خالق ChatGPT به «برد‌ه‌داری مدرن» متهم شد

خالق ChatGPT به «برد‌ه‌داری مدرن» متهم شد_آینده نوین


نوشته و ویرایش شده توسط آینده نوین

کارگران کم‌درآمد هوش مصنوعی در آفریقا که تعدیل محتوا را برای شرکت‌های بزرگ سیلیکون‌ولی انجام خواهند داد، نامه‌ی سرگشاده‌ای انتشار کرده‌اند و از جو بایدن خواسته‌اند تا شرایط کاری منصفانه را در سیستمی که ۹۷ نفر آن را «برده‌داری مدرن» می‌خوانند، ضمانت کند.

برای ساخت مدل‌های هوش مصنوعی، همانند ابزار تشکیل عکس DALL-E از OpenAI یا مدل Llama متا، این شرکت‌ها به انبوهی از داده نیاز دارند که به‌طور کلی با فرایند استخراج داده از وب به دست می‌آید.

مدل‌های هوش مصنوعی به داده‌ای که در اختیار آن‌ها گذاشته می‌بشود، وابسته می باشند. اگر انبوهی از داده‌های نفرت‌انگیز، ناامن یا بی‌کیفیت را به آن‌ها بدهید، خروجی‌ها نیز همین ویژگی‌های ناخوشایند را منعکس خواهند کرد.

شغل کارگران حاضر در بیانیه اساساً پاک‌سازی مجموعه‌داده‌های آموزشی هوش مصنوعی، حذف محتوای نامناسب یا ناامن و برچسب‌گذاری روی متن، تصاویر و دیگر ورودی‌ها است. این کار عوارض خودش را دارد؛ کارمندان ماموریت دارند دائماً با بدترین جنبه‌های انسانیت مواجه شوند تا مطمعن حاصل کنند که خروجی هوش مصنوعی ایمن باشد.

پوکو M6 پرو 4G معارفه شد؛ مشخصات + قیمت
ادامه مطلب

فرایند پاک‌سازی داده‌ها با دستمزدهای زیاد ناچیزی انجام می‌بشود. کارمندان آفریقایی که عمدتاً در کنیا مستقر می باشند، زیاد تر کمتر از دو دلار در ساعت دریافت می‌کنند و در مواردی این کار علتایجاد اختلال استرس بعد از سانحه (PTSD) شده است. پیش از اغاز کار هیچ اخطاری مبنی‌بر سختی کاری که قرار است توسط کارگران انجام بشود، به آن‌ها داده نشده می بود.

نامه‌ی انتشار شده تصویری دردناک از زندگی روزمره‌ی کارگران فناوری آفریقا را اراعه می‌دهد. کارگران می‌گویند: «این شغل به قیمت سلامتی، زندگی و خانواده‌هایمان همه می‌بشود. غول‌های فناوری آمریکا سخت‌ترین و خطرناک‌ترین مشاغل خود را به خارج از سرزمین صادر می‌کنند.» آن‌ها می‌گویند که روزانه هشت ساعت باید به تماشای محتواهای زیاد آزاردهنده و وحشتناک بنشینند.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

تکنولوژی

آخرین مطالب
سگ رباتیک تازه شیائومی پشتک می‌زند و ۳ هزار دلار قیمت دارد [تماشا کنید]
ادامه مطلب

اموزشی

سلامت



منبع