نمای جلو خودرو کانسپت BMW Skytop

این ماشین BMW Skytop است؛ کانسپت مدرن و لوکس با الهام از کوسه_آینده نوین


نوشته و ویرایش شده توسط آینده نوین

BMW از ماشین مفهومی Skytop، یک کوپه‌ی دو نفره‌ی بدون سقف، پرده‌برداری کرد که از مدل‌های قبل‌ الهام گرفته است.

آدریان ون هوی‌دونک، رئیس طراحی گروه بی‌ام‌و، می‌گوید: «ماشین مفهومی اسکایتاپ طراحی واقعاً منحصربه‌فردی دارد. این ماشین ترکیبی از پویاییِ رانندگی و ظرافت را در بیشترین سطح اراعه می‌دهد که قابل قیاس با اجداد تاریخی‌اش، همانند بی‌ام‌و Z8 یا بی‌ام‌و ۵۰۳ است.»

نمای عقب خودرو کانسپت BMW Skytop

شباهت اسکایتاپ با رودستر Z8 مشهود است. چراغ‌های جلو و عقب نازک با الهام از ظاهر کوسه‌ طراحی شده‌اند. برخی دیگر از عناصر طراحی اسکایتاپ از خودروهای رودستر اغاز دهه‌ی ۲۰۰۰ الهام گرفته‌اند.

نمای سه‌چهارم جلو خودرو کانسپت BMW Skytop

BMW

طراحی اسکایتاپ نسبت‌های شبیهی با سری ۸ دارد. این ماشین از موتور ۴٫۴ لیتری V8 با قوت ۶۱۷ اسب‌بخار درست همانند مدل M8 Competition منفعت گیری می‌کند.

هوش مصنوعی در اینستاگرام؛ با دستور متنی، عکس‌ها را ویرایش کنید
ادامه مطلب

بی‌ام‌و مشخصات فنی بیشتری از کانسپت جدیدش اراعه نکرده است؛ اما به گمان زیادً اسکایتاپ از همان گیربکس هشت سرعته‌ی خودکار و سیستم چهارچرخ‌محرک گسترش یافتهی مدل M8 Competition منفعت گیری می‌کند.

طراحی داشبورد مستقیماً از سری ۸ برگرفته شده است و تفاوت خاصی با آن ندارد. نمایشگر سیستم‌ اطلاعات‌سرگرمی در بالای داشبورد و دسته‌دنده و دیگر کنترلرها روی کنسول مرکزی قرار گرفته‌اند.

سقف ماشین دو تکه است و می‌توان آن را به‌صورت دستی جمع و در تکه صندوق عقب نگهداری کرد. دور از انتظار به‌نظر می‌رسد که کانسپت اسکایتاپ به خط تشکیل راه یابد؛ چراکه بی‌ام‌و همین اکنون سری ۸ را در خط تشکیل دارد.

آخرین مطالب
هیپوکسی؛ همه‌چیز درمورد افتاکسیژن در بافت‌های بدن
ادامه مطلب

دسته بندی مطالب

کسب وکار

تکنولوژی

اموزشی

سلامت