سند محرمانه سامسونگ لو رفت؛ اجبار تعمیرکاران به افشای اطلاعات شخصی مردم

سند محرمانه سامسونگ لو رفت؛ اجبار تعمیرکاران به افشای اطلاعات شخصی مردم_آینده نوین


نوشته و ویرایش شده توسط آینده نوین

مؤسسه‌ی iFixit ساعاتی پیش خبرداد که رابطه‌ی تجاری‌اش را با سامسونگ قطع می‌کند؛ چون سامسونگ ضمانت بسیاری به قانون حق تعمیر آمریکا ندارد.

در پی انتشار کردن بیانیه‌ی iFixit، اکنون ۴۰۴ مدیا در گزارشی اختصاصی می‌گوید سامسونگ فروشگاه‌های جدا گانه تعمیر موبایل را ناچار می‌کند که اطلاعات شخصی مردم را برای این شرکت بفرستند. به‌علاوه، اگر کاربران از قطعات دست دوم و غیر رسمی منفعت گیری کنند، تعمیرکاران موظفند این نوشته را به سامسونگ گزارش دهند.

ادعاهای ۴۰۴ مدیا بر پایه نسخه‌ای از قرارداد محرمانه‌ی سامسونگ با یک شرکت جدا گانه اراعه‌دهنده‌ی خدمات تعمیر نقل شده است. در بخشی از قرارداد آمده که تعمیرکار باید نام، آدرس، شماره‌تلفن، شماره‌سریال دستگاه و حتی IMEI و جزئیات مشکل گوشی سامسونگ و اطلاعات مربوط‌به تعمیر را برای شرکت کره‌ای ارسال کند.

بازی درمانی؛ انواع، تکنیک‌ها و مزایا آن
ادامه مطلب

سامسونگ به تعمیرکاران حرف های است که باید همه قطعات غیر رسمی حاضر در تلفنها را خارج کنند؛ آن هم در شرایطی که منفعت گیری از قطعات متفرقه‌ای که توسط سامسونگ ساخته نشده‌اند، کاملا قانونی است.

سایت ۴۰۴ مدیا که سابقه‌ی زیاد خوبی در افشای اطلاعات دارد، می‌گوید صحت قرارداد را قبول کرده است. سامسونگ به خواست رسانه‌ها برای توضیح درمورد‌ی ادعاهای ۴۰۴ مدیا جواب نداده.

مقاله‌های مرتبط

انگار هر بار که کاربران قطعه‌ای رسمی از سامسونگ بخرند، نام‌شان به دیتابیسی اختصاصی اضافه می‌بشود. مدیرعامل iFixit می‌گوید شرکت او برخی از اطلاعات مشتریان را در اختیار سامسونگ قرار داده است.

اگر فردی در آمریکا ازطریق iFixit قطعات رسمی سامسونگ را خریده باشد، تلفنساز کره‌ای به آدرس ایمیل و فهرست قطعات رسمی خریداری‌شده‌ی او دسترسی دارد. مدیرعامل iFixit می‌گوید هیچ شرکتی غیر از سامسونگ این چنین درخواستی نقل نکرده است.

پرواز آزمایشی سوم استارشیپ بهمن یا اسفند انجام خواهد شد
ادامه مطلب

برخی از منبع های می‌گویند سند آشکار‌شده‌ی سامسونگ به سال ۲۰۲۳ ربط دارد و به گمان زیاد این شرکت اکنون سیاست‌هایش را اصلاح کرده است. یقیناً این چنین موضوعی نه قبول شده است و نه تکذیب.

دسته بندی مطالب

کسب وکار

تکنولوژی

اموزشی

سلامت



منبع