قابلیت Generative Remove در دوره‌ی بتا رایگان است؛ اما بعدازآن به گمان زیادً از سیستم Generative Credit پیروی خواهد کرد که به‌وسیله‌ی دیگر ابزارهای تجهیزبه هوش مصنوعی Firefly منفعت گیری می‌بشود.

اراعه بسته اختصاصی شب یلدا توسط همراه اول
ادامه مطلب
آخرین مطالب

دسته بندی مطالب

کسب وکار

تکنولوژی

اموزشی

سلامت



منبع