انویدیا با تولید CPU بلای جان اینتل می‌شود؟

انویدیا با تشکیل CPU بلای جان اینتل می‌بشود؟_آینده نوین


نوشته و ویرایش شده توسط آینده نوین

کارکرد موفق انویدیا در بازار هوش مصنوعی جهت شده‌ است تا گمانه‌زنی درمورد‌ی گمان ورود این شرکت به بازار پردازنده‌ی مرکزی کلاس مصرفی جدی‌تر بشود.

اینتل قسمت بزرگی از پردازنده‌های کامپیوتر را تشکیل می‌کند، اما با دقت به تسلط روزافزون انویدیا در حوزه‌ی هوش مصنوعی، عرصه‌ی رقابت جدی این شرکت با اینتل برای تشکیل پردازنده‌های هوش مصنوعی فراهم شده است. رویترز مدتی پیش خبرداد که انویدیا درحال طراحی پردازنده‌‌ برای سیستم‌عامل ویندوز است؛ اما آن گزارش هیچ زمان به‌صورت رسمی قبول نشد.

جن‌سون هوانگ، مدیرعامل انویدیا، این هفته به «کامپیوترهای کوپایلت پلاس» مایکروسافت اشاره کرد. این کامپیوترها زیاد ترِ پردازش هوش مصنوعی را روی خود دستگاه انجام خواهند داد و وابسته به پردازش ابری نیستند.

به حرف های‌ی هوانگ، کامپیوترهای هوش مصنوعی «زمان‌هایی را برای نو‌آوری در سیستم، حتی در کامپیوترهای شخصی» تشکیل می‌کنند. دستگاه‌های کوپایلت پلاس از پردازنده‌ی اسنپدراگون ساخت کوالکام منفعت می‌برند و حرف های‌ی تازه هوانگ این گمانه‌زنی را به وجود اورده است که انویدیا نیز به تشکیل پردازنده‌ی مرکزی هوش مصنوعی فکر می‌کند.

این گوشی ۷ میلیونی رم هم‌ظرفیت با آیفون ۱۵ دارد
ادامه مطلب

پردازنده‌ی اسنپدراگون ایکس الیت در کامپیوترهای کوپایلت پلاس، به‌جای معماری سنتی x86 اینتل و AMD، از معماری آرم منفعت گیری می‌کند.

انویدیا همین اکنون نیز پردازنده‌ی مرکزی مبتنی‌بر آرم با نام «گریس» دارد؛ اما قیمتش به چند هزار دلار می‌رسد و مخصوص دیتاسنترها است. اگر انویدیا تصمیم داشته باشد به بازار پردازنده‌های مصرفی داخل بشود، به گمان زیادً اینتل را به دردسر خواهد انداخت.

پیروزی دیدنی انویدیا در عرصه‌‌ی پردازنده‌های هوش مصنوعی امکان پذیر به این شرکت برای کارکرد درخشان در بازار پردازنده‌های مرکزی کلاس مصرفی پشتیبانی بکند.

باید دید انویدیا موفق خواهد شد با تشکیل پردازنده‌ی هوش مصنوعی که نهایتاً قیمت آن به چند صد دلار می‌رسد، فعالیت‌هایش را گسترش دهد یا نه.

دسته بندی مطالب

آخرین مطالب
هنگامی کارمند آماده ترفیع نیست؛ نشانه‌ها و روش برخورد
ادامه مطلب

کسب وکار

تکنولوژی

اموزشی

سلامت